treeniohjelma hakusessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arnold1
  • Aloitettu Aloitettu
eli oon käyny salil noin puoli vuotta ilman mitään erikoisii ohjelmii, mitä nyt välil oon jotain ohjelmaa jonkun aikaa tehny mut pääsääntöisesti oon vaa nostellu painoi ilman mitään tiettyä paperilappua noudattamatta ja kehitystäkin on hyvin tullu tähän asti mut nyt tuntuu silt et vois jotain ohjelmaa alkaa noudattaa et jos viittitte laittaa jotain ihan toimivaa perus settii ni hyvä on!

arnold1 sanoi:
eli oon käyny salil noin puoli vuotta ilman mitään erikoisii ohjelmii, mitä nyt välil oon jotain ohjelmaa jonkun aikaa tehny mut pääsääntöisesti oon vaa nostellu painoi ilman mitään tiettyä paperilappua noudattamatta ja kehitystäkin on hyvin tullu tähän asti mut nyt tuntuu silt et vois jotain ohjelmaa alkaa noudattaa et jos viittitte laittaa jotain ihan toimivaa perus settii ni hyvä on!

No jos voimapuolta niin vaikka tällainen:

1 vko

Ma syvä kyykky maksimiin, vatsoja prässiä, hauista, rintaa.

Ke Penkkiä leveellä maksimiin, Ojentajia, olkapäitä.

Pe Maastavetoa, selkää, vatsoja.

2 vko

Ma box kyykky maksimiin, vatsoja prässiä, hauista.

Ke Penkkiä lankulla kapealla otteella maksimiin, Ojentajia, olkapäitä.

Pe SJMV, selkää, vatsoja.

pääliikkeis toistot 5 alaspäin, apuliikkeis 3 x 8 sarjoja.

No enpä suosittelisi tuollaista ohjelmaa, varsinkaan puoli vuotta treenanneelle tuo aina maksimiin asti vetäminen ei ole paras vaihtoehto.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=16708
Tuolla on jto:n pistämä pätevän näköinen sykli.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=12900
Tuolla on Kraftwerk n:n Sheiko modifikaatio

Ihan perus-settiä voisi olla vaikka tällainen:
MA:
Kyykky 3-5x3-5
Julle 5x5
vatsaa runsaasti

KE:
Penkki 3-5x3-5
Ranskis 5x5
olkapäitä, yläselkää

PE:
Maastanosto 3-5x3-5
takareisien, alaselän, pakaroiden ja vatsan ruoskintaa

SU:
Kapea penkki 3-5x3-5
ojentajia, haukkaa

En ole täsmälleen tuota kokeillut, mutta tuo on "paranneltu versio" periodista jonka itse vedin läpi. Silloin nousi penkki tasan 10kg. Kyykkyyn ja vetoon tein myös samanlaisen, mutta hieman kevyemmillä prosenteilla. Nekin nousivat molemmat ihan törkeästi, mutta se johtui lähinnä aloittelijankehityksestä silloin.

Vähän vaikea sanoa, kun olin treenaillut sellaista irtonaista paskatreeniä jo vuosia. Eli 2kk treeniä ja 1kk taukoa, ja välillä puolikin vuotta taukoa. Oikeaa treeniä olin tehnyt puolisen vuotta. Penkki nousi tuolla periodilla 92,5 --> 102,5.

joo no eli et kuitenkaan ollut aloittelija eli miettisin et voisin hyvinkin ite saada sen 10mpin lisää ykkösee siin kahes kuukaudes ku itel just penkki on täl hetkel suoraan sanottuna tyssännyt et vois kyl vaihteeks lähtee tommostaki kokeilemaan kiitti ku viittisit laittaa ton ohjelman tänne ja jos sitä nyt rupeen tekeen ens sunnuntaist lähtien ni ilmottelen sit et miten toi ohjelma toimi!

Joo, kokeile vaan. Toivottavasti toimii hyvin!
Omasta mielestäni olin kyllä aloittelija silloin ja olen vieläkin. ;)

no joo nyt tiedetään hyviä penkki ohjelmia, antakaapas vielä kyykkyy ja MaVeen niin nostan hattua

Porkkanaraastin sanoi:
no joo nyt tiedetään hyviä penkki ohjelmia, antakaapas vielä kyykkyy ja MaVeen niin nostan hattua

Kyllähän noilla jto:n ja Kraftwerk n:n ehdotelmilla pitäisi muutkin pääliikkeet nousta. Kovaa treeniä vaan. Itse nostin äskettäin kyykkytulosta 25 kiloa ja vetoa 10 kiloa ihan todella perinteisellä piikkauksella:

Sarjat x toistot x kuorma (% max)
Viikko1: 3 x 8 x 50
Viikko2: 3 x 7 x 57
Viikko3: 3 x 6 x 63
Viikko4: 3 x 5 x 70
Viikko5: 3 x 4 x 77
Viikko6: 3 x 3 x 85
Viikko7: 2 x 2 x 92
Viikko8: MAX!

Periodin aikana tuntui, että ei tälläaisella voi tulokset mihinkään nousta kun treenataan niin löysästi, mutta kyllä ne vaan perhana nousi. Pääapuliikkeenä kyykkypäivänä oli julle.

arnold1: Tein myös toisen penkkitreenin viikossa tuon periodin aikana, ja silloin penkkiä kapealla otteella etusormet karhennuksen reunassa. Siinäkin oli sellainen löyhä periodi:
Viikko1: 3 x 5 (kova)
Viikko2: 3 x 5 (kovempi)
Viikko3: 3 x 5 (kovin)
Viikko4: kevyt
Viikko5: 3 x 3 (kova)
Viikko6: 3 x 3 (kovempi)
Viikko7: 3 x 3 (kovin)

Elikkä ensimmäisellä viikolla sen verran kevyt paino, ettei ole suurempia vaikeuksia, toisella viikolla jo enemmän rutistusta ja viimeisellä viikolla ihan kaikki peliin.

Apuliikkeinä tein varsinaisena penkkipäivänä penkkiä/vinopenkkiä käsipainoilla, ranskalaista tangolla tai käsipainoilla, taljapunnerrusta ja olkapäille vipareita. Toisena penkkipäivänä taas ojentajia, ja hauista muutama sarja.

HUOM. Olen kyllä myös sitä mieltä, että ihan aloittelija ei tarvitse mitään erityisiä syklejä vaan tärkeintä on, että yksinkertaisesti vaan treenaa. 2-4 kovempaa sarjaa jossa 4-8 toistoa tai 3-5x3-5 noin suunnilleen, ei sillä niin väliä, kuhan vaan treenaa kovasti.

Force sanoi:
Ihan perus-settiä voisi olla vaikka tällainen...
Toi ohjelma näyttää tosi hyvältä, kun ajattelin pitää voimakauden. Mutta voisko tosta ohjelmasta pudottaa ton sunnuntain treenin pois??, koska koulun salille pääsee vaan 3 kertaa viikossa. On mulla vielä 1kk korttia jäljellä ihan kunnon salille, mutta aattelin säästää rahaa ja käydä koulun salilla.

yajo sanoi:
Toi ohjelma näyttää tosi hyvältä, kun ajattelin pitää voimakauden. Mutta voisko tosta ohjelmasta pudottaa ton sunnuntain treenin pois??, koska koulun salille pääsee vaan 3 kertaa viikossa.

Voihan sen jättää, mutta treenaa sitten hauista jonain muuna treenipäivänä ettei jää kokonaan tekemättä. Vaikka haballa ei tee juuri mitään voimanostoissa, niin sitä kannattaa varsinkin aloittelijan treenata ihan lihastasapainon takia.

Force sanoi:
Voihan sen jättää, mutta treenaa sitten hauista jonain muuna treenipäivänä ettei jää kokonaan tekemättä.
Ok. Pistän sen vaikka tohon mave -päivään.

Tehdäänkö apuliikkeitten sarjat loppuun vai vähän enemmän pumppaustyylillä?? Ja entäs kevyet viikot? Tarviiko niitä?

yajo sanoi:
Tehdäänkö apuliikkeitten sarjat loppuun vai vähän enemmän pumppaustyylillä?? Ja entäs kevyet viikot? Tarviiko niitä?

Pääapuliikkeissä tee kovat sarjat, mutta ei pakkotoistoja. Yleensä se 1-2 toistoa varastossa, mutta välillä voi ottaa loppun asti. Voit tehdä 5x5 välillä vakiopainolla ja välillä pyramidina. Vakiopainolla tehdessä ensimmäiset sarjat pitäisi olla melko helppoja. Muissa apuliikkeissä jätä muutama toisto varastoon, tai lopeta viimeistään kun tekniikka alkaa hajoilla.

Back
Ylös Bottom