Treeniohjelma 15-vuotiaalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jokkeq
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli tarvitsisin jonkun kokeneemman ohjeita millainen treeniohjelma olisi mulle itselleni hyvä. Mitat: 184cm ja 74kg. Jonkun verran tullut punttien kanssa sählättyä mutta aika aloittelija olen. Mieluusti ottaisin vastaan lisäksi ravintoon, venyttelyyn ym. tarpeelliseen liittyviä vinkkejä. Ohjelmassa voisi ottaa huomioon että harrastan nyrkkeilyä 2-4 kertaa viikossa, riippuen punttitreenien määrästä. Salilla käymisen lisäksi kotoa löytyy:penkit ja painot ym. mutta lähinnä mietin voisiko siihen sisällyttää myös hyppynarua, nyrkkeilysäkkiä ym. vai onko ne sitten erillään tästä voimaharjoittelusta. Jos ja kun varmasti jäi jotain epäselvää niin vastaan mielelläni ja kiitos etukäteen ;)
PS. lisäohjeita ja vinkkejä vatsalihasten treenaamiseen kuuntelen mielelläni

Olen kyllä jutellut hänen kanssaan siitä, täytyypä kysäistä tarkemmin. Ajattelin vain että jos täällä olisi joku jolla on mielestään hyvä treeni nyrkkeilyyn yhdistettynä niin mitäpä hävittävää mulla olisi jos sellaisen täältä saisin :)

Tarkoitin, että mitä hävittävää on jos nyt kysäisen valmentajan ohjeiden lisäksi täältä millaista treeniä porukka tekee. Myöskään en vakavammin ole suunnitellut mitään "uraa" nyrkkeiln suhteen, vaan kunnon takia lähinnä käyn ja koska pidän lajista ja ajattelin että joku sitä tukeva punttitreeni siihen ohelle olisi hyvä, sillä aiemmin olen tehnyt ihan perinteisiä 6-10 toiston sarjoja, mutta ymmärtääkseni lyhyemmät sarjat ja suuremmat painot sopivat nyrkkeilijälle paremmin. En sitten paremmin tiedä kun en mikään ammattilainen ole.

vatsalihasta saa parhaiten selkä maassa, jalat n. 10-20cm lattiasta ja siinä pidät, ja vaikka nostat kymmenen kertaa ylös ja pietät vielä siinä asennossa, kun joskus tein iltasi tota nii tuli vattalihakset näkyviin.

vatsalihasta saa parhaiten selkä maassa, jalat n. 10-20cm lattiasta ja siinä pidät, ja vaikka nostat kymmenen kertaa ylös ja pietät vielä siinä asennossa, kun joskus tein iltasi tota nii tuli vattalihakset näkyviin.

Jesh! Ultimate totuus!

Olit sitten varmaan 180cm ja 50kg :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kysyppä valmentajaltasi.

Itse kuitenkin ajattelin kesäksi tälläistä:
Elikä kahvakuulalla 3x5 työntö, 3x5 yhdenkäden heilautus, 3x5 yhden jalan kyykky.

Siihen lisäksi levytangolla ja painoilla putkeen: 10 pystysoutu, 8 hauiskääntö, 12 pystypunnerrus ja 12 askelkyykky. Tuo levytankotreeni kahteen kertaan. Ja siis kaikki putkeen, ainoastaan setin välissä kannattaa pitää parin minuutin tauko.

Tuohon päälle tietysti lihaskuntoa. Treeneissä sitä tulee varmaan jonkun verran, mutta kannattaa kotonakin joskus tehdä.

Itse ainakin dikkaan ettei pidetä kamalia taukoja, vaan treenataan ilman suurempia taukoja, jolloin myös kestävyys tulee esiin. Muistetaan kuitenkin ettei liikaa kannata treenata koska se verottaa lajitreenistä, pari kertaa viikossa tommonen setti. Tuossa on etuna myös nopeus, koko treenin tekemiseen menee 15min, ongelma ei olekaan siihen käytetty aika vaan palautuminen = syö ja nuku tarpeeksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom