Treenijaottelu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NP
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

NP

VIP
Kaupunki
Helsinki
Miten te jaottelette treenit jos niissä sattuu olemaan esim. punttia, juoksua tai ms.

Mulla on näin:

Maanantai: Puntti (rinta, olkapäät, ojentajat)
Tiistai: Nyrkkeily
Keskiviikko: Puntti (yläselkä, hauis, kyynärvarret)
Torstai: Nyrkkeily
Perjantai: Puntti (jalat ja alaselkä)

Jalkatreeni painottuu perjantaille ihan sen takia, koska jalat niin hapoilla ettei reeneistä tule mitään. Viikonloppu on sit ihan lepoa vaan...

Toi maanantain penkki ja tiistain boxaus pistää irvistään. Miten sä voit palautua tosta ?
Ite siirtäisin penkin ton kyykyn jälkeiselle päivälle. Eli lauantaille tai jos sun boxauspäivät ei riipu seuran harjoitusajoista niin aloittasi maanantaina boxauksella jolloin penkki olis perjantaina ja voisit treenata sen ja olkapäät kovaa ja palautua viikonloppuna. Mut jos pain-butnogain on OK niin....:D

Originally posted by Bouncher
Toi maanantain penkki ja tiistain boxaus pistää irvistään. Miten sä voit palautua tosta ?
Ite siirtäisin penkin ton kyykyn jälkeiselle päivälle. Eli lauantaille tai jos sun boxauspäivät ei riipu seuran harjoitusajoista niin aloittasi maanantaina boxauksella jolloin penkki olis perjantaina ja voisit treenata sen ja olkapäät kovaa ja palautua viikonloppuna. Mut jos pain-butnogain on OK niin....:D
mulla on ollu toi systeemi jo sellaset kaks vuotta käytössä ja on toiminut. aina ei ole samanlaista maitohappomäärää lihaksessa, joten pystyn treenaamaan nyrkkeilyt. tietty joskus on jäänyt väliin nyrkkeilyreenei. ei se vaivaa, sen kanssa pitää oppia elämään...

NP_NG mikset sä ota vaikka yhden kerran juoksua.
Tietysti sulla kunto voi nousta pelkällä treenillä.

Käynyt hyvä mies ainakin kerran juoksentelemassa.

Juokse pitkä suoritus rasva palaa perus pohja kunto
nousee paikat avautuu häkissäkin.

Originally posted by Matsku
NP_NG mikset sä ota vaikka yhden kerran juoksua.
Tietysti sulla kunto voi nousta pelkällä treenillä.

Käynyt hyvä mies ainakin kerran juoksentelemassa.

Juokse pitkä suoritus rasva palaa perus pohja kunto
nousee paikat avautuu häkissäkin.
ei oo tarvis ottaa pitkiä juoksuja. mä haluan pysyä nykyisessä sarjassani, eli en haluu menettää lihasta. nyrkkeilytreenit on tarpeeksi kovia, missä kyllä kunto nousee. raskaassa ja superraskaassa sarjassa ei ole tarvis niinkään juosta vaan saada sitä voimaa + kestävää voimaa. sparrauksessa saa tarpeeksi kuntoa ja kestävyyttä.

mutta huomioikaa et tämä on vain MINUN mielipide. tehkää te kuin haluatte, mutta mun on pakko noudattaa jotain tietä..

Originally posted by NP_NG
Miten te jaottelette treenit jos niissä sattuu olemaan esim. punttia, juoksua tai ms.

Ma: Pystypaini painotteista, tekniikka, matsia, kevyt matto, vatsat& kyljet
ti: Rinta, yläselkä, venytely
ke: Hartia , kädet, venyttely
to: Mattopaini painotteista, tekniikka , matsia, kevyt pysty, vatsat&kyljet
Pe: Jalat, maastaveto, pohkeet
La: kevytpäivä: venyttely, pistareita, mitsejä, säkkiä, Painitekniikoita, vatsoja&kylkiä, pysty sparria
Su: kävely, venyttelyä

MA : punttista, Tammikuusta lähtien myös HKD
TI : KB
KE : HKD
TO : KB
PE : Punttista, tai lepo. Riippuen ehtimisestä/jaksamisesta
LA : Punttista
SU : HKD

Tiedetään, tuossa ei juuri lepoa ole... kroppa huutaakin apua välillä perjantaisin, sen takia aina välillä lepopäivä :thumbs: Puntilla siis käytössä tuo perus 3-jakoinen ohjelma.

Kertokaas vielä että miten ootte saanu itteenne lihaa tarttumaan, kasvanko mä ees tällasella treenillä? Kun noi lajit on mulle tärkeitä eli en haluis jättää niitä vähemmälle. Vai pitääkö vaan suosiolla alkaa jaksottamaan KB:tä niin että jokatoinen kk jätän sen pois? Sekään ei kyllä juuri innostaisi :( Kun nyt jo joutuu jättämään vähän treenejä pois, salilla käyntikin kyllä on mieleistä ja tahtosin joskus kasvaa hirveeks korstoks... paska ihmisruumis ei kestä ylenpalttista rääkkiä, tahdon olla superihminen :)

Originally posted by Chd
MA : punttista, Tammikuusta lähtien myös HKD
TI : KB
KE : HKD
TO : KB
PE : Punttista, tai lepo. Riippuen ehtimisestä/jaksamisesta
LA : Punttista
SU : HKD

Tiedetään, tuossa ei juuri lepoa ole... kroppa huutaakin apua välillä perjantaisin, sen takia aina välillä lepopäivä :thumbs: Puntilla siis käytössä tuo perus 3-jakoinen ohjelma.

Kertokaas vielä että miten ootte saanu itteenne lihaa tarttumaan, kasvanko mä ees tällasella treenillä? Kun noi lajit on mulle tärkeitä eli en haluis jättää niitä vähemmälle. Vai pitääkö vaan suosiolla alkaa jaksottamaan KB:tä niin että jokatoinen kk jätän sen pois? Sekään ei kyllä juuri innostaisi :( Kun nyt jo joutuu jättämään vähän treenejä pois, salilla käyntikin kyllä on mieleistä ja tahtosin joskus kasvaa hirveeks korstoks... paska ihmisruumis ei kestä ylenpalttista rääkkiä, tahdon olla superihminen :)
sori mutta, lepoa, sitä prkl lepoa!!! teet vaan tätä muuten: :wall:

saat sitä lihaa kun treenaat vaikka 3 kertaa viikossa kovaa lyhyellä ajalla, eli tarkotan et treeni on tosi kova ja lyhyt. sit et tarvii muuta ku lepoa, et lihakset kasvaa. jos käyt muissa treeneissä paljon, sulla ei ole kaloreita millä rakentaa lihaksia. tohon voi sanoa vaan sen, et jostain on luovuttava. mun systeemi toimii. ei liikaa kalorien kulutusta.. kehotan koittamaan. tietenkin mukautat sen itelles sopivaksi.

mulla oli joskus 6 kovaa nyrkkeilytreeniä viikossa + 3 punttitreeniä. se vaan kulutti ja kulutti ja paloin loppuun varmaan 3 kertaa. ei minkäänlaista kehitystä missään. masensi ja väsytti.
sunnuntai oli ainoa vapaapäivä ja se meni syödessä ja nukkuessa.

ihan oikeasti ota järki käteen.. :)

niin ja jos haluat kasvaa korstoksi, lopeta muut lajit ja aloita pelkkä puntti.. ei ole oikotietä onneen.

Ma: potku- tai thainyrkkeily sparri
Ti: normi lajintreeni
Ke: aamulenkki 30-40min ja illalla kuntosali
To: normi lajitreeni
Pe: "aktiivinen lepo" ravistelua, venyttelyä yms. kevyttä.
La: lenkki 30-40 min ja sparri
Su: Aamulenkki 30-40 min ja illalla kuntosali

Tuommoisella reseptillä sitä itse on tullut mentyä eteenpäin.
Pitää tosin huomioida ettei moisia treenimääriä voi suositella heti alkuun. Itse alotin 3 viikkotreenistä ja viimeisen vuoden olen määriä kohottanut sen mukaan mitä palautuminen on nopeutunut. Kannattaa myös huomioida ettei kaikki treenit ole aina 110% lasissa välillä myös kevyempiä tekniikkanomaisia harjoituksia.

Originally posted by ipana
Ma: potku- tai thainyrkkeily sparri
Ti: normi lajintreeni
Ke: aamulenkki 30-40min ja illalla kuntosali
To: normi lajitreeni
Pe: "aktiivinen lepo" ravistelua, venyttelyä yms. kevyttä.
La: lenkki 30-40 min ja sparri
Su: Aamulenkki 30-40 min ja illalla kuntosali

Tuommoisella reseptillä sitä itse on tullut mentyä eteenpäin.
Pitää tosin huomioida ettei moisia treenimääriä voi suositella heti alkuun. Itse alotin 3 viikkotreenistä ja viimeisen vuoden olen määriä kohottanut sen mukaan mitä palautuminen on nopeutunut. Kannattaa myös huomioida ettei kaikki treenit ole aina 110% lasissa välillä myös kevyempiä tekniikkanomaisia harjoituksia.
tää kuulostaa aika fiksulta. mitkäs sun laji/lajit on? kun tossa on potkunyrkkeily ja norm. lajitreeni.. vai pelkkää potku- ja thainyrkkeilyä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Potkunyrkkeilyä olen eniten tahkonut (yli 10v) thainyrkkeilyä vasta vajaan vuoden. Lajitreeni riippuu aina vähän mihin porukkaa eksyy, onko pelkkiä potkunyrkkeilijöitä vai thaiboxereita.

Ja ihan pakko heittää vielä semmoinen kommentti, että kyllä lenkkeily on niin perinteistä kamppailulajeja tukevaa treeniä, sitä ei kannata unohtaa. Kovat jätkät =mailmanmestarit yms, käyvät jokapäivä lenkinllä, hurjimmat 2 kertaa päivässä. (aamulenkki ja illalla palauttava)
En myöskään pidä itseäni mitenkään kukkakeppinä vaikka lenkkeilen :)

Potkunyrkkeilyä olen eniten tahkonut (yli 10v) thainyrkkeilyä vasta vajaan vuoden. Lajitreeni riippuu aina vähän mihin porukkaa eksyy, onko pelkkiä potkunyrkkeilijöitä vai thaiboxereita.

Ja ihan pakko heittää vielä semmoinen kommentti, että kyllä lenkkeily on niin perinteistä kamppailulajeja tukevaa treeniä, sitä ei kannata unohtaa. Kovat jätkät =mailmanmestarit yms, käyvät jokapäivä lenkinllä, hurjimmat 2 kertaa päivässä. (aamulenkki ja illalla palauttava)
En myöskään pidä itseäni mitenkään kukkakeppinä vaikka lenkkeilen :)
juu, niinhän Alit, sun muut teki ja tekee kovat äijätki. niillä on sit sitä geeniäkin siihen. mulla lyö ylikunto päälle vaan. sit jää 1-2viikon treenit väliin, eikä kouluun tule mentyä.

Itselläni ylikuntoa on parhaiten ehkäissyt terve järki ja riittävä "oikea" ravinto. Aikasemmin kun itse söin päin per*****
en pystynyt treenaa kun sen 3-4 kertaa viikossa maksimissaan.

Sitten kannattaa vielä huomioida semmoinen pikku asia, että kun on saavuttanut riittävän kunnon ei esim nuo 40 min lenkit tunnu mitenkään pahalta, voi vaikka hengitellä nenänkautta jos siltä tuntuu ja sen jälkeen mennä sparraileen (vauhtina 5-6min / km).

Alkuunhan tommoisella tahdilla menee ylikuntoon helposti, mutta pidemmän jaksonaikana tasaisesti määriä nostaen itselläni ei ole ollut suurempia ongelmia.

Hyvää lisämaustetta lenkkeilyyn saa myös lyhyillä intervalivedoilla esim. ylämäkeen.

Alkuunhan tommoisella tahdilla menee ylikuntoon helposti, mutta pidemmän jaksonaikana tasaisesti määriä nostaen itselläni ei ole ollut suurempia ongelmia.

Hyvää lisämaustetta lenkkeilyyn saa myös lyhyillä intervalivedoilla esim. ylämäkeen.
interavalleja vedin ku pidin nyrkkeilystä taukoa. yleensä pari kertaa viikossa. sit kävin oikeestaan puntilla vaan. yhtenä kesänä treenasin vaan, enkä juonut yhtään. en polttanut. tein tota äsken mainittua pelkästään. ulkona kävin ehkä pari kertaa koko kesän aikana. huomas miten kehittyi kauden ulkopuolella, rasvaprosentti tippui n.8%iin 14%sta ja paino nousi 3kk aikana about 4kiloa. mutta sillä oli seurauksensakin.. tuolla kaveripuolella.

sori mutta, lepoa, sitä prkl lepoa!!!

Emmä mitää kerkii lepäillä :david:

Kunhan sitä nyt ees jonkun verran kasvais, niin että olis "timmi" kroppa, en siis halua olla Lesnar... 185/85 olis jo ihan ok, jos rasvat on _alhaalla_ nyt painoo taitaa olla se 70kg tjsp. Tavoittelen mahdottomia, mut musta tuleeki isona supersankari
:thumbs:

Originally posted by Chd
Emmä mitää kerkii lepäillä :david:

Kunhan sitä nyt ees jonkun verran kasvais, niin että olis "timmi" kroppa, en siis halua olla Lesnar... 185/85 olis jo ihan ok, jos rasvat on _alhaalla_ nyt painoo taitaa olla se 70kg tjsp. Tavoittelen mahdottomia, mut musta tuleeki isona supersankari
:thumbs:
no jos ravinnosta huolehdit niin se varmaan toteutuu. voi kyllä mennä useampi vuosi...

mutta onnea! :thumbs:

Rupesin jo editoimaan mut en ehtiny, siispä vastaan taas.

Eli jos saisin jotenkin kummasti sovittuu KB seuran kaa hommat niin että voin jaksottaa sitä 2vk välein, niin toimisko tommonen? Eli siis 2vk tolla nykysellä, 2vk ilman kb:tä ja sit taas alusta? Samalla vois nostaa aina kaloreita noilla ilman kb viikoil, että tavallaan olis bulkkii ja sit taas 2vk kiristelyy? Palautumisessa mulla ei ainakaan oo ollu ongelmii, oon pitäny taukoi sitä mukaan ku tuntuu että nyt ei oo täysin palautunu salitreenistä.

Vai minkälaista treenimetodia ite suosittelisit, kova on hinku ninjata, niin on kyllä kasvaakkin. Enkä kyllä mieluusti karsi kumpaakaan.

Originally posted by Chd
Rupesin jo editoimaan mut en ehtiny, siispä vastaan taas.

Eli jos saisin jotenkin kummasti sovittuu KB seuran kaa hommat niin että voin jaksottaa sitä 2vk välein, niin toimisko tommonen? Eli siis 2vk tolla nykysellä, 2vk ilman kb:tä ja sit taas alusta? Samalla vois nostaa aina kaloreita noilla ilman kb viikoil, että tavallaan olis bulkkii ja sit taas 2vk kiristelyy? Palautumisessa mulla ei ainakaan oo ollu ongelmii, oon pitäny taukoi sitä mukaan ku tuntuu että nyt ei oo täysin palautunu salitreenistä.

Vai minkälaista treenimetodia ite suosittelisit, kova on hinku ninjata, niin on kyllä kasvaakkin. Enkä kyllä mieluusti karsi kumpaakaan.
kyllä tuo varmasti voisi toimia. kokeile punttiosaa niin että 3-4vk kovaa punttia ja sit yks viikko puntti pois. Mega Duty-kirjassa bodareita neuvotaan tekemään näin. itse myös teen niin. se antaa myös intoa mennä takas treenihin.

olen miettinyt itselleni tälläistä, kannattaa miettiä sopisiko se sulle:

1kk pelkkää punttia ja paljon proteiinipitoista ruokaa (ei kauheasti liikkumista, näin saat paljon enemmän lihasta)(eli tämä on kropan bulkkausosa)
1kk punttia ja lajitreenejä (eli tämä on se kropan kiristys-osa)

on myös olemassa proteiininmääränjaksottamisohjelmia, mut siihen tarviit jo tota Treeni & Ravinto-puolta. ite en sitä ole kokeillu, mut olen 100% varma, et sillä saa vitusti lihasta. se sit vaatii jo vähän rahaa ja enemmän aikaa.

tota ylläolevaa tyyliä soveltamalla/mukauttamalla itsellesi sopivaksi, saat varmasti lihasta, menettämättä "ninjan" taitoja.
täytyy muistaa et kiristyskaudella älä yritä liikaa polttaa rasvaa, mitä on mahdollisesti voinut kertyä, koska lihakset palavat samalla. lue toi muutamaan kertaan ja mieti miten se hyödyttäisi sua ja yritä sisäistää se.

ei tämä niin vaikeata ole, täytyy vain kokeilla mikä itsellä toimii ja mikä tuntuu hyvältä.

treeniohjelmasta sen verran et miten treenaat? kannattaa treenata mahd. kovaa. toi tollanen mega duty-tyyppinen treeni on hyvä. tietääkseni myös Mikella on joitain ohjelmia..

Yksi asia kannattaa huomioida sitten tuossa puntinsovittamisessa päähänlyöntilajeihin.

Itse kannatan monipuolisuutta myös puntinväännössä, ei ole hirveästi iloa vaikka voimaa olisi kuin pienessä kylässä jos se on väärässä muodossa. Eli järkyttävät maksimit ilman sitkeyttä ja räjähtävyyttä notkeudesta puhumattakaan. Yhdellä osa-alueella ei pärjää.

Esim. jos itse treenaan punttia maksimeilla pariviikkoa niin menee helposti toiset 2-3 viikkoa että olkapäät ja jalat "aukeavat" taas taas toimimaan räjähtävästi ja rennosti.

Olen useasti sparranntu ja treenannut semmoisten kavereiden kanssa joiden seurassa tunnen itseni pieneksi hiirulaiseksi. Ja loppujenlopuksi on ollut helppo ottaa heidän kanssaan, kun kankeat painavat tekniikat näkee niin selvästi ja jää reilusti aikaa blocata, sama koskee vaan muuten jäykästi ottavia. Paljon pahempia ovat rennot ja räjähtävät hieman "heikommat" tekniikat nähdä. Yleinsäkin rentous on asia mitä moni ei ymmärrä kamppailulajeissa, mutta siitä voikin sitten alottaa kokonaan toisen threadin :)

Summa summarun, itse panostaisin ja panostankin räjähtävyyteen ja sitkeyteen en pelkkään maksimiin.

ps. käytän kahdelle päivälle modifioimaani taistelijan treeniohjelmaa jonka netistä bongasin. 2 viikon jaksoihin ja 6 viikon kiertoon jaettu ohjelma, räjähtävyys, maksimi ja kestävyys.

Summa summarun, itse panostaisin ja panostankin räjähtävyyteen ja sitkeyteen en pelkkään maksimiin.
oon myös bodariin menevä.. sitä myös teen. mä treenaan millon mitäkin. yleensä toi mega duty-tekniikka käytössä. mut räjähtävyys-, maksimi-treeni myös käytössä. EI kestävyys...

Suositut

Back
Ylös Bottom