Treenijärjestyksestä

Ikä
47
Heipsan

Aloitin uuden threadin tälle minun ongelmalleni. Ongelmani on laiskuus...

Teen kolme punttitreeniä viikossa:
1. rinta, olkapää, ojentaja
2. Jalat, vatsat
3. Selkä, hauis

Nyt olen yllättänyt itseni USEIN lintsaamasta ojentajatreeniä. Tuntuu, että salilla menee liian kauan, kun tekee "kolmet lihakset".

Olisiko teillä neuvoja tai kommentteja tähän "ongelmaan"? Voisko tuota ekan päivän järjestystä vaihdella vai siirtyisinkö neljään jaettuun ohjelmaan ja pidentäisin treenikiertoa?

Mitäs tykkäätte?

Yksi vaihtoehto on tehdä etuolkapäät rintatreenin yhteydessä ja takaolkapäät selän kanssa.

Yksi vaihtoehto on pistää treenijako uusiksi, jolloin voit tehdä ojentajat vaikkapa jalkojen kaverina.

Neljään jaettu ohjelma on myös hyvä idea. Lihaksille jää enemmän aikaa palautua ja treeniinkin voi keskittyä ihan uudella tarmolla :)

Mä olen kokenut tällasen treenijaon hyväksi eli jako neljään kertaan:
1. rinta ja olkapäät
2. Jalat
3. Kädet (hauikset, ojentajat)
4. Selkä
Lisäksi teen 2:lla kerralla vatsaa, yleensä rintapäivänä ja käsi/selkäpäivänä

Ja teidän mielestä voisin hyvinkin jakaa nuo neljä treeniä pitemmälle aikavälille siten, että viikon aikana tulisi kolme treeniä?

Minulla ei ole mitään erityisiä päiviä, jolloin käyn treenaamassa ja käyn miten huvittaa, mutta kuitenkin siten, että treeniä tulee 3 krt/viikko ja että lihakset ehtis aina palautua.

Vatsoja voipi tahkota ylimääräisenä joka treenikerralla, líhasryhmien jälkeen viimeisinä. Parhaat puhdit tulis sitten esim

1 päivä: selkä + hauis
2 päivä: rinta + ojentajat
3 päivä: jalat + olkapäät

.. tämä vain yksi mahdollisuus.. riippuu painotuksesta..

Minä tein joskus aikaisemmin rinnan kanssa käsivarret supersarjoina, eli ojentajat ja hauikset tuli treenattua pikavauhtia peräkkäin eikä mennyt aikaa enempää. Lisänä armoton pumppi ja tunne että on tosiaan treenannut. Olkapäät tein selän kanssa. Toimiva treenijako ainakin mulla. Palaan siihen todennäköisesti kunhan saan tämän voimakauteni päättymään.

Minkälaisilla jaksotuksilla vedit Nate supersarjaa?
Ei oo kokemusta itsellä, mutta sitähän ei oo hyvä tehdä jatkuvasti?

Komments te viisaammat kuinka kannattaa toimia :worship:

Originally posted by supafly
Vatsoja voipi tahkota ylimääräisenä joka treenikerralla, líhasryhmien jälkeen viimeisinä. Parhaat puhdit tulis sitten esim

Millä perusteella suosittelisit tuota vatsojen tekoa joka kerta? Täältä pakkotoistosta saatujen tietojen mukaisesti olen tehnyt vatsat kerran viikossa, kuten muutkin lihasryhmät.

Originally posted by supafly
Minkälaisilla jaksotuksilla vedit Nate supersarjaa?
Ei oo kokemusta itsellä, mutta sitähän ei oo hyvä tehdä jatkuvasti?

Komments te viisaammat kuinka kannattaa toimia :worship:

Kyselin itse aikoinani täältä samaa ja selasin kaikki supersarja-threadit läpi. Suosituksia tuli kumpaankin suuntaan. Joku sanoi vetävänsä aina superina, joku sanoi että joka toinen kerta max. Itse tein "tuntuman mukaan", eli taisin tehdä melkein joka kerta. Omalla kohdallani en mitään ylikuntoa pelkää, koska treenaan max kolme kertaa viikossa ja välillä pidän viikon totaalitaukoja. Ylikunto lienee supersarjojen ikävin mahdollinen seuraus, jos niitä liikaa viljelee. Itse en näkisi mitään estettä tehdä vaikka joka kerta, kunhan muistaa välissä kevyet viikot.

Originally posted by Wilhelmiina
Millä perusteella suosittelisit tuota vatsojen tekoa joka kerta? Täältä pakkotoistosta saatujen tietojen mukaisesti olen tehnyt vatsat kerran viikossa, kuten muutkin lihasryhmät.

Kyllä vatsoja voi treenata useammin kuin isompia ja hitaammin palautuvia lihasryhmiä, mutta tarvitsee vatsalihaksetkin lepoa palautuakseen ja kehittyäkseen.

En siis suosittele treenaa niitä joka kerta, mutta voi niitä treenata enemmän kuin kerran viikossa (joka kyl on ihan hyvä tahti sekin).

:)

Noi neljä treeniä voi ihan hyvin jakaa pitemmälle aika välille kuin viikkoon! Ja en mäkään kyllä suosittelis vatsalihaksia treenattavaksi ihan joka treenikerta, koska täytyyhän noidenkin saada palautua! Ainakin jos treenaa noi oikein kunnolla...

vatsat vatsat

En pidä pahana vatsojen tekoa joka treenikerralla.
Joka kerralla reenaan vaihtelevasti suorat/sivut/alavatsa ettei tule aina tahkotuksi samaan. Ja kun 3 krt/viikko tulee tehtyä, ei ole liikaa.

Alussa oli eri asia kun ei pystynyt edes suoraksi nousemaan vatsareenin jälkeen.. nyt jo homma skulaa :arvi: .
;)

Vatsaa pitääkin RANKAISTA

mä oon jakanut treenin neljään ja on toiminut tosi hyvin:

1.rinta ja olkapäät
2.selkä
3.kädet
4.jalat

vatsoja oon tehnyt joka treenin lopuks ja välillä jos viä riittää virtaa niin 20 min aerobista päälle. Musta melkein tuntuu että vatsalihaksii ei oikeen voi tehä liikaa..mitä mieltä muut on?

Niinal näyttäs olevan samanlainen treenijako ku mulla ja mullakin on toiminut hyvin! Mä vaan en tee vatsoja ku pari kertaa viikossa, mut sillon teenki useita sarjoja ja niin että kunnolla tuntuu! Ja palautumiseen täytyy jättää aikaa...
Ennen tein noita useammin. Nyt ku haluun tonne vatsanki seutuun lihaksii, enkä vaan kiinteytystä, niin siksi treenaan vatsoja nyt noin!! Ja on kyl toiminut sekin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom