Treeniapuja ilman PT-palvelua, mahdoton ajatus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja WH13
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Olen juuri kuntosalitreenin aloittanut nuori nainen ja jokseenkin vielä hukassa koko asiassa. Täältä olen paljon lueskellut aloittelijoiden osioita, katsellut netistä videoita liikkeistä ja yhdellä treeniohjelmalla jo vähän lähtenyt hakemaan tuntumaa. Ongelma on kuitenkin se, että en ole yhtään varma liikkeiden oikeasta suoritustavasta. En haluaisi rikkoa paikkoja, joten olen ottanut alkuun ihan varovaisen asenteen, mutta treenihalu olisi kova. Vielä ei nouse rauta, mutta ehkä se jonakin päivänä sitten... :D Tuntuu kuitenkin, että ilman minkäänlaista ohjausta en pääse oikein puusta pitkälle. Käyn tällä hetkellä yliopiston salilla ja opiskelijabudjetista ei ole varaa maksella personal traineria, vaikka sellaisesta kovastikin haaveilen.

Onko teillä antaa jotain vinkkejä tilanteeseen? Miten olette itse päässeet alkuun, oppinut oikeat liikkeiden suoritustavat ja ohjelman muokkaamisen edistyksen tahdissa? Jos ja kun tästä yritän elämäntapaa tehdä, niin yhden ja saman, kerran opitun saliohjelman jankkaaminen tuskin kannattaa kovin montaa vuotta eli ohjelmaa tulisi pystyä päivittämään aina välillä. Onko Kuopiossa jotain salia, josta voisi ostaa opastettuja kuntosaliohjelmia järkevään hintaan?

Joskus kun olin Kuopion yliopiston aikaan opiskelijaliikunnassa mukana, niin siellä oli aina silloin tällöin opastettuja salirundeja. En tiedä onko enää...

Minä voin tulla yliopiston salille opastamaan järkevään hintaan, niin ei tartte johonkin random-salille lähteä kyselemään. Jos kiinnostaa, niin laita mailia yhteys@terveysmyrsky.com.

Jokohan lienet ratkaissut ongelmasi? Jos olet, niin olisi kiva kuulla, mitä keksit.

Olen samaisessa kaupungissa asuva nuori nainen ja painin samanlaisen ongelman kanssa. En ole vielä edes ostanut salikorttia mihinkään, sillä budjetti antaisi periksi lähinnä nuo kaupungin väestönsuojien ja yliopiston salin iltakäyttöön oikeuttavan kortin hankinnan. Kotona on kyllä tullut heiluttua (aika kevyiden) kahvakuulien kanssa, mutta hinku olisi saada vähän lihastakin ja ennen kaikkea joku treenipaikka, jossa ei häiritse avokin telkkarinkatselua treenaillessaan.

Nostan nyt siis aihetta, josko olisi jotakin ideaa. Ehkä voisin jopa harkita yhtä tapaamiskertaa PT:n kanssa, voisin ehkä saada sellaisen vaikkapa synttärilahjaksi, mutta onko siitä mitään hyötyä? Riittääkö se uskaltautumaan johonkin salille kokeilemaan?

Me kävimme aloituspostaajan kanssa kerran salilla ja tunnin tapaamisen aikana ehdimme käydä läpi ergonomiaa/ryhdin/lihastasapainon tarkistusta ja oikeaoppisen suoritustekniikan eri liikkeissä. Samalla jutskailimme ravitsemuksesta ja tavoitteista. Treeniohjelma kuului toki pakettiin. Jos Iutar kiinnostaa, niin laita mailia. Opiskelijoiden kanssa voidaan ehkä hieman jumpata hinnan kanssa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom