treeni kyynärpääleikkauksen jälkeen

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Moi

Sain varsin ikävän joululahjan oikean kyynärpään murtumisen muodossa. Leikkaus tehtiin neljä päivää sitten, kipsiä ei onneksi ole, ainoastaan kantoside n. kuukauden ajan.

Olen treenannut aktiivisesti ja omaan kuntooni nähden kovilla painoilla kolmisen vuotta. Miten treenailu onnistuu tästä eteenpäin ja onko vielä mahdollista kehittyä, kun käsi joutuu ainakin parin kk:n tauolle? Voiko ruokavaliolla auttaa käden parantumista?

Auttakaa :itku:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ja eivät sitten antaneet muuta neuvoa kuin "taukoa ja buranaa"? Kuulostaa kunnan touhulta.

Arvelisin treenin sujuvan jatkossakin oikein hyvin. Tämä tietenkin jossain määrin riippuu siitä mitä kyynärpäästä oikein on hajonnut, mutta kyllähän nämä luusepät yleensä asiansa osaavat.

Ensin kuntoutustreeniä painoitta/pienillä ja vähitellen isommilla painoilla (mikään ei saa sattua on ehkä paras koskaan saamani neuvo tällaiseen treeniin).

Hitot tauosta, ei se kehitys siihen lopu. Toisaalta, kyllähän ne kädet voivat olla aika eripariset kauankin. Tämä perustuu omaan kokemukseeni polvileikkauksen jälkeen: puolitoista vuotta ja muotoseikat alkavat olla kondiksessa, rautaakin liikkuu entistä enemmän.

Ja mitä ruokaan tulee, en oikein usko muuhun kuin hyvään punttimimmin perussafkaan, laadukkaaseen ja monipuoliseen. Ei suklaata suruun...

Mä nyt vähän tuun kuokkimaan mimmien thrediin, sori.

Multa leikattiin kyynärpää seitsemän vuotta sitten ja sama homma oli itelläkin eli ei kipsiä vaan ihan kantoside. Kannattaa ottaa aika varovasti sen käden kans aluksi, koska se on aika herkkänä uusille vammoille jonkin aikaa. Kun sain kantositeen pois niin liikerata oli pari ensimmäistä viikkoa rajoittunut ja käden normaali liikuttelu sattui jonkin verran, enkä kyllä edes viitsinyt mitään kauppakasseja siinä kantaa.
Nyt edelleenkin joskus tuntuu kipua kovan käsitreenin jälkeen, tosin johtuu siitä, että mulla oli lähtenyt jänne irti ja kipu tuntuu siinä jänteessä.
Murtumien ja muiden luuvammojen jäkeen kannattaa lisätä kalkinsaantia eli kannattaa käydä vitamiinikaupassa ostoksilla.
Niin ja lihasmuisti on paras muisti, joten kyllä se reeni jatkuu vammojen jälkeenkin jopa paremmalla innolla, tsemppiä paranemiseen!

edit: typot

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom