SUPERCARB 1kg -40%

Treeni/kalorimääristä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja irongirl
  • Aloitettu Aloitettu
Moi, minua kiinnostaa noi määrät. Yleisellä palstalla kysyttiin että millä kalorimäärällä saisi massaa, mutta minä haluaisin keventää painoa ja kiristyä.
Treenaan salilla kolmesti viikossa, rinta/hartiat/ojentajat, jalat, selkä ja aina vatsat ja kyljet. Lisäksi koitan muina päivinä tehdä jotain aerobista ja jättää yhden lepopäivänkin.
Olen 169 cm ja painan 58 kg, kaloreita menee päivässä 1750.
Minua kiinnostaa myös millä painoilla muut tytöt tekee esim. jalkaprässiä? No, riippu tietty onko aloittelija vai pro. Itse olen harrastanut ehkä vuoden ja eilen sain prässiin laitettua 150kg. Vieläkö siitä voi paljon koventaa vai onkohan se keskitasoinen tulos. En oikein tiedä paljon kovat tytöt nostaa/vetää/punnertaa?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Vaikka oonkin poitSU vastaan että aika hyvä tulos?:cool:

Hmm, olet ainakin mittojesi puolesta mielestäni hoikkasen kuuloinen, joten tokkopa ainakaan painoa tarvitsee pudottaa kummemmin - ehkäpä ihan vaan "tiukkuminen" riittäisi? Toki siinä prosessissa monesti painokin hieman laskee, mutta josset ihan mallilaihuuteen pyri (paino-pituuserosuhde n. 120, eli esim. 170cm/50kg), niin ruokavalion tarkistamienkin jo varmaankin auttaisi tiukentumaan. Kovin hirveästi ei kannata kaloreitakaan laskea, aika vähältä kuullostavat nyt jo, noin treeneissä jaksamisen kannalta. Eikä aerobistakaan kannata liioitella - tosin aamuisen tyhjin vatsoin rasvanpoltto(kävely)lenkit ja/tai treenin päälle esim. kuntopyörän vispaamiset väh. 30min edesauttavat tunnetustikin tiukkumisessa.

Jos ruokavaliosi on takuuvarmasti kunnossa, auttanee aerobisen maltillinen lisäys pääsemään tavoitteeseesi. Jos taas ei, olisi sen kuntoon pistämisestä enemmän hyötyä!

150kg prässissähän on hyvin, varsinkin vain vuoden treenitaustalla! Tietenkin painot riippuvat laitteesta (laitteen oma paino), suoritustekniikasta, toistomääristä, treenin tavoitteesta, naisen koosta jne, joten yleispätevästi ei varmaankaan voida vastata tiedustelemiisi naisten käyttämiin painomääriin...Itse teen fitnesstyyliin, nyt kisadieetillä pitkähköjä sarjoja (12-15) ja kulloinkin käyttämästäni prässistä riippuen (3 vaihtoehtoista laitetta, kovin erilaisia vastus-, välitys- ja kelkan painosuhteiltaan) painoa on 110-200kg.

Hmm, vaikeita kysymyksiä sillä tuntuu että kalorimäärät riippuu paljolti siitä mikä on kehon koostumus ja miten vähälle sen on totuttanut, ja tekeekö minkä verran aerobista millä teholla. Myös tulosten vertailu näin kuulopuheella on vaikeeta, kun esim. prässejäkin on monenlaisia (perinteinen vs. istuttava malli) ja tekniikoita vielä enemmän. Mutta jos teet 150 kilolla puhtaalla tekniikalla (alas asti) niin voimaa susta kyllä löytyy! En tiedä miten kauheesti painoa sulta voi lähteä, jos olet aika lihaksikas tällä hetkellä, mutta pari kiloakin jo varmaan näkyy kiristymisenä.

Vertailun vuoksi: mä syön noin 2000 kaloria päivässä (vielä enemmän viikonloppuna), käyn salilla 3-4 päivänä, juoksen tm. 2-3 päivänä ja painan 54 kiloa (mittaa 168 cm ja lihakset erottuu ihan kivasti). Eli en sinuna tiputtaisi kaloreita kauheesti alemmas enää vaan jakaisin ne ensivaiheessa useammalle aterialle (esim 6 ateriaa), lisäsisin proteiinia (kanaa, kalaa, munia jne.) ja vähentäisin hiilareita ja rasvaa. Eli keskity kasviksiin ja muihin hyviin hiilareihin (puuroa, näkkäriä ja kaikkea kuitupitoista) - sokerit ym. pois ja varo niitä etenkin rasvattomissa tuotteissa, muroissa jne. mihin niitä saadaan piilotettua yllättävän paljon. Ota lisäksi hyvää rasvaa esim. öljyistä ja pähkinöistä.

Tää jo pelkästään saattaa riittää kiristämään sua pari kiloa syksyyn mennessä, riippuen tietty miten puhtaasti oot aiemmin syönyt. Jos se ei auta tai vauhti loppuu ennen aikojaan niin ota sitten vasta vähän pois kaloreista ja / tai lisää aerobista varovasti. Hitaasti hyvä tulee! Toivottavasti muut kertoo lisää vertailudataa niin saat käsityksen miten tytöt dieettaavat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom