Treeni ja tupakkalakko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja XWD
  • Aloitettu Aloitettu

XWD

Ikä
38
Tässä jo jonkin aikaa suunnitellut polttamisen lopettamista. Toki tuo vaatii motivaatiota aika paljon ja tulin siihen tulokseen, että yksi hyvä motivaattori olisi huomata miten hapenottokyky paranee. Varmaankin aerobinen kannattaisi aloittaa jo vähän ennen polttamisen lopettamista, että todella huomaa vaikutuksen treeneihin.

Millaisissa treeneissä vaikutuksen huomaisi parhaiten?
Kuinka paljon aiemmin kannattaisi aloittaa aerobinen, että varmasti huomaa vaikutuksen?
Ja jos tätä joku lopettanut sattuu lukemaan, kokemuksia olisi kiva kuulla asian tiimoilta.
Ja luonnollisesti muutkin ajatukset asiaan liittyen...

Ja toisena sivu juttuna, hyvät laji ideat olisi myös tervetulleita, ettei tarvitsisi aina hölkätä.. tulossa kuitenkin kevään raivostuttavat loskakelit. Ja vaihtelu varmasti olisi motivaation kannalta hyväksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos totta puhutaan niin itse en oo huomannu mitään vaikutusta hapenottokykyyn.
Jörskän polton lopetin yli vuosi sitte!
Tosin ruuan maistaa nykyään..
Mutta suosittelen silti lopettaan vaikka ihan muuten vaan, jos ei muuta syytä keksi:thumbs:

Ilman mitään korvaavaa olisi tarkoitus lopettaa... tuossa reilun viikon olin jo polttamatta ja meni oikein mukavasti, kunnes töissä alkoi yövuorot :curs: Yllätävän vähillä vieroitusoireilla kyllä se viikko ainakin meni.

Tuo aerobinen toisi varmaan edes vähän sitä lisä motivaatiota olla ilman. Ja olisi kyllä syytä muutenkin saada kuntoa paremmaksi tuon osalta. Vituttaa kun työmatkalla kävelee ja siinäkin hengästyy. Alkuun pääseminen on vaan jotenkin niiin vaikeeta, kun oikein koskaan aerobista treenannut...

Mäkin lopetin poltamisen uudenvuoden jälkeen ton hapennosto kyvyn takia :thumbs: Mutta mitään eroa en oo vielä tässä vaiheesa huomannu. Räkiminen on ehkä vähentynyt minullakin.

Jos haluat todisteita tupakanpolton haitallisuudesta, aloita thainyrkkeily. Valitse vielä joku asiallinen (=ei ladythai) seura, niin saat yskiä keuhkosi pihalle jo ekojen treenien alkulämmittelyssä. Aikanaan lajia harrastaessani huomasin eron jo muutaman viikon tupakkalakon jälkeen.

Aerobista kuntoa vaativat lajit voivat tosiaan olla hyviä motivaattoreita tupakkalakkolaiselle. Kannattaa ymmärtää se fakta, ettei nikotiiniaddiktiosta pääse koskaan täysin eroon. Riippuvuuden kanssa täytyy oppia elämään.

Omalla kohdallani "polttamattomuus" toimii parhaiten niin, että sallin itselleni muutaman tupakan aina alkoholin kanssa, mutta arkena olen täysin polttamatta. Jos esim. ostan röökiaskin baarista, hankkiudun siitä illan päätteeksi eroon. Kotona ei kannata säilyttää röökiä lainkaan. Lopulta toki kannattaa pyrkiä täysin eroon tupakasta.

Itse lopetin 3 vuotta sitten ja olen ollut tyytyväinen rakaisuun,viime talven innostuin ja rakentelin salin kotio, kun kylille matkaa monta kymmentä kikometriä.Hapen pitää kulkea kunnolla tossa hommassa ja lopettaminen kannattaa,mutta työ on tehtävä itse EI mitkään laastarit tai purkat auta,nekin joskus on kokeiltu.Tsemppiä sinne!

En varsinaisesti saanut mitään hyviä vinkkejä juuri siihen mitä threadillä hain takaa, mutta kannustavia kommentteja. :D Edelleen kelpaisi ajatukset treenien tyypistä, missä vaikutuksen parhaiten huomaa. Yksi on tuli tuossa eilen kaverin kanssa jutellessa vastaan ja tarkoitus olisi jatkaa vapaasukellus harrastusta jossain määrin aktiivisesti ja siinä varmasti vaikutuksen huomaa.

Lenkkien osalta jäin kuitenkin miettimään, kummassa vaikutuksen huomaisi paremmin pitkät reilun tunnin hölkkä, uinti tai vastaavat sessiot vai kovan sykkeen 30min treenit. Kummassa vaikutus mahtaisi paremmin tulla esille?

Muutaman ensimmäisen viikon kun treenit voi olla käytännössä aivan kumpia tahansa, koska niitä ei oikein saa viikkoon upotettua kuin sen 1 kerran. Seisomatyö ja kävellen työmatkan liikkuminen, tuo sen verran rasitusta ettei enempää uskalla tehdä tai se on helposti ylikunnon puolella koko homma.

Jos haluat todisteita tupakanpolton haitallisuudesta, aloita thainyrkkeily. Valitse vielä joku asiallinen (=ei ladythai) seura, niin saat yskiä keuhkosi pihalle jo ekojen treenien alkulämmittelyssä. Aikanaan lajia harrastaessani huomasin eron jo muutaman viikon tupakkalakon jälkeen.

Aerobista kuntoa vaativat lajit voivat tosiaan olla hyviä motivaattoreita tupakkalakkolaiselle. Kannattaa ymmärtää se fakta, ettei nikotiiniaddiktiosta pääse koskaan täysin eroon. Riippuvuuden kanssa täytyy oppia elämään.

Omalla kohdallani "polttamattomuus" toimii parhaiten niin, että sallin itselleni muutaman tupakan aina alkoholin kanssa, mutta arkena olen täysin polttamatta. Jos esim. ostan röökiaskin baarista, hankkiudun siitä illan päätteeksi eroon. Kotona ei kannata säilyttää röökiä lainkaan. Lopulta toki kannattaa pyrkiä täysin eroon tupakasta.
Komppaan tota thainyrkkeilyajatusta. Kun aloitin thainyrkkeilyn (tupakoitsijana) meinasi jo alkulämmittelyssä laatta lentää, vaikka valmentajan mukaan kyseessä oli kevyt veryttely :) muutkin kamppailulajit, varsinkin kehälajit, vaativat kovaa hapenottokykyä, joten rööki ei todellakaan kuulu yhteen niiden kanssa. Toisaalta, vetäähän Jomhodkin röökiä kun korsteeni ;)

jep, sama homma, oon ollu nyt vetämättä röökii 13 päivää ja henki kulkee paremmin. Tai sanotaan näin että ei tule yhtäpaljon hengenahdistuksia reeneissä kuten ennen.
Lajina tanssi(break), varsin aerobista hommaa.

http://www.youtube.com/watch?v=71ltsus46Vw

Mutta saa nähdä pitääkö röökilakko, sen näkeen kun menee seuraavan kerran kaljotteleen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom