Treeni ja ruokavalio??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Muru87
  • Aloitettu Aloitettu
Oon siis taas ihan sekasin tän touhun kanssa. Tähtään siis kiinteään suht rasvattomaan lihasmassaan jota täytyisi vähän saada lisää varsinkin käsiin. Lihaksia on mutta ne täytys saada esiin ja lisätä nimenomaan sitä kiinteää lihasta, ei läskiä. Ihanne niinsanotusti bikini fittnes ja body fittnes välimaastoon. Miten se onnistuu? Tartteeko paljonkin sitä aerobista rinnalle? Onko ok kun kalorilaskuri näyttää että päivässä protsuja 128g hiilareita 261g ja rasvaa 74g? Eikö too rasvan osuus oo aika iso?

Meen nyt 4-jakoisella ohjelmalla näin:
Ma jalat
Ti rinta-hauis
Ke lepo
To olkapää-ojentaja
Pe selkä

Aerobista ei kauheesti oo tullu. Vatsoja teen 2-3x/vk. Salilla toistot menee lämmittely 12 ja siitä 3-4 sarjaa per liike ja toistoja about 10-8-8-6 tai 10-8-8.

Salilla oon käyny säännöllisen epäsäännöllisesti puoli vuotta. Kiitos ihanat ihmiset jos ja kun autatte mut tässä asiassa eteenpäin :)

Muru, täällä voi tulla niin monta erilaista mielipidettä noihin asioihin, että eniten tietoa löydät etsimällä vanhoista ketjuista ja nopeimmin apua hakeutumalla hyvälle personal trainerille :)

Haluatko Muru ensin niitä lihaksia vai pudottaa rasvaprosenttia? Molempia on lähes mahdoton tehdä yhtäaikaa, tosin aloittelijalla sekin voi onnistua ainakin osittain.

Sun syöminen kuulostaa ihan hyvältä - paljon saat kaloreita suurinpiirtein? Ja minkä kokoinen olet?

Aloittelijalle suositellaan 1-jakoista ohjelmaa, koska se on tehokkain alussa. Suosittelisin sullekin. Tuolla ylhäällä Aloittelijoiden osiossa - treeniohjelman lihaksenkasvatukseen -ketjussa löytyy hyviä ohjelmia. Myös 2-jakoinen ohjelma ok, mutta noita isojakoisia ei suositella, ja sullahan on nyt peräti 4-jakoinen ohjelma käytössä...

Mä oon painoa pudottanu lokakuusta 9kg, eli mitat on nyt 167cm ja 63kg. Mulla taitaa olla ongelma juuri tässä kohtaa että en osaa päättää kumpaa nyt ensisijaisesti haluan! Ehkä se tavote on saada ne lihakset kasvaan ja sitte ruveta tiristään loppu rasvoja pois.

Mä saan kaloreita about 1500-2500/pv. Joo tiiän 1500 on liian vähän, mutta mulla on taas se aika vuodesta että ei huvittas kauheesti syyä. Mutta yleensä se menee siihen 200-2200 paikkeille.

Sen kyllä oon huomannu tän nelijakosen kanssa että pari viikkoo max jaksaa tehä kovaa ja sitte kolmas viikko on melkeen etten käy salilla ollenkaan, kroppa on jotenki niin väsyneen olonen ettei vaan irtoo. Sitte kun on muutaman/muutamia päiviä huilannu niin treeni kulkee taas ihan eri tavalla. Tääkin on asia mikä mua ärsyttää kun se puhti loppuu kahessa viikossa mutta minkäs sille fysiikalleen voi??

- - - Updated - - -

Mä oon painoa pudottanu lokakuusta 9kg, eli mitat on nyt 167cm ja 63kg. Mulla taitaa olla ongelma juuri tässä kohtaa että en osaa päättää kumpaa nyt ensisijaisesti haluan! Ehkä se tavote on saada ne lihakset kasvaan ja sitte ruveta tiristään loppu rasvoja pois.

Mä saan kaloreita about 1500-2500/pv. Joo tiiän 1500 on liian vähän, mutta mulla on taas se aika vuodesta että ei huvittas kauheesti syyä. Mutta yleensä se menee siihen 200-2200 paikkeille.

Sen kyllä oon huomannu tän nelijakosen kanssa että pari viikkoo max jaksaa tehä kovaa ja sitte kolmas viikko on melkeen etten käy salilla ollenkaan, kroppa on jotenki niin väsyneen olonen ettei vaan irtoo. Sitte kun on muutaman/muutamia päiviä huilannu niin treeni kulkee taas ihan eri tavalla. Tääkin on asia mikä mua ärsyttää kun se puhti loppuu kahessa viikossa mutta minkäs sille fysiikalleen voi??

Aloita vaikka maltillisilla plussakaloreilla, +200-300 päivässä niin tuo painokin nousee pikkuhiljaa eikä läskiä pääse niin paljon syntymään. Parhaiten tuo selviää muutamassa viikossa. Kalorit vaan ylös joka päivältä ja seuraat muutaman viikon ajan mitä tapahtuu, nouseeko se paino vai ei. Tämä siksi että uskon sun syövän liian vähän jos et laita noita ylös. Ja muista treenata kovaa. Suurimmat ateriat aina muutama tunti ennen treeniä ja heti treenin jälkeen. Treenin jälkeen erityisesti myös paljon hiilaria. Protskua ja rasvaa saatkin ihan hyvin. Ja tuo rasvamäärä on varsin ok, hormonitoiminta vaatii sitä joten älä ainakaan vähennä tuosta.

Lepoviikkoja onkin hyvä pitää välillä eikä paahtaa jatkuvasti täysiä. Tuollainen 3-4vk:n jakso treeniä ja sit muutama päivä kevyemmin kuulostaa ihan passelilta eikä sitä tarvi muuttaa. Hyvä kun olet tähänkin asti osannu kuunnella itteäs :) Joka tapauksessa dieetillä tuo jaksamisen loppuminen on ainakin tosi yleistä, joten eiköhän treenikin tehostu kunhan saat kunnolla ravintoa.

Ok, mä koitan vähän isontaa niitä ruokamääriä. Kun eihän sen pitäs sitte kauheesti läskinä tulla jos katon mitä syön ja samalla treenaan sen neljä kertaa viikossa ja siihen sitte 1-2 kertaa aerobista ? Mä oon laittanu muutamalta päivältä ylös tonne kalorilaskuriin ja iltapäivällä neljän aikaan mulla on ollu monesti kalorit vielä siinä 1000 molemmin puolin, eli aika vähän. Mä oon tosiaan oppinu kuuntelee kroppaani, ja just tää viikko on ollu vaikee kun ei oo ollu oikeen nälkä ja sen seurauksena ei puhtia. Josko sitä pitäis ihan kunnon tankkausvlopun ja maanantaina virkein mielin raudan kimppuun :puntti:

Mä aattelin ruveta kikkaileen vähän noilla erikoistekniikoilla, kokeilla vetää se lihas puhtaalla tekniikalla ihan piippuun. Oon lukemassa juuri Pauliina Taluksen kirjaa ja sieltä saa ihan hirveesti vinkkejä ja motivaatiookin ;)

Jep, tsemppiä kovasti! Kuulostaa ihan hyvältä. Ei sitä läskiä niin helposti kunnon ruualla tuu, kunhan et ala niitä kaloreita vetämään höttöhiilareista eli sokerista jne älyttömyyksiin asti, mitä en kyllä uskokaan että teet. Toki joskus on lupa herkutella ettei siitäkään kokonaan kannata kieltäytyä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom