Treeni ja "raskausarvet"...?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Näistä on varmaan ennenkin moneen otteeseen kirjoteltu täällä, mutta kysenpä vielä...

Voiko ns. raskausarvilta mitenkään välttyä näin treenin myötä? Itselläni on joskus aikaisemmin jo etureisien kasvun myötä muutama haalea arpi tullut polvien yläpuolelle. Sitä vaan tässä miettii, että eipä oo kiva, jos joskus on sitten esim. ojentajissa arpia tms. :(

Mites teillä muilla?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Näistä on varmaan ennenkin moneen otteeseen kirjoteltu täällä, mutta kysenpä vielä...

Voiko ns. raskausarvilta mitenkään välttyä näin treenin myötä? Itselläni on joskus aikaisemmin jo etureisien kasvun myötä muutama haalea arpi tullut polvien yläpuolelle. Sitä vaan tässä miettii, että eipä oo kiva, jos joskus on sitten esim. ojentajissa arpia tms. :(

Mites teillä muilla?

No, tämä on kai yksilöllistä.. mutta mielestäni aika hiton paljon saa tulla lihaskasvua ja nopeasti, että raskausarpia sen vuoksi tulisi (lihomisen aiheuttamat raskausarvet on sitten eri juttu). Itseasiassa naisilla treenin ja lihaskasvun vuoksi tulleita selvästi näkyviä arpia, en ole henk. koht. juuri nähnyt :eek:
Miehillähän taas juuri lihaskasvusta tulleita arpia näkee monella.

Onhan niitä teiniajasta tullut, kun on nopeasti hurahtanut pituuteen, mutta muuten olen aina ollut normaalipainoinen. Ajattelin vaan, että onko joku asiasta kärsinyt pitkäaikaisen treenin jälkeen, mutta eipä tässä ihmeempiä.

:rolleyes:

Sivuan nyt hieman tuota otsikkoa, mutta onko kova fyysinen treenaus aiheuttanut teille pintaverisuonten katkeilua/ratkeilua??
Ongelmalle altistuminen on tietääkseni perinnöllistä, mutta voiko salitus pahentaa
asiaa?? Vaikka katkeilu onkin vain esteettinen haitta niin alkaa pikkuhiljaa ottamaan pannuun kun kintut on ihan violetit!! prkl.
Yritä tässä nyt sitten parantaa ulkoista olemusta kun ratkeilu laajenee kulmakertoimella 5!! prkl. :urjo:

Sivuan nyt hieman tuota otsikkoa, mutta onko kova fyysinen treenaus aiheuttanut teille pintaverisuonten katkeilua/ratkeilua??
Ongelmalle altistuminen on tietääkseni perinnöllistä, mutta voiko salitus pahentaa
asiaa?? Vaikka katkeilu onkin vain esteettinen haitta niin alkaa pikkuhiljaa ottamaan pannuun kun kintut on ihan violetit!! prkl.
Yritä tässä nyt sitten parantaa ulkoista olemusta kun ratkeilu laajenee kulmakertoimella 5!! prkl. :urjo:

Toi olis muuten kiva tietää.. itsellä kans on jaloissa kasa katkenneita verisuonia, ei näytä kauniilta :eek:

Tuo on todella inhottavaa! Mulla on kans reisissä katkeilleita pintaverisuonia ja näyttää että pikkuhiljaa lisääntyvät vaan. Nyt mulla on mennyt toisesta reiden ulkosyrjästä aika iso alue ihan tunnottomaksi :eek: Voisko mulla olla huono pintaverenkierto jaloissa, vai mitä ihmettä tämä on?? Äidillä on kans reidet samanmoiset, joten kai tämä sitten on perinnöllistä myös :(

No, tämä on kai yksilöllistä.. mutta mielestäni aika hiton paljon saa tulla lihaskasvua ja nopeasti, että raskausarpia sen vuoksi tulisi (lihomisen aiheuttamat raskausarvet on sitten eri juttu). Itseasiassa naisilla treenin ja lihaskasvun vuoksi tulleita selvästi näkyviä arpia, en ole henk. koht. juuri nähnyt :eek:
Miehillähän taas juuri lihaskasvusta tulleita arpia näkee monella.

Kai tuokin on perinnöllistä, että kuinka herkästi niitä tulee?

Itelle tulee raskausarpia siitä, että ajattelen käsivarren paksuuntumista. Jos lihon / lihotan pari kiloa, takapuoleni on vaaleanpunaisilla viiruilla. :lol2:

Kai tuokin on perinnöllistä, että kuinka herkästi niitä tulee?

Itelle tulee raskausarpia siitä, että ajattelen käsivarren paksuuntumista. Jos lihon / lihotan pari kiloa, takapuoleni on vaaleanpunaisilla viiruilla. :lol2:

Ajattelinkin vastatessani nimenomaan todellisen lihasmassan aikaansaamia raskausarpia. Lihomisen (rasvakudoksen, nesteen ja muun pöhötyksen) vuoksi niitä arpia naisille kai useimmiten tulee eikä siksi, että yhtäkkiä treenatessa varsinainen lihasmassa pakottaisi ihoa venymään niin paljoa..

Tuo on todella inhottavaa! Mulla on kans reisissä katkeilleita pintaverisuonia ja näyttää että pikkuhiljaa lisääntyvät vaan. Nyt mulla on mennyt toisesta reiden ulkosyrjästä aika iso alue ihan tunnottomaksi :eek: Voisko mulla olla huono pintaverenkierto jaloissa, vai mitä ihmettä tämä on?? Äidillä on kans reidet samanmoiset, joten kai tämä sitten on perinnöllistä myös :(

Luulen kans ett perinnöllistä se katkeilu on, huomaa omasta mutsista myös. Päädyin eilen sattumalta yhden bannerin kautta sellaselle yhdelle sivustolle, jossa myydään australialaisia ihonhoitotuotteita. Niillä oli valikoimassa sellainen voide jonka pitäis vähentää katkenneita ja laajentuneita pintaverisuonia. Aika tyyris se tosin oli (n. 46 €) mut mietin ett pitäiskö kokeilla..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aihetta sivuten.. Ja tätä on varmasti kysytty ennemminkin.. :nolo:

Mutta.. Lähteekö kerran tulleet arvet sitten koskaan pois? Millään? Itselläni on vaan aika ilkeän näköisiä, punaisia arpia takareisissä ja näin rantakaudella ne erityisesti häiritsevät. :/

En oikein edes tiedä, miksi ja koska ne olisivat sinne tulleet. En ole kuitenkaan koskaan (mielestäni) äkillisesti lihonut tai kasvanutkaan.. Reidet on kyllä aina olleet aika pulleat, mutta asialle olisi tarkoitus tehdä tässä jotain pikkuhiljaa ja siksi olen tätä Pakkotoistoakin enemmän nyt lukenut.

Kerran vaan satuin huomaamaan ne ja ihan säikähdin. Ja kaveri huomautti niistä viimeksi ollessani rannalla. :(

Jos ne ovat punaisia, niin ne ovat vielä melko tuoreita. Tuossa vaiheessa raskausarpiin voi jonkin verran vaikuttaa retinolivoiteella (jonka nimeä en juuri nyt muista, mainittu kyllä tuolla yleisen puolen raskausarpikeskustelussa), joka on reseptitavaraa.

Punaisiksihan raskausarvet eivät jää, vaan puolen vuoden / parin vuoden sisään vaalenevat muuta ihoa hieman vaaleammiksi.

Zone-sarja -42%
Ajattelinkin vastatessani nimenomaan todellisen lihasmassan aikaansaamia raskausarpia. Lihomisen (rasvakudoksen, nesteen ja muun pöhötyksen) vuoksi niitä arpia naisille kai useimmiten tulee eikä siksi, että yhtäkkiä treenatessa varsinainen lihasmassa pakottaisi ihoa venymään niin paljoa..

Okei, nyt ymmärsin. :)

Mutta.. Lähteekö kerran tulleet arvet sitten koskaan pois? Millään? Itselläni on vaan aika ilkeän näköisiä, punaisia arpia takareisissä ja näin rantakaudella ne erityisesti häiritsevät. :/

Mulla lähtee kun laihdun. Myös ihan tavallinen kosteusvoide auttaa. Nyt ei ole arpia paljon ollenkaan, vaikka niitä tulee herkästi ja varsinkin takapuoleen.

Caitlynin mainitsemaa tuotetta kannattaa myös kokeilla, monet kaverit ovat saaneet apuja.

Latest posts

Back
Ylös Bottom