Treeni ja menkkakierto- ylipäätään naisen hormonit ja voimaharjoittelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja emakko
  • Aloitettu Aloitettu
Morjens,

voimanosto- aloittelija täällä kyselee!

Oon tehnyt nyt 5x5- treeniä aktiivisesti n. 2 kk. Välissä on apuliikkeitä vaihdettu ja tekniikoita tsekkailtu kahdenkin pt:n toimesta- lähdin siis ihan pelkästä tangosta oikeestaan kaikissa liikkeissä ja progressiivinen 2,5- 5 kg lisäys viikoittain, paitsi aina 2 viikon jälkeen yks kevennetty viikko. Tuli tässä tänään takkuillessa mieleen, että miten teillä ladyt vaikuttaa, jos vaikuttaa, menkkojen lähestyminen, tai hormonaalinen toiminta? Kiinnostaan oikeestaan kaikenlaisen treenaamisen suhteen, niin fitness- puolen eukkojen kuin sitten voimailijoidenkin, mutta erityisesti voimapuolen... :) Kun tuntuu että mä vaan meinaan nukkua päivät läpeensä, salillakaan ei taho energia riittää (tarkasta tankkaamisesta ja riittävistä lepopäivistä huolimatta) ja turvotuksessa löytyy, joskaan sehän ei tietty reeniä estä ;)

Vähän sekavaa tää mun kysely näin alkuun mut mietin samalla et onko jollain tietoa ylipäätään naisen luontaisesta hormonitoiminnasta ja optimaalisesta voimaharjoittelusta. Tällä oikeestaan ilmennän tietämättömyyteni estrogeenin, testosteronin (+ mitä kaikkea muuta!!) suhteen koko asiassa vielä :face:

Mulla on ollut tänään vähän samoja ajatuksia kun kävin vetelemässä itselleni ketutustreenit isoilla painoilla ja menkat on juurikin nyt. Tuloksiin tuo ei tuntunut vaikuttavan mutta kuvailin suoritukset myös videolle ja näyttää siltä että liikkuvuus on huomattavasti huonompi kuin yleensä samoin tasapaino. Tietoa ei siis ole mutta mun ruokavalioon sopii hyvin treenipäivät kera menkkojen koska muutenkin tekee mieli hiilaria ja sitä saa treenipäivinä syödä enemmän :)

Mulla ei kulje treeni juuri ollenkaan menkkojen aikana. Kaks viimestä päivää ihan ok, mutta ne ekat päivät on ihan surkeita. Eilenkin juuri kävin koittamassa ja selkätreeni jäi puolitiehen, kun pyörrytti niin pirusti. Pitäisi varmaan opetella ottamaan kevyemmin noi päivät, mutta mutta :D Yleensäkin on heikko, pahantuulinen ja turvonnut olo just noi kolme ensimmäistä päivää. Mutta en minäkään tiedä mitään hormoonitoiminnasta, joten ei siitä sen enempää :D

energia ei itselläni tahdo riittää menkkojen ensimmäisinä päivinä treenaamaan täydellä teholla... tosin, kummasti olo paranee aina treenatessa ja yleensä ensimmäisen tai toisen päivän jälkeen luistaa jo ihan eri tavalla. jäätävä turvotus on kyllä aina, mieli tekisi salillakin pukeutua johonkin jätesäkkiä suurempaan:D

Mä oon yleensä niin huonolla tuulella ne ekat päivät että treeni kulkee sen takia loistavasti vaikka onkin haparointia ilmassa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom