treenaus ohjeita tarvitsen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pomppo
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Kaupunki
kouvola
Voisinko saada sellaisen kuntosalille treenaus ohjeita, jolla saan treenattua mahan litteäksi, ilman että tissini ja perseeni pienenisi hirveästi? En halua hirveästi lihaksia. Olen käynyt vuoden 4krt viikossa treeneissä, joissa on harjoitettu lihaskuntoa ja käyty 30min. lenkillä. Syön normaalisti. Minulla on mahdollisuus käydä salilla 3krt viikossa.mittani ovat tällä hetkellä: 159/50 .

niin ja haluan pelastaa maailman eläimet, sademetsät ja nälkää näkevät lapset ;)

Voisinko saada sellaisen kuntosalille treenaus ohjeita, jolla saan treenattua mahan litteäksi, ilman että tissini ja perseeni pienenisi hirveästi? En halua hirveästi lihaksia. Olen käynyt vuoden 4krt viikossa treeneissä, joissa on harjoitettu lihaskuntoa ja käyty 30min. lenkillä. Syön normaalisti. Minulla on mahdollisuus käydä salilla 3krt viikossa.mittani ovat tällä hetkellä: 159/50 .

(FAKTA1)Jos vatsasi pömpöttää,luulisin sen olevan silkkaa läskiä
(FAKTA2)Ainoa apu tuohon on laihdutus.
(FAKTA3)kun laihdutat rasva palaa tasaisesti kehostasi.Myös tissit ja perse saavat tästä osansa!
(FAKTA4)Mittojesi mukaan et ole läski joten panosta syviin vatsalihaksiin jos vatsa ei pysy kontrollissa.Liike ideoita on netti pullollaan!

(FAKTA1)Jos vatsasi pömpöttää,luulisin sen olevan silkkaa läskiä
/--/
(FAKTA4)Mittojesi mukaan et ole läski joten panosta syviin vatsalihaksiin jos vatsa ei pysy kontrollissa.Liike ideoita on netti pullollaan!

Enempi painottaisin noita syviä lihaksia - etenkin kun alottajan paino on aikasten matala! Jos ei lihasten kunto ole aivan katastrofi, niin vatsan rasvaa on se mihin sormet uppoaa, kun vatsan jännittää. Jos ketjun aloittajalla kuitenkin on paljon rasvaa niin hänenä koittaisin saada jonkun kilon lihasta (sen rasvan alle tai tilalle) koko kehoon ja tätä myöten ryhtiä keskikehoon ja tehoa aineenvaihduntaan :wanha:.

Siis mä en tajuu..

mitä ihmettä siel kuntosalilla tehdään jos ei haluta lihaksien kasvavan.. :piis:

Minä ainakin treenaan voimaa. Lihaksia yritän parhaani mukaan vältellä.

Alkuperäiseen kysymykseen: Treenaa monipuolisesti ja erityshuomiota kannattaa kiinnittää juuri niihin syviin lihaksiin.

En ole expertti mutta annan oman mielipiteeni...

? Tanssitunnille (esim lattari-tyyppinen)! > Kehittää keskivartalon lihaksia
? Uimaan > vedessä voi tehdä erilaisia liikkeitä veden vastusta apuna käyttäen

sali1. Keskivartalotreeni painotteinen > Voimaliikkeitä vatsoille..vastuksilla, pallolla, laitteilla..Punnerruksia (joutuu kontrolloimaan keskivartaloa)
sali2. Treeni + syviä- ja perusliikkeitä vatsoille
sali3. Treeni + syviä- ja perusliikkeitä vatsoille

Siis mä en tajuu..

mitä ihmettä siel kuntosalilla tehdään jos ei haluta lihaksien kasvavan.. :piis:

Esimerkiksi minä käyn siksi, että haluan lihasteni pysyvän hyvässä kunnossa, jotta jaksan paremmin esimerkiksi
- hiihtää talvella
- juosta lumettomaan vuodenaikaan (hyvä lihaskunto auttaa tässä myös rasitusvammojen ehkäisyssä.)
- vaeltaa Lapissa yli 20 kg painava rinkka selässä (olin reilu viikko sitten vaelluksella ja huomasin, että kuntosaliharjoittelusta oli suuri apu tässä suhteessa. Rinkka ei tuntunut läheskään niin painavalta kuin aikaisemmilla vaelluksilla.)

Lihasten kasvu ei ole minulla lainkaan tavoitteena, jonkinlainen lihasvoiman ja -kestävyyden kasvu kylläkin. Toisaalta en lihasten kasvua varsinaisesti pelkääkään, koska tiedän, että naisille ei kovin helpolla kasva suuret lihakset.

Alkuperäiselle kysyjälle toteaisin, että kuten muutkin ovat tässä ketjussa sanoneet, läskiä ei voi polttaa paikallisesti. Jos laihdutat, niin läski häviää vyötärön lisäksi myös rinnoista ja pepusta (perinnölliset ominaisuudet lähinnä ratkaisevat sen, mistä läski lähtee ensin ja mistä viimeiseksi.)

Jotain voit kuitenkin tehdä:
- syvien vatsalihasten treenaaminen auttaa vetämään pömpöttävää vatsaa sisäänpäin
- muiden vatsalihasten treenaaminen kasvattaa jonkin verran vatsalihaksia (mutta naisilla hyvin hillitysti). Kun lihas on isompi, jakautuu sen päälle tuleva läski suuremmalle alueelle ja vatsa näin näyttää kiinteämmältä, vaikka läskin kokonaismäärä ei ole oikeasti vähentynyt.
- rinta- ja pakaralihasten treenaaminen (liikkeistä voi suositella esimerkiksi penkkipunnerrusta ensimmäiseen ja jalkakyykkyä jälkimmäiseen) kasvattavat jonkin verran (naisilla hyvin hillitysti) pakara- ja rintalihaksia. Tällä lihasten kasvulla voi ainakin jonkin verran kompensoida mahdollisen laihdutuksen aiheuttamaa muotojen menetystä. Tosin varsinaista laihdutusta sinulle ei voi mittojesi perusteella suositella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom