Treenaus lomamatkalla?

Mitens olette hoitaneet tuon treenailun lomamatkanne aikana?

Itselläni olisi edessä kolmen viikon lomareissu tuonne Atlantin toiselle puolelle ja hieman mietityttää, että mikä mahtaa olla kuntoni jama tuon reissun jälkeen. Menen siis tuttavaperheeni luokse vierailulle Yhdysvaltoihin ja tämä kyseinen perhe syö ainakin erittäin epäterveellisesti ja heille terveellinen ruokavalio on sitä, että salaatinlehti löytyy hampurilaisen välistä. Toki voin kieltäytyä tarjotusta ruuasta, mutta tiedän, että se pahoittaa myös perheen äidin mielen, kun en maistele kaikkia hänen leivoksiaan innoissani, kuten hänet omat lapsensa tekevät.
Jos nyt tulee sellainen tilanne etten pääse esim. salille tai lenkille tuon kolmen viikon aikana, niin kuinkakohan paljon kunto laskee tuona aikana? Tällä hetkellä esim. 15km lenkki ei tunnu missään, mutta kuinka paljon tuollainen lepotauko sitten vaikuttaa? Tällä hetkellä on se tilanne, että tulee liikuttua se 5kertaa viikossa vähintään ja enimmäkseen salia ja aerobista harjoittelua.
Mitenköhän kannattaisi sitten ottaa tuo kolme viikkoa treenauksen kanssa? Perheellä on kuitenkin uima-allas pihalla, että sitä tietysti voisi hyödyntää... Mutta taas jos vetelee jotain hamppareita, niin taitaa silti tuo kulutus olla siihen suhteutettuna aika minimaalista: D

En tiedä tuliko postaus nyt oikeaan paikkaan:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kolme viikkoa on pitkässä juoksussa niin lyhyt jakso, että tuskin kuntosi putoaa nolliin vaikka huilaisitkin :) Kovaa treenaavalle tekee varmasti hyvää pitää hieman pidempi kevyempi jakso. Pystyt tekemään peruskuntoa ylläpitävää harjoittelua ihan kotikonstein. Sieltä löytyy varmasti tietä juostavaksi kuten täältäkin, joten ei muuta kuin lenkkarit mukaan. Uima-allasta kandee myös hyödyntää. Lihaskuntoa ylläpidät sitten vaikka ihan punnerruksilla, vatsalihas-/selkälihasliikkeillä, yhden jalan kyykyillä jne. Eihän se salitreeniä korvaa, mutta antaa vähän ärsykettä lihaksille.

Hampparithan on hyviä, muttei niitäkään tartte tuhottomasti vetää. Otat vaikka tunaa/protskupatukkaa/tmv matkaan ja täydennät syömisiä niillä.

Kuten mainitsitkin kyseessä on LOMAreissu. Lomalla ei kannata stressailla ;)

Juuri lomareissuilla treenaaminen onnistuu ja itse ainakin mielellään treenailenkin niin pysyy vire päällä ja näkee paljon lähiympäristöä. Työreissuilla sitten yleensä ei paljoa treenaamaan ehdi.

Joo lenkkarit mukaan vain. Voi olla myös mielenkiintoista käydä vilkaisemassa lähistön saleja jos se kiinnostaa. Aina tietenkin ulkomailla hieman kannattaa katsoa missä lenkkeilee, mutta jos nyt lenkit keskellä päivää tekee niin tuskin kyseessä on mikään extreme -suoritus.

edit: eihän se kunto tosin kolmessa viikossa mihinkään katoa, viikossa parissa sen treenaa takaisin, jos siis jotenkuten ihmismäisittäin on kolme viikkoa elänyt...

jep, lenkkeillä ajattelinkin ja varmasti vierailen paikallisella salilla, mutta tosiaan olen täysin riippuvainen perheen kuskailuista, niin en voi kuitenkaan heitä vaatia viemään koko aika salille:) Ja tuolla toi lenkkeilykin on vähän siinä ja siinä, koska perhe ei mielellään laske minua yksin ulos juoksentelemaan, vaikka turvallista esikaupunkialuetta pitäisikin olla. Mutta tuolla kun noi kidnappaukset sun muut on ihan arkipäivää.

Tosiaan, lomastahan kyse, joten kaipa sitä voi välillä itselleen antaa huilia, mutta kun on kuitenkin tehnyt niin paljon kuntonsa eteen, niin varmasti outo fiilis kun ei enää jaksaisikaan juosta pidempiä lenkkejä tai huomaisikin, että ennen niin näkyvät lihakset ovatkin piiloutuneet: D (jälkimmäistä en tahdo)

Jenkkeihin ja Kanadaan matkatessa se raja etappi on melko tarkka. Itse en ottaisi mitään elintarvikkeita mukaan. Niiden vienti maahan on kielletty. Proteiini patukoita ja muutakin saa kaupasta sieltäkin. Protsku patukkoja viimeksi jenkeistä ostaessani yllätyin valikoimasta ja mausta. Itse juoksentelin kyllä suurkaupungin rantateillä. Paikasta ja ajasta melko varmasti kiinni tuo turvallisuus ja kannattaa uskoa paikallisia. Saleja tuntuu ainakin olevan meren tuollapuolen riittävästi ja niissä juoksumatot. Uintihan on hyvää yläkropan lihaksille ja peruskunnolle. Juokseva ihminen kaduilla herättää monesti ihmetystä tuossa maassa. Itse huomasin ihmisten vahtaavan, kun olin lenkillä pienemmissä paikoissa.

Olin puoltoista viikkoa rapakon takana tossa alku syksystä ja jäi kyllä tyylikkäästi kaikki treeni väliin. Alkuun teki kyllä todella vaikeeta ja ne jenkkilän ruuat oli todella kidutusta. :D Olishan sitä tottakai pystynyt omaa safkaa hommaan ja katsomaan paremmin mitä syö, mutta kiireessä ja muiden ruokien varassa eläessä ei pahemmin viitsinyt alkaa nirsoilemaan. Aamupalat oli kyllä pahimpia, kun piti saada alas paikallisia baageleita (miten nyt ikininä kirjoitetaankaan), jotka olivat pelkkää vaaleata mössö leipää, päälle tietenki vain marmelaadia, suklaamössöä tai sulatejuustoja. Perinteisessä jenkki perheessä vierailessa aamupalaksi oli vielä lisäksi näitä jenkkilän omia pannukakkuja, jotka eivät kyllä meinannut aamulla alas mennä. :D Muuten ruokaillu meni aika pitkälti hampurilais/pizza linjalla, kun reissatessa ei hirveesti kerinnyt muuta vaihtoehtoa käyttää.

Matkan aikana en kyllä pongannu yhtään kuntosalia tai sitten ne oli hyvin piilossa. Yhden uimahallin näin, mutta kun jokaisella perheellä siellä on oma uima-allas pihalla, niin eipä niiden tarvitse varmaankaan vaivautua enään uimahalleihin. Jos nyt olis itsensä saanut reissun aikana lenkille, niin olis kyllä onnistunut hyvin. Juuri tälläisissä esi-kaupungissä olisi hyvin pystynyt juoksentelemaan, vaikka olis varmaan tämä oma tuttava perhe ollut sitäkin vastaan. Kova pelko siel paikallisilla koko ajan päällä, vaikka ei ite mitään ihmeellistä missään vaiheessa huomannut. :eek:

Kyllä jos jenkkilään pääsee, niin ei todellakaan kannata ruveta IMO miettimään ja stressaamaan siitä ruuasta. Se on 3 viikkoa ja ottasin kyllä täyden ilon irti ja söisin mitä tarjotaan. Sen kunnon saat takas normaaliks viikon - kahden treenillä ja harvoin tulee moisia tilaisuuksia. Eri asia esimerkiks pitempiaikainen vaikka vaihto-oppilasreissu tai vastaava.

Mutta hyvää reissua vain!

Lomareissuilla tulee aina treenattua, sehän on siistiä käydä katsomassa saleja eri maissa ja fiilistellä paikallista menoa. Eikä mitään kovaa treeniä tarvi vetää vaan kunhan käy vähän pumppailemassa ja sitten vaan kiertelemään mestoja! Yleensä noi ulkomaan treenireissut on ihan järjettömän hauskoja kun törmää aina ihme säätäjiin saleilla :D

Saako udella minnepäin jenkkilää olet matkustamassa?

Itse olen viime kesästä lähtien majaillut bostonissa. Suurin ongelma mun mielestä jenkkiruuassa on, että annoskoot ovat ihan tajuttoman suuria. Helpottaa kummasti, jos pääsee "lautanen on pakko syödä tyhjäksi" fiksaatiosta eroon. Kaikki epäterveellinen on epätodellisen halpaa, esim. herkulliset tuplasuklaadonitsit dunkin donuts:sta on jotain 0.6e kipale. Double quarter pounder tais olla 3.5e(pelkkä purilainen, ei limua tai ranskalaisia). Burgerista saa kevyen 750kcal eikä paljon hinta päätä pakota.

Rahkaa ei ole kaupasta löytynyt ja paikallinen raejuusto maistuu pahalle. Aamupalan olen ratkaissut proteiinidrinkillä + jugurttia + kaurahiutaleita setillä. Aika monessa ravintolassa katsotaan vinoon, jos pyytää ranskalaisten tilalta salaatin ruuan kaveriksi, mutta kyllä niitä vihreitä saa(jos haluaa). Lihaa/kalaa annoksissa on yleensä enemmän kuin tarpeeksi ja voi nokkia vain parhaat palat. Tietenkin, jos on perheen äidin ruokien armoilla, niin on vähän vaikeampi valikoida kuin jos kävisi ulkona syömässä. Itse säätäisin annosten kokoa enkä kieltäytyisi syömästä herkkujakaan.

Autovuokrat on naurettavan halpoja, kannattaa harkita oman kärryn vuokraamista ainakin osaksi aikaa. Jos aikoo autoilla niin jenkkiliite ajokorttiin tai kansainvälinen ajokortti on hyvä ajatus.

Melonit, ananakset yms. on ihan järkyttävän hyviä verrattuna siihen mitä suomessa saa kaupasta. Noita ostaisin jääkaappiin ja tekisin omat hedelmä mixit aamulle/illalle kun muut vetää sitä vohvelia suklaalla tai illalla sipsiä :)

Saako udella minnepäin jenkkilää olet matkustamassa?

Kaliforniaan, San Diegon lähettyville: )

En edes muista koska olisin pitänyt useamman päivän treenitaukoa putkeen, joten alkaa tuntua hieman siltä, että nyt olisi sellanen kunnon loma kropallekin ihan jees. Ku kyllähän siellä kuitenki tulee varmaan paljon liikuttua kaikissa nähtävyyspaikoissa, shoppailukierroksilla, perheen lasten kanssa hengaillessa jne. :)

Viimeksi kun olin kyseisen perheen luona, niin silloin perheen äiti teki niin paljon ruokaa, että siitä oli kyllä aika hyvin varaa valita, että mitä lautasellensa pistää ja kuinka paljon. Joten se oli ainakin ihan hyvä juttu. Ja perhe rakasti tosiaan niitä vesimeloneja, joten niitä on sitten ainakin saatavilla! Ja siellähän on todella suosittuja noi Drive-Init, josta vaan hampparit ja ranskikset mukaan...nams(tiedä mikä on kunto sen jälkeen kun kerran päivässä syö sellasen setin!).

Mutta kyllä mä yritän jonkin verran kuitenkin syömisten perään katsoa, koska viimeksi siellä ollessani lihoin 8kg kuukauden aikana ja se oli työn ja tuskan takana saada nekin kilot karistettua. Mutta ei silloin sitä ajatellut, kun kaikki oli vaan niin hauskaa ja hienoa ja ennen kaikkea hyvää, että popsi kaiken mitä eteen tarjottiin!:D

Ja tuosta auton vuokraamisesta vielä, niin mulla ei ikä riitä vielä siihen:) 21v. taitaa olla se raja siellä kaikkiin vuokraussysteemeihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom