Treenaus ja toistuva flunssa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kuki
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ikä
48
Maahtaakohan kukaan osata kertoa, mistä johtuu toistuva flunssa? Treenaaminen tyssää aina n 1,5kk jälkeen viikoksi nuhan vuoksi. Ruokavalio, vitamiinit ym ovat kondiksessa, mutta ihmetyttää mistä kehitän aina uudelleen itselleni räkätaudin! Alkaa jo nupissa viiraamaan kun kurkku tulee kipeäksi ja nenä vuotaa juuri, kun on treenit alkaneet jälleen luistamaan. Mahtaakohan olla osuutta asiaan sillä, että kotona on pieniä lapsia? Eivät hekään kyllä näin useasti kipeinä ole, onneksi edes se lohtuna!
Mikäs teillä muilla on treenauksen rajana: vuotava nenä ja kurkkukipu, kuume vai pää kainalossa? :D

Onko sinulla kita- ja nielurisat tallella? Saatan puhau toki höpöjä, mutta ymmärtääkseni ne voivat aiheuttaa myös aikuisella jatkuvaa sairastelua. Entä poskiontelot, ettei vain siellä ole jotain tulehduspesäkettä?

Kuume on ainakin ehdoton no-no treenaamisen kannalta, ja jos kurkku on oikeasti kipeä, niin silloinkin jätän kyllä salittelut väliin. Pieni nenän tukkeutuminen ja niiskutus ei vielä mielestäni ole este treenaamiselle, mutta tässäkin kannattaa kuunnella omaa oloaan ja käyttää järkeä - kunnon räkätauti, kuumeeton ja kurkkukivutonkin, kannattaa kyllä mielestäni potea rauhassa kotosalla.

Esitän muutaman tarkentavan kysymyksen: Onko ruokailu todellakin kunnossa (siis kaloreita tarpeeksi)? Entä pidätkö kevyempiä, palauttavia viikkoja harjoittelussasi? Ja millaista harjoittelusi noin ylipäätään on?

Noi poskiontelot ja kurkku voi tosiaan kerätä pöpöjä, jotka altistaa sairauksille.

Lapsiperheillä on tietenkin vielä suurempi riski varsinkin jos lapset käy tarhassa. Sieltä tarttuu mukaan yhtä jos toista virusta. Duunissa on yksi jos toinenkin lapsia omaava kollega flunssakierteessä - eikä ne edes treenaa mitään eli ns. ylikunto ei voi olla oireena. Stressi voi tietenkin altistaa flunssalle myös.

Itselläni on täsmälleen sama vaiva, flunssa uusii jatkuvasti. Mulla se johtuu heikosta vastustuskyvystä, joka taas johtuu happamasta elimistöstä. Nyt vihdoinkin taisin löytää avun vaivaan luontaistuotekaupasta. Kunhan tästä flunssasta selviän, aion syödä antiviriä lähes jatkuvasti ennaltaehkäisevästi, ettei treeniä tarvitsisi keskeyttää parin kuukauden välein. Toivotaan, että toimii...

Itse sairastelin flunssaa monta vuotta useamman kerran vuodessa (noin kerran kahdessa kuukaudessa, vaihtelevasti)
Kolme vuotta sitten minulta leikattiin nielu-ja kitarisat, ja sen jälkeen olen ollut paljon terveempi eikä jatkuvaa flunssailua ole ollut. Keuhkokuume tosin iski vuosi sitten. Itse huomaan, että stressi ja kiire saavat aikaan flunssan iskemisen...ikäänkuin nyttenkin flunssa vaanii minua (nuha, kurkku kipu, päänsärky)..ja iskee sitten vasta kunnolla kuumeeksi kun on loma/lepopäivä. Lepoa, villasukat jalkaan ja teetä nuppiin!

kiitoksia vastauksista, täytynee testata tuota luontaistuotekaupan rohtoa. Kitarisat multa on leikattu aikoja sitten, treenit ja ruokailu ovat kyllä balanssissa,ammattilaisen tekemät ja treenailin niillä jo useamman vuoden ennen lasten saantia. Silloin ei kyllä tällaista flunssakierrettä ilmennyt...Nyt on flunssa poissa sekä minulta, että pojilta, joten villasukat kaikille jalkaan ja illalla taas salille, kyllä tää tästä! :thumbs:

Kannattaa myös miettiä sitä vaihtoehtoa, että antaako sitä itsensä parantua kunnolla siitä flunssasta ennen treeniä.

Jos lähtee puolikuntoisena treenaamaan voi olla melkein varma, että on kohta taas kipeänä.

Peppilotta sanoi:
Itselläni on täsmälleen sama vaiva, flunssa uusii jatkuvasti. Mulla se johtuu heikosta vastustuskyvystä, joka taas johtuu happamasta elimistöstä. Nyt vihdoinkin taisin löytää avun vaivaan luontaistuotekaupasta. Kunhan tästä flunssasta selviän, aion syödä antiviriä lähes jatkuvasti ennaltaehkäisevästi, ettei treeniä tarvitsisi keskeyttää parin kuukauden välein. Toivotaan, että toimii...

Olikos tuossa antivirissä just niitä Pauliinan kirjassaan suosittelemia oliivinlehtiuutetta ja greipinsiemenuutetta? Muistelen että olisin jotakin lukenut...
Kiva että oot löytäny apua :)
Ite oon nyt onneksi säästyny flunssilta jo vuoden ajan... *koputtaa päätään*

Eiku reeniä reeniä vaan nyt girl :whip:

Njonnjees..
Ennen kun siirrytään miettimään kaiken maailman ihmekikkoja, jolla flunssaa voidaan ehkäistä tahi taltuttaa, niin kannattaisi kysyä itseltään: "Syönkö tarpeeksi proteiinia?"..
Kaverin kanssa treenataan neljä-viis kertaa viikossa ympäri vuoden, ja ollaan huomattu myös, että flunssat tuntuu tarttuvan jatkuvasti keväällä ja syksyllä.. Paitsi tänä vuonna :)
Kaikki varmasti tietävät, että valkuaisaineet menevät lihaskehityksen lisäksi elimistön puolustukseen.. Joten jos treenaat kovaa ja saat liian vähän proteiinia, se menee suurimmilta osin lihaksiin, eikä elimistön puolustukseen jää tarpeeksi rakennusaineita, immuniteetti heikkenee..
Että semmosta.. Eli jos ei lautaselta löydy tarpeeksi protskua ja et jaksa syödä "viittä tonnikalapurkkia" päivässä, niin hopi-hopi ostamaan lisäravinteita.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Jep, kyllä protskua löytyy sekä safkasta että lisäravinteina, joten en ehkä tuohon heti usko, että protskun vähyydestä johtuis flunssat. Mutta kiitos vinkistä.

Oon muuten nyt ainakin omalla kohdallani todennut antivirin tehon. Meinasi taas flunssa iskeä pahasti päälle, mutta rohdon ansiosta selvisin treenikuntoon viidessä päivässä. Yleensä mulla virukset ja pöpöt jyllää kehossa parisen viikkoa. Normaalisti mitkään auringonhattu-uutteet sun muut carmolikset ei oo juurikaan auttanu. Että eikun testaamaan!

Suositut

Back
Ylös Bottom