SUPERCARB 1kg -40%

Treenaus ennen inttiä

Olen astumassa tammikuussa 2014 vapaaehtoiseen asepalvelukseen ja mieleeni tuli, onko kenelläkään mitään hyviä reenivinkkejä ennen sinne menoa? Tällä hetkellä käyn salilla 2-4 kertaa viikossa, olen aloittanut kuukausi sitten säännöllisen lenkkeilyn (ennen epäsäännöllisesti), venyttelen, pyöräilen satunnaisesti yms. Ei viitsisi mennä sinne huonossa kunnossakaan ja siksi haluaisin panostaa erityisesti nämä viimeiset kuukaudet treenailuun. Vinkkejä otetaan vastaan.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
No tossa noi tärkeimmät jo tulikin, sali ja lenkki.

Ite tykkään kanssa uida, se on myös hyvää kunnon kohotukseen ja jotenkin letkeempää kuin lenkki. Vaihtelu virkistää.

Salilla käymiseen sen verran, että itte kävisin minimissään kolme kertaa viikossa salilla. Kaks kertaa jos käy niin kehittyminen on heikkoa, ellei olematonta.

Lenkkeilystä sen verran, että kannattaa kokeilla HIIT sekä intervalleja. Hyödyllisiä mm. coopperiin ja kunnon kohottamiseen ylipäätään.

Viimeisenä, muttei vähäisimpänä, suositten tätä. Itte vedin tota ohjelmaa satunnaisesti ja nostin aikanaan oman punnerrustuloksen viidestä viiteenkymmeneen parissa kuukaudessa. Tuol on ohjelmia myös istumaannousuille, dipeille ja kyykyille.

Minkä kokoinen olet? Oman varusmiespalveluksen perusteella vaikeinta oli pienikokoisilla taisteilijoilla sukupuolesta riippumatta. Pienikokoisella tarkoitan nyt siis vähissä lihoissa olevaa hoikkaa ihmistä. Varusteiden kantaminen on yllättävän rankkaa, jos selässä on +60% kehonpainosta.
Mulle toi ei tuottanu ongelmia, ku pituutta on reilu 180 ja tuohon aikaan painoa oli 82-87kg. Cooper oli surkeat 2600m aliupseerikurssin lopulla, joten ehkä raskainta mulle oli pitkissä taisteluharjoituksissa lumessa juokseminen ja syöksyminen. Pitkällä tarkoitan (muistaakseni) tunnin-pari kestäviä hyökkäysharjoituksia. Nyt ajatellen, olis pitäny juosta enemmän ennen palvelusta, vaikka hyvin siellä pärjäsin paskalla juoksukunnolla.

Ihan hyvältä tuo suunnitelma kuulostaa. Voisit kuitenkin vähän tarkemmin kertoa tosta punttitreenistä. Näkisin järkevimmäksi jonkun ihan perus voimaohjelman.
Enemmän intissä on kyse nupista kuin fyysisestä kunnosta. Oot varmasti motivoitunut, kun sinne kerran vapaaehtoisena menet, joten järkevällä ruokavaliolla ja tolla treenisysteemilläsi tuskin tulee ongelmia.

Edit: Ihan mielenkiinnosta, mihin oot menossa palvelukseen?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Juoksemista itsekin suosittelen, samoin painavan repun kanssa kävelemistä.. Vähän huonommallakin kunnolla pärjää, jos asenne on kohdillaan!

T: Res KERS II/09

Minkälaisia vinkkejä olis hävittäjälentäjäkoulutukseen hakevalle? :) pääsykokeiden kuntotesti miesten kriteereillä mitattuna hirvittää, oon luonnostaan suht lyhytvja pienikokoinenkin :eek: Reilu vuosi on kuitenkin aikaa treenata, salikokemusta löytyy ja juossut oon koko ikäni

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom