Treenaaminen luonnossa & ilman salivälineitä (omia niksejä!)

Liittynyt
16.8.2011
Viestejä
67

Tuli tuosta legendaarisesta pätkästä mieleen, että treenaako kukaan esim. kesäisin ulkona tälläistä extreme-treeniä? :wtf:

Kesäisin kun ei tuonne nuhjuseen salikoppiin jaksaisi millään mennä nätillä ilmalla, niin toimisikohan tälläinen Crossfit-tyylinen treeni? ainakin varmasti oli raikkaampaa ja miellyttävämpää :D

Ja mitä kikkoja ja konsteja olette käyttäneet?

Sopisi ainakin meikäläisen mieleen tuollainen luonnonläheinen treeni! Ja pershien sijaan voisi haistella raikkaita tuulevireitä :evil:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
12.4.2012
Viestejä
35
puita, tiilejä jne voi käyttää.. kehonpainolla kaikenlaista. Ite matkustelen kesällä niin että nukun ulkona tai jossain suojassa, ja hillun metsässä joten luontogymlogi ehdottomasti kelpaa!
 
Liittynyt
16.11.2009
Viestejä
6 001

Tuossa jonkinlaista pätkää.

Varmasti tehokas liike kivellä tuo rinnalleveto/kyykystä ylös ja pystypunnerrus (kiven punnerrus pään yli), jos on edes yksi iso kivi jossainpäin missä liikkuu.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
28.1.2012
Viestejä
2 354
Ite ainakin ajattelin keväällä/kesällä ettiä jonku mettäpolun varrelta sopivia murikoita ja tehdä niillä pystypunnerrusta. Voi olla vähän erilaista ärsykettä koko yläkropalle kun punnertaa luonnon kivillä. :) tai vastaavasti tekee kyykkyjä tollanen kivi sylissään jne.
 
Liittynyt
16.8.2011
Viestejä
67
Ei voi olla sattumaa, että tuli tehtyä tästä ketju ja sitten vielä kesäksi tulossa gymlog! kesällä 2013 salit tyhjillään ja porukka puuskuttaa metsissä! :D

puita, tiilejä jne voi käyttää.. kehonpainolla kaikenlaista. Ite matkustelen kesällä niin että nukun ulkona tai jossain suojassa, ja hillun metsässä joten luontogymlogi ehdottomasti kelpaa!
Lenkkipolulle kevyttä hölkkää. Sitten tukevaan puunoksaan roikkumaan jossa leukoja leveällä sekä kapealla otteella. Sitten kivillä kyykkyjä ja punnerruksia. Sitten joku oksa/hiekkasäkki tms. selkään ja ylämäkeen. Lopuksi järveen ja pieni uintilenkki. Voi tehdä sitä kuuluisaa eetvarttia.
 
Liittynyt
16.1.2013
Viestejä
40
Epämääräisillä painoilla treenaus kai kehittää hyvin tukilihaksia ja forkkuja ja kehonpainolla sama homma. Kokeiluun lähtee kunhan salikortti loppuu :rock:.

Mitä liikkeitä noilla kivillä sitten voisi tehdä?

Pystäri ja kyykky, kuten jo mainittiinkin. Onnistuisko penkki ja soudut tai jopa mave? Jäätävä grippi saa kyllä olla jos mavea meinaa.. :D. Ja isot kivet.
 
Liittynyt
16.11.2009
Viestejä
6 001
^ Ison kiven kanto (painat sitä mahaa/lantiota vasten), pitkät matkat ovat TUSKAA, jossei muuten niin kannappa ylämäkeä :P

Joskus tuli jätettyä metsätöistä 1 iso tukki pihaan, syrjään (kun asuttiin maalla metsässä, eikä näin rivitalossa), tukkisakset käteen ja vedin sitä perässäni, oli sitten mutavelliä/lunta/loskaa. Märkä tukki painoi aivan saakelisti.. Samalla tuli tehtyä "jättiläisen sormet" liikettä (tai mikä onkaan), nostat tukin toisenpuolen maasta, kädet alle ja nostat tukin pystyyn ja kaadat, tosin siihen olisi pitänyt olla isompi tukki.

Pessinen näyttää mallia kuinka tukkia nostetaan:
http://www.youtube.com/watch?v=HrK40dYFXsA (videon lopussa tekee tuon "jättiläisen sormet" liikkeen, mutta vain yhdellä tukilla)


Ja jos joku viettää paljon kesää mökillä jne., niin halpa vaihtoehto on hankkia pari hiekkasäkkiä ja heitellä/kannella ja nostella niitä. Itse vähän meinasin jos tekisi jonkinlaista säkkienheittelyä yhdistettynä otevoimailuun koko kesän ajan, riippuen toki missä tulee oltua, rivitalossa takapihalla ei paljoa kiinnosta säkkiä heitellä :D
 
Liittynyt
19.7.2010
Viestejä
358
Yhdellä Daltoneista oli ainakin aika mallikas hauis. Ulkona treenaaminen on jotenkin hauskempaa kuin salilla, ellei sitten ole kunnon hc-luola. Maatyökoneissa joskus oon tehnyt dippiä korvessa, oli kulmat paljon paremmat kuin yhdessäkään salilla kokeilemistani telineistä, paitsi helsingin goldsilla jossa oli täydellinen dippiteline.
Leukoja voi vetää helposti pystyyn nostetussa mattotelineessä, puun oksat on yleensä liian vinoja tai liian korkealla.
 
Liittynyt
25.10.2011
Viestejä
4 170
Viime kesänä kokeilin periaatteessa vitsinä nostaa kiviä syliin ja suorille käsille. Kantamista ja etukyykkyäkin (tai goblet squattia oikeestaan) tein. Varsinainen treeni se ei kuitenkaan ollu, koska tein sen vaan ihan spontaanisti kokeilumielessä. Ens kesänä on kyllä ihan pakko harrastaa enemmänkin treenaamista kivien kanssa esimerkiks mökillä. Hienosti vois koko kehon treenata ihan muutamalla kivenmurikalla. Räjähtävyyttä koko kehoon saa treenattua heittämällä kiviä, koko kehon voimaa saa hyvin yksinkertaisesti nostamalla mahdollisimman painavia kiviä kuin maastavetona, yläkroppaan saa voimaa ja tasapainoa nostamalla kiviä maasta ylös suorille käsille, mahdollisesti syliin ja rinnalle pysäyttäen. Hapenottokykyä ja kestovoimaa saa helposti kantamalla painavia kiviä. Kivi rinnan korkeudella kädessä voi tehdä hyvin goblet squattia ja varioida sitä vaikka askelkyykyksi. Erinomaisesti sais treenattua ihan koko kehon tolleen. Ainaki, jos ei oo ammattibodari, jonka on eristettävä jokainen lihas kahdeksastatoista eri kulmasta. + Näyttää hienolta, kun on ilman paitaa ja suorilla käsillä pään päällä on isohko kivi ja valo tulee sopivasti, ku kaveri ottaa kuvaa. :D

Varoituksena: ei kannata pitää kännykkää taskussa noita kiviä nostellessa. Mulla nimittäin hajos näyttö ku puhelin puristu kiven ja reiden väliin.

Tällasen treenin toimivuus on myös varmasti taattu; tekeehän maaliman vahvimmat miehetkin sitä: http://www.youtube.com/watch?v=Toj28Q7a988

E: Saakeli soikoon, en mä malta odottaa kesää!
 
Liittynyt
20.8.2006
Viestejä
2 978
1800-luvun lopusta voimamiesten myötä alettiin kehittelemään levytankoja, käsipainoja ja kaikenmaailman laitteita, että ei tarvisi aina etsiä sitä +1,25 kg isompaa kiveä louhokselta, tai pelätä että se lipeää kesken pystärisarjan ja halkaisee kallon. Nyt, reilu 100v myöhemmin, o palattu hehkuttamaan kiven luonnollisuutta :face:

Ei vaiskaan, onhan se hauskaa vaihtelua :)
 
Liittynyt
28.2.2013
Viestejä
366
Hyvä ketju! Nää mun ei oo niin luontoon liittyviä, mutta sovellettuja harjoituksia kuitenkin:
Käytännössä nostaa voi mitä ikinä vain keksii vaikkapa jotain rautakappaleita, putkia, renkaita. Esim. alasimella pystypunnerrusta, voimamieskisoista tuttua kappaleiden lastausta johonkin korokkeelle jossa auton renkaat voi olla hyviä, traktorin keulapainojen kantoa rinnettä ees taas farmarikävelytyyliin, ja sitten kun voimat alkaa kasvaa niin sitten noilla keulapainoilla vipunostoja(yleensä jtn 40kg/kpl:D)
Mielikuvitus on vain rajana.
 
Liittynyt
21.1.2003
Viestejä
2 527
Jos urbaani luonto lasketaan mukaan niin bussipysäkkien katoksista on hyvä vetää leukoja, keskimittaiselle miehelle ainakin just sopiva korkeus ja aaltopellin "väleistä" on hyvä ottaa ote. Mutta älkää varatko sitten mun bussipysäkkiä! :curs:
 
Liittynyt
20.8.2006
Viestejä
2 978
Tässähän voi samalla pohtia millaista treeniä ulkona voi tehdä paremmin kuin salilla. Tuommoiset kuulantyönnöt ja muuthan ovat ihan omiaan ulkotiloihin, hankala salilla rueta mitään levypainoja viskomaan ympäriinsä. Tästähän voisi kehittää oman 'lentävien kahvakuulien' treeniohjelman :D
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Jalka rikki-terveen jalan treenaaminen Treeni 4
Treenaaminen dietillä Treeni 3
Treenaaminen samana päivänä, kun on hammas poistettu? Treeni 6
Treenaaminen merijalkaväen kuntotestiin Treeni 9
Krooninen nuha (keltaista sitkeää räkää) ja treenaaminen Treeni 12
Treenaaminen ilman varsinaista treeniohjelmaa Treeni 22
Treenaaminen ja kuluttava työ (esim. varastotyö, raksa tms.) Treeni 6
Treenaaminen polvivamman kanssa? Treeni 14
Vatsalihasten treenaaminen - en saa tuntumaa Treeni 34
ylitreenaaminen? Treeni 5
Intissä treenaaminen Treeni 2
Voiman & hypertrofian treenaaminen samassa treenissä - huono juttu? (ei kehity!) Treeni 6
Treenaaminen pelkästään lihastuntumalla Treeni 138
Ulkona treenaaminen Tampereella Treeni 15
Kesähelteillä treenaaminen Treeni 85
Vuoden treenaaminen, ja lihasprosentti pienentynyt? Treeni 12
Onko oma treenaaminen vaikuttanut mies/naisihanteeseenne? Treeni 81
Crohnin tauti/CU&treenaaminen Treeni 14
Yleistreenaaminen Treeni 52
Treenaaminen ja treenamisen aloittaminen sairauden jälkeen? Treeni 5
Treenaaminen failureen - sarjojen määrän vaikutus? Treeni 8
Treenaaminen pienemmillä painoilla Treeni 9
Kuinka treenaaminen näkyy teillä vaa'alla? Treeni 4
Kipeänä treenaaminen? Treeni 4
Treenaaminen jalka paketissa Treeni 42
Kahdesti päivässä treenaaminen naturaalina? Treeni 31
Selän ojennus/ alaselän treenaaminen Treeni 69
Kropan molempien puolien treenaaminen tasapuolisesti Treeni 7
Treenaaminen käsi paketissa? Treeni 5
Bulkkaus ja isoilla painoilla treenaaminen Treeni 76
Movettaminen vs. miinuksilla treenaaminen? Treeni 42
Maksimivoiman/Räjähtävyyden treenaaminen dietillä? Treeni 9
Intissä treenaaminen Treeni 91
Ilman ohjelmaa treenaaminen Treeni 74
Kaksisuuntainen mielialahäiriö ja treenaaminen Treeni 6
Treenaaminen ilman käsiä Treeni 19
Treenaaminen Jenkeissä? Treeni 3
Jalkojen treenaaminen 1500m juoksua varten? Treeni 7
Raskas työ ja treenaaminen Treeni 3
flunssassa treenaaminen Treeni 4
Ulkona treenaaminen Treeni 21
Treenaaminen Ulkomailla. Treeni 0
Murtuneet kyynärpäät ja treenaaminen Treeni 6
Treenaaminen vain pääliikkeillä Treeni 5
Kahvakuulalla treenaaminen Treeni 1
Treenaaminen ja muu liikunta. Treeni 1
Legendaarisen Bruce Leen treenaaminen Treeni 18
Vastakkaisten lihasten treenaaminen? Treeni 1
Treenaaminen intissä? Treeni 6
Treenaaminen dieetillä Treeni 17
Samankaltaiset keskustelut


















































Ylös