Treenaaminen koronakaranteenin aikana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AndyS
  • Aloitettu Aloitettu
Minä aion treenata liikkumista, tehdä varsinkin potkutekniikoita äärimmäisen hitaasti ilmaan kehittääkseni tasapainoa ja että saa liikeradat lihasmuistiin. Minä pystyn lyömään ja potkimaan säkkiin. Ja kunhan katupöly laskeutuu niin voin lenkkeillä.
Ehkä saan jotain treenikavereita meille treenaamaan niin voidaan treenata paritekniikoita ja lyödä/potkia tyynyihin/pädeihin/pistareihin. Oikeastaan ei välttämättä paljoa muutu.

Juuri vedin kokovartalojumpan pumppia tavoitellen:

-Lämmittelyksi kyykkyä kehonpainolla sekä vatsaa ja alaselkää, staattisia pitoja ja rutistuksia
-Kyykkyä nainen niskassa
-Bulgarialainen kyykky jalka sohvan käsinojalla
-Punnerruksia eri leveyksillä
-Kulmasoutuja vastuskuminauhoilla (oli turhan kevyttä mutta pumppi saatiin aikaiseksi)
-Yhden käden hauiskäännöt vastuskuminauhoilla
-Ojentajapunnerrus niskantakaa kuminauhoilla
-Hammerkäännöt kuminauhoilla
-Loppuun vielä yhden käden ojentajapunnerrus kuminauha vaatenaulakossa kiinni :D

Ihan ok treeni välineet ja olosuhteet huomioonottaen. Tällä hetkellä ei ole edes leuanvetotankoa kotona.

Ps. meni väärään ketjuun tää viesti mutta treeni ku treeni

Miten olette ajatelleet järjestää oman ja/tai valmennettavienne treenaamisen koronakaranteenin aikana? Nyt on varmaan kaikilla alkanut peruskuntokausi ennenaikaisesti, mutta onko jotain hyviä ideoita, mitä kannattaisi tehdä?

Vähän ollut motivaatiovaikeuksia, mutta jumppailua kahvakuulilla ja käsipainoilla, ulkoliikuntapaikkojen hyödyntämistä, lajinomaisia juttuja vastuskuminauhalla, lenkkeilyä ja rappusten pomppimista olen ajatellut tehdä.

Minä en ole urheilija, joten mistään peruskuntokaudesta ei ole kyse, vaan lähinnä korvaavasta treenistä.

Siitä ajatusta treenaamiseen. Ota tavoitteeksi yhden tekniikan kehittäminen teknisesti sille tasolle, että sen voi suorittaa sparrissa ja/tai matsissa. Toki tämä sopii lähinnä pystylajeihin.

View: https://www.instagram.com/p/B98s4jGFcLv/

Hyvä video Andy! Sun takakierto todellakin kaipaa kehitystä. On nimittäin tosi kankeen näköinen. Äläkä siis ymmärrä tätä negatiivisena viestinä, vaan iso hatunnosto sille, että uskallat heittää itsesi tuolla tavoin framille ja vielä suurinpiirtein omalla nimellä ja omalla naamalla. Fighting piireissä kun on yleensä osana paljon egoja ja pullistelua, niin harva uskaltaa riisua egoviitan ja näyttää livenä kameralle kaikelle kansalle oman heikoimman tekniikkansa tai oikeastaan mitä vaan ns. heikkoutta. Mun oikean jalan takakiertopotku on hyvällä mallilla, mutta mun vasemman jalan aikalailla kaikki potkut on täysin alikehittyneitä ja suorastaan säälittäviä niin näöltään, tekniikaltaan kuin teholtaan. Ja en ikinä uskaltaisi niitä näyttää kenellekään julkisesti.

Pointti on nimenomaan se, että pitää valita joku sellainen tekniikka, missä ei ole hyvä. Toki niitä vahvuuksiakin voi ja kannattaa treenata, mutta nimenomaan heikkoon tekniikkaan voi saada toistoja ilmaan ja/tai säkkiin tekemällä paljon edistystä, kun keskittyy siihen. Vahvuuksien osalta puhutaan pikemmin ylläpidosta, mikä ei välttämättä ole niin motivoivaa kuin sellainen, mihin saa rajoittuneillakin treeneillä oikeaa edistystä.

Nyt on markkinamiehet päässeet taas irti. Törmäsin valmennuspalveluita tarjoavaan firmaan, joka myi kamppailu-urheilijoille tarkoitettua etävalmennuspakettia poikkeusolojen treenin avuksi. Valmennuksen tavoitteisiin kuului mm. hankitun lihasmassan ylläpito. :woot:

Miten pahasti ihmisen pitää olla pihalla kamppailuvalmennuksesta, jos kuvittelee tässä tilanteessa olevan haasteena lihasmassa ylläpidon, niin että siihen tarvittaisiin maksullista valmennusta? Ja sitten tällainen ihminen alkaa myydä valmennuksiaan...

Säkkiä ja liikkumista. En ihan hirveesti noita harrastele muuten, ku huvin vuoksi treenailen, niin käyn mieluiten sparrailemassa ja lyömässä välineisiin. Nyt pahimpiin vieroitusoireisiin tollasta. Lisäks nostan säkin irti katosta ja sillä brassiin sopivia drillejä. Kivaa monipuolista jumppaa.

Back
Ylös Bottom