Treenaaminen ja matkusteleminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elkku82
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Moi mimmit!

Oon lähössä syksyllä vähä reppumatkaamaan ympäri maailmaa, ja aattelinkin kysellä sellasta juttua, että miten te ootte hoitanu treenamisen pitemmillä matkoilla? Ja nimenomaan salitreenaamisen? Voitte kertoa tietysti lyhyemmistäkin reissuista.

Ite oon treenannu jo muutaman vuoden kovampaa salilla, ja unelmissa on että joskus nousen myös lavoille. Mutta tää 4-5kk matka vähä pelottaa, että miten pääsee treenaamaan ja miten saa pidettyä hyvän puhtaan ruokavalion. Reissun päällä kun on, niin varmaan tulee syötyä aika paljon jotain vaaleeta leipää jne. Mutta kai se tietty on itestä kiinni.

On aivan mahtava lähteä reissaamaan ja nyt on taas yks unelma toteutettu. Toinen sitten toivottavasti kun tuun takas Suomeen:)

Oon muuten lukenut tätä palstaa usemaan vuoden, mutta nyt oikeestaan sitten päätin aleta kirjottamaan tänne. Täällä tuntuu olevan niin hyvää jengiä mukana, että ehottamasti haluan kuulua porukkaaan. Ja VIP:kin sitten vihdoin ja viimein hankin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
hjuva topikki!

itsekki et miten onnistuu reenit ja ruokailut jos päättäisin lähteä ulkomaille työharjoitteluun! ja pari kysymystä mullakin olis:

1.) ulkomailla ei vissiin ole hyla tuotteita?
2.) saako lentokoneeseen sisään jotain protsku jauhoja? ajattelin et niillä olis kätsy korvailla si ruokavalion "puutteita" :)
3.) ja sitte tää sama ku edellä et millaisia on salit, löytääks helposti jne?

No millään pidemmillä turneilla en ole ollut, mutta yhtä lailla niitä saleja on löytynyt niin ulkomailta kuin kotimaastakin,kartta vaan käteen ja menoksi, usein tosin kyllä helpommalla pääsee, kun kysäisee suoraan paikallisilta, varsinkin treenanneen näköisiltä tyypeiltä;) Aina on löytynyt ja yksi eksoottisimpia treenikokemuksia on juuri Bulgariasta, oltiin eräänkin kerran Sofiassa lomailemassa ja jotenkin vaan eksyttiin jonnekkin huitsin nevadaan paikalliselle urheiluhallille pumppailemaan ja hyvinhän ne treenit sielläkin kulki isojen poikien seassa värkätessä. Rohkeasti vaan kyselemään ja sit kamat kassiin ja menoksi, sekaan mahtuu aina, tietenkin jos haluaa vähän vähemmän seikkailla, niin suurimpien hotellien kuntosalithan on kans yksi vaihtoehto, hieman köykäisiä laitevalikoimaltaan toisinaan,mutta kyllä niissä treenin saa aikaiseksi.
Proteiineista sen verrran, että ulkomailta kyllä löytyy samalla lailla kuin Suomestakin tai itse olen ainakin löytänyt ja kysyvähän ei tieltä eksy:D ja terveellistä ruokavaliota on ihan mahdollista noudattaa reissussakin, hieman vaivannäköä asian eteen, niin paikallisesta kaupasta varmasti saa koottua terveellisetkin pöperöt samoin kuin ravintolastakin:) Ja eikun hyvää matkaa vaan!

Mä asustin ulkomailla viime vuonna puolet vuodesta. Toki on hiukan eri asia asua ulkomailla kuin reissata eteenpäin jatkuvasti, mutta kai voin silti jotain vinkkejä antaa.

1) Etsi etukäteen saleja ja liikuntapaikkoja internetin kautta. Tulosta ilmaiskuponkeja (tutustumiskäyntejä) ja kartat salille löytämistä varten. Paikallisilta voi toki myös kysellä, mutta ainakin mun kokemuksen mukaan tuo internetin kautta etsiminen on ollut paras vaihtoehto, mikäli haluaa treenaamaan samantien kun pääsee perille.
2) Etsi paikallisten ruokakauppaketjujen sivuja netistä. Niiden kautta yleensä pystyy jo hiukan näkemään, millaisia tuotteita paikan päältä voi etsiskellä. Englanniksi hakusanoja ovat esim. ”grocery store”, ”food store” ja perään vaan paikannimi ja maa joita etsit. USA:ssa suurimmat ketjut löytyvät ihan vaan noilla hakusanoilla. Ruokavalion noudattaminen vaatii vaivaa, mutta ei ole todellakaan mahdotonta. Kyse on motivaatiosta ja siitä, haluatko jotakin asiaa riittävästi. Kyllähän Suomessakin kaupassa on kermamunkkeja hyllyllä, mutta miksi et täällä joka kerta kauppareissulla tartu niihin? Ihan sama asia se on ulkomaillakin, varsinkin pidemmässä reissussa. :)
3) Etsi paikallisia fitness/kehonrakennusihmisiä netin kautta ja lähetä mailia, kysele saleista ja ruoka-aineista yms. Samanhenkiset ihmiset usein mielellään auttavat toisiaan. Sitä paitsi, vaikka et saisikaan vastausta niin mitä voit menettää kysymällä? Et yhtään mitään! Minä lähettelin maileja ympäriinsä ja onnistuinpa saamaan tuota kautta erittäin hyvän ystävänkin :) Tapasimme hyvin pian sen jälkeen kun olin muuttanut Arizonaan. Paikallisten ihmisten kautta saa myös hyvän käsityksen kaupungin sali- ja muusta harrastustarjonnasta.
4) Lentomatkoilla käteviä eväitä ovat proteiinijuomat (joko valmiita tai jauhoina… jos pysäyttävät tullissa, niin sen kun maistatat jauhoja tullivirkailijoilla :D tehkööt itse päätelmänsä mitä olet kantamassa mukanasi), proteiinipatukat, kananrinta pilkottuna pienissä minigrip-pusseissa (vaatii kylmälaukun tai voihan kanan myös pakastaa aiemmin, pysyy pitkään kylmänä), kasvikset ja hedelmät. Jos kroppa kerää lentomatkoilla paljon nestettä, kannattaa pidättäytyä täysin proteiinipitoisessa ruokavaliossa ja juoda RUNSAASTI nestettä, esim. Atlantin yli lennolla 5-7 litraa! Joutuu juoksemaan vessassa, mutta so not… eipähän tarvitse kärsiä nilkkojen katoamisesta.
5) Mikäli et aio etukäteen hankkia tietoa, niin tärkein apuväline ulkomailla on tiukaan käyvä suu ;) Puhu, kysele, näytä innostuneelta ja ole avoin… noilla pääsee jo pitkälle.

Hyla-tuotteista: muualla Euroopassa maitoa ei pastöroida (olikohan se nyt tämä seikka) jolloin yleensä laktoosivammaiset ;) voivat käyttää tuotteita normaalisti. Muista maanosista en tiedä... kannattaa kokeilla. Monesti olen kuitenkin kuullut, että Suomessa hyla-tuotteita käyttävät voivat esim. Ranskassa ja Saksassa käyttää normaaleja maitotuotteita ilman oireilua.

Kiitti Faidra! Sulta tota juttua löytyy aina löytyvän=)

Tuo netin käyttö on kyllä aika hyvä pointti..Mutta kun ei tiedä ihan tarkkoja paikkoja vielä minne menee niin se on ainaskin tässä vaiheessa vielä vähä hankala ottaa selvää. Mutta Bangkokin ja Sydney salit alkaa olla jo selvillä. Olisin niin iloinen kun pystyin tekemään edes kaksi punttia viikkoon. Mutta itestähän se tosiaan on kiinni!

Zone-sarja -42%
punakylkirastas sanoi:
hjuva topikki!

itsekki et miten onnistuu reenit ja ruokailut jos päättäisin lähteä ulkomaille työharjoitteluun! ja pari kysymystä mullakin olis:

1.) ulkomailla ei vissiin ole hyla tuotteita?
2.) saako lentokoneeseen sisään jotain protsku jauhoja? ajattelin et niillä olis kätsy korvailla si ruokavalion "puutteita" :)

1) Aasiassa hyla-maitoa saa melkeinpä paremmin kuin perinteistä, koska täällä about 90% ihmisistä on (käsittääkseni) geneettiseltä taustaltaan laktoosivammaisia. Kylmäaltaan maidoistakin luulen, että nekin ovat suurilta osin hylaa, mutta ne huoneenlämmössä pidettävät pänikät ja tetrat ainakin.

2) Sen kun viet vaan, ei ne niistä pysäytä. Lasia ja metalliakin on viety koneeseen (lastenruokaa ja korviketta), eikä kukaan ole koskaan mitään kysellyt. Japaniin lennettäessä katsoivat hyvinkin tarkkaan käsimatkatavaran sisällön, mutta ei niistä kukaan mitään sano. Mukaan vaan ja ääntä kohti. :)

edit: Ääntä kohti siis ne protujauheet, ei korvikkeet ja lastenruoat... ;) :urjo:

Back
Ylös Bottom