Top Metal Drummer 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonny
  • Aloitettu Aloitettu
Modern Drummer magazinen lukijat ovat pistäneet metallirumpalit parhausjärjestykseen.

1. Jason Bittner (SHADOWS FALL)
2. Joey Jordison (SLIPKNOT)
3. Chris Adler (LAMB OF GOD)
4. Tomas Haake (MESHUGGAH)
5. Lars Ulrich (METALLICA)

Nuclear Blast artist Tomas Haake of MESHUGGAH has been named the #4 drummer in the "Metal" category in Modern Drummer magazine's 2006 Readers' Poll. Results will appear in the July 2006 issue of the magazine, which hits newsstands in early June.

Lähde:NuclearBlast

Mike sanoi:
Messarien kannuttaja on paras.

Pro-Pain yhtyy Mikeen...eikun siis Miken mielipiteeseen.

Joey Jordison paukuttaa parhaiten. :rock:

Listasta en tiedä, mutta minuun Roy Mayorga teki äärettömän suuren vaikutuksen Sepulturan Tampereen keikalla. Roy olis mun listalla... :) Tykkäsin livenä ihan pirusti sen soitosta. Sehän on soitellut myös Soulflyssa ja vaikka sun missä.

-edit- http://www.youtube.com/watch?v=JnAQog2xh6I&search=sepultura

Listan ykkönen ja kolmonen eivät ole mulle tuttuja, mutta loput kolme ovat. Joey Jordisonin soittotyylistä tykkään todella paljon vaikken juuri Slipknööliä ole kuunnellutkaan. Nopeat fillit ja päristykset ovat mun makuuni. Tomas Haaken mahtavuutta tuskin tarvitsee edes kommentoida, mutta täytyy sanoa että tuo Lars "Tanskan prinssi" Ulrich pisti silmään. Toisaalta on kuitenkin muistettava se, että vaikkei Lerssi olekaan teknisesti hämmästyttävä, hän on saanut urallaan paljon aikaan.

Suortin mainitsema Kai Hahto on ihan kipee jätkä jolta taittuu blästit ja jatsaukset miten päin vaan. Hahto muuten juonsi Mike Manginin rumpuklinikan kun Iso M oli Suomessa vierailemassa. Mangini se vasta hullu onkin, Virgil Donatista puhumattakaan.

Jos kuitenkin pitäisi valita Ultimate Top Metal Drummer, antaisin ääneni Edguy-bändin Felix "Bum Bunny" Bohnkelle, jolla on tekniikan ja tyylin lisäksi soittohuumori kohdallaan.

Parhaan metallirumpalin äänestys on vähän sama kuin saksalaisen keittiön herkullisimman ruuan etsiminen, varsinkin kun puhutaan suoritusmetallista. Joskus penskana tuli kyllä katsottua Maidenin keikkavideiota ja ihailtua rumpalin soittotyyliä.

NHB sanoi:
Joskus penskana tuli kyllä katsottua Maidenin keikkavideiota ja ihailtua rumpalin soittotyyliä.

Samaa voisin sanoa. Clive Burr paukutteli IMO jossei nyt varsinaisesti paremmin niin ainakin näyttävämmin kuin nykyinen rumpali Nicko McBrain.

suortti sanoi:
The faster, the better eli tossa listassa pitäis olla:
Kai Hahto (ROTTEN SOUND)
Älä notta mutta sano! \m/

Rotten Soundin Murderworks-DVD sisältää kanssa sellaisia K. Hahto close uppeja että ei ole paukutuksella rajaa. Obey-biisin saa näköjään ladattua orkesterin kotisivulta. Siinä hyvä näyte mistä on kyse.

Kuumeisesti odotellaan Hahdon uuden humppapumpun materiaalia.

Ehdoton suomalainen on myös Sami "kingston wall" Kuoppamäki!!
http://www.youtube.com/watch?v=cXx2m_Ik2Qk&search=drumsolo
Ei toi Eric "kiss" Carr:ikaan ollu mikää kädetön kannumies. :)
tai Hammerfallin Anders Johansson http://www.youtube.com/watch?v=AXHf5ILksbc&search=drumsolo
Mike Mangini on kans aika ilmiömäinen http://www.youtube.com/watch?v=nOD3mKpE-kM&search=drumsolo Mutta tosiaan Joey, Lombardo, Barker, Hellhammer jne ovat kunnon kannuttajia. En ymmärrä sitä miten tosiaan Lars Ulrich on ollu aina noin pinnalla ja ylhäällä. Teknisesti hän ei ole ollut kummoinen ja aika on vielä huonontanut häntä entisestään. Vaikkakin itse olen metallica "fani" ja Lars ollut innoituslähteeni rumpaloinnissa. :D

Olipahan erikoinen lista. Minkäs pohjalta tuo on kerätty?

Tai erikoiseksi tuon tekee lähinnä Lard Ulrichin läsnäolo, noista muista ei oikein ole mitään sanottavaa, paitsi Haake on aina paras ja Jordisonkin osaa.

Danny Carey on syytä myös mainita aina kun rumpaleista puhutaan. Se, jota ei saa mainita on Mike Portnoy, vaikka hänkin on osoittanut viime aikoina merkkejä siitä, että siellä sisällä saattaakin kyteä jonkinlaista alkukantaista tyylitajua.

Mulla on ollut yksi sellainen rumpali jota olen salaa ihaillut jo vuosia, mutta nyt kun tulee paikka kertoa nimi niin olen unohtanut koko tyypin :david:

Tuolta listalta oma suosikki Chris Adler, listan ulkopuolelta Raymond Herrera ja Ken Owen.

Back
Ylös Bottom