Tonnikalan korvaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Airwalk
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
36
Elikkäs nyt pitäisi saada vähennettyä tonnikalan käyttöä mutta millä voisin korvata?
Eli tulee syötyä töissä joka päivä lounaan yhteydessä tonnikalaa ja nyt pitäisi saada vaihtelua että ei ihan lyijymyrkytykseen kuole.

Eväät ovat kokopäivän noin 20 asteen lämpötilassa, tai no pääruoka on yhdentoista aikaan ja työt alkavat 7.00. Päivän aikana menee aina 4dl G-Massaa joten ei käy protsku drikillä korvaus. Tulee tietenkin syötyä muutakin kuin jauhoja ja tunaa töissä mutta ne on ainoat missä on paljon proteiiniä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sitä kylmälaukkua olen miettinyt kyllä mutta kun on pyörällä liikkeellä ja reppu täynnä tavaraa niin pidän sitä "viimisenä" vaihtoehtona. Ja ei en ole rikas :D

Sitä kylmälaukkua olen miettinyt kyllä mutta kun on pyörällä liikkeellä ja reppu täynnä tavaraa niin pidän sitä "viimisenä" vaihtoehtona. Ja ei en ole rikas :D
Mulla on joskus ollut reppu, joka toimii "kylmälaukkuna". Semmonen ihan tavallinen, mutta sisäpuolella jotain folion näköistä juttua, joka pitää ruuat joko lämpiminä tai kylminä. Tuli usein otettua se rantsuun mukaan kun limskat pysyi viileänä auringossa monta tuntia. :)

Mulla on joskus ollut reppu, joka toimii "kylmälaukkuna". Semmonen ihan tavallinen, mutta sisäpuolella jotain folion näköistä juttua, joka pitää ruuat joko lämpiminä tai kylminä. Tuli usein otettua se rantsuun mukaan kun limskat pysyi viileänä auringossa monta tuntia. :)

Itsekin tuollaisen kylmälaukkurepun omistin ja hyvin toimi kyllä. Hukkasin kuitenkin viime kesänä helteellä kännipäissäni. :kippis1:

Miten olisi paistat kanaa/lihaa himassa enne työpäivää ja suojaat sen hyvin esim. rasiaan ja lämmität työpaikalla jos mahdollista?

Niin tuskin siitä mitään lyijymyrkytystä tulee, korkeintaan elohopea. Sitäkään ei ole "vaarallisia" määriä niissä lajikkeissa, joita Suomessa myydään. Jos jaksaa googletella ja tutkia tonnikalapurkkien kylkiä niin tästä voi vakuuttua.

Kokonaan toinen asia on esim. säilykepurkkien sisäpinnoituksen muovimateriaalit ja pitääkö niitä epäterveellisinä. Itse olen syönyt tonnikalaa valehtelematta vähintään purkin päivässä YLI KAHDEKSAN VUOTTA, sillä en syö lihaa enkä kanaa.

On kyllä käynyt mielessä, että paljonko sitä elohopeaa on kertynyt ja kyselinkin omalääkäriltäni mahdollisuutta mittaukseen mutta se pitäisi maksaa itse eli katsotaan, että vain työperäinen altistus (=leikit varsinaisella elohopealla päivittäin) on riittävä syy mittaukseen valtion laskuun. Hintaa tulisi reilut 100 euroa ja näytteitä tutkii mm. Työterveyslaitos.

Kylmä laukuille ja repuille löytyy myös helpompi korvaaja, kylmäkassi joita löytää välillä ihan lähikaupoista. Semmosia hopeanharmaita pusseja jotka ovat normi muovipussin kokoluokkaa.

Jos ei lähi siwasta löydy, niin vaikka sitten jostain verkkokaupasta kuten alla olevan linkin kautta. Hinta ei tod. päätä huippaa :thumbs:

http://www.mn-markkinointi.fi/product_details.php?p=203

Googlailla kans kannattaa "kylmäkassi" hakua käyttäen.

Elikkäs nyt pitäisi saada vähennettyä tonnikalan käyttöä mutta millä voisin korvata?
Eli tulee syötyä töissä joka päivä lounaan yhteydessä tonnikalaa ja nyt pitäisi saada vaihtelua että ei ihan lyijymyrkytykseen kuole.

Eväät ovat kokopäivän noin 20 asteen lämpötilassa, tai no pääruoka on yhdentoista aikaan ja työt alkavat 7.00. Päivän aikana menee aina 4dl G-Massaa joten ei käy protsku drikillä korvaus. Tulee tietenkin syötyä muutakin kuin jauhoja ja tunaa töissä mutta ne on ainoat missä on paljon proteiiniä.

Sardiinit...Ovat muuten paljon terveelisempiä kun tunat...

Miten olisi paistat kanaa/lihaa himassa enne työpäivää ja suojaat sen hyvin esim. rasiaan ja lämmität työpaikalla jos mahdollista?

Ei jääkaappia eikä mikroa. Pakko se joku kylmä systeemi tuonne reppuun on rakennella että saa sitä ehrammia mukaan.

Siinä taas on hirveänä suolaa, eli ei varmaan sitä kannata alkaa popsimaan päivittäin. Ja vielä jos syö suuria määriä.

Mitä v*ttua :D

Katoin purkista 0,5/100g... Ei todellakaan mitään merkitystä ellei nyt vedä sen lisäksi jotain eineksiä.

Toisessa purkissa oli suolapitoisuus hurjat 2%, josta varmaan suuri osa itse kastikkeessa jota en syö.

Kannattaa muutenkin muistaa, että suola tulee saada. Natrium on välttämätön kivennäisaine...

Jos suolasta on huolissaan niin kannattaisi pikemminkin valmistaa kaikki ruoka itse eikä miettiä jotain sardiineja :D

Soijarouhetta on kätsy sekottaa vaikkamihin mössöön ja soossiin. Ja sit kannan aina mukana myös pussillista paahdettuja soijapapuja( proteiini n. 37 % ja rasva 18 %) joita saa ostaa ihan useemmista marketeista. Ja purkkipapuja on kätsy vetää välpalana ja sekottaa ne vaikka toiseen purkkiin herkkusieniä. Pähkinät ja siemenet on kans jees matka/työpaikka muonaa, joilla saa kivaa ravintosisältöä useimpiin lounasviritelmiin.

Mulla on ollu vähä samantapanen ongelma. Koulun Amica-ravintolan lämmin ruoka on sen verran ala-arvosta ja proteiinia ei saa millään lounaalla tarpeeks siitä pöperöstä. Lisäks koululla ei oo mahdollisuutta hommata jääkaappia+mikroa. Ja jos oliski niin en uskaltais sinne mitään jättää, kun sais pelätä että vähintään ulkomaiset opiskelijat popsis kaiken poskeensa. Sit keksin netistä ruokatermoksen. Aamulla lämmitän omat lihat mikrossa kotona ja heitän termoksen reppuun. Lounaalla lihat vaan kipataan termoksesta lautaselle.

http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp?_prodid=2891&nimi=Primus+C++H+Vacuum+Bottle+ruokatermos+1.2+l

Tuommosen hommasin, löytyypi ainaki partiokaupoista ja hyvinvarustetuista eräliikkeistä. Halvempiakin malleja varmasti löytyy, jos nettiä selaa...

Ruokatermos itsellä onkin kun metsurin töitä ammatikseni tein, siihen voisi kyllä pöperöt välillä tehdä niin saisi päivällä välillä kunnon lämpimän ruuankin.

Siinä taas on hirveänä suolaa, eli ei varmaan sitä kannata alkaa popsimaan päivittäin. Ja vielä jos syö suuria määriä.

Syön niin vähän suolaa muuten ja koht.pieniä määriä kuivalihaa kerralla (n.30-50g), etten usko siitä haittaa sinällään olevan. Ei tosin hajuakaan paljonko noissa kaupan jerkyissä on suolaa. Muuten arvot aika kohdallaan (per 100g: 50,4g proteiinia, 3,2g hiilareita, 3,4g rasvaa).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom