Tonnikala, joka ei maistu pahalta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 5830
  • Aloitettu Aloitettu

Deleted member 5830

Onko sellaista ees? Poistakaa tää thread, jos jutunjuurta jostain jo löytyy, mutta mulla on seuraavanlainen ongelma: Mä en saa tonnikalaa alas, mutta koska se on ravintoarvoiltaan hyvää tavaraa, niin tarttis löytää tunamerkki, joka ei maistuis kamalalta. Viimeks kun oon tonnaria ostanu, ni siel purkissa oli myös jotain epäilyttävännäkösiä mustia, ihan niinkuin jotain siemeniä. Joku maanantaikappale kai. Mut tuli niin paha mieli etten oo enää ostanu. Mikä ois hyvä merkki? Ku tuntuu, et tulee nopeemmin ylös kuin menee alas. Ootteko keksiny jotain komboja, millä maun saa peitettyä helposti ilman isompaa kokkailua? Mulla on Ehrmankiintiö täyttymässä taas vaihteeks, ni pitää katella muita protskulähteitä iltasapuskaks.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tervehdys! Poistakaa tää, jos jutunjuurta jostain jo löytyy, mutta mulla on seuraavanlainen ongelma: Mä en saa tonnikalaa alas, mutta koska se on ravintoarvoiltaan hyvää tavaraa, niin tarttis löytää tunamerkki, joka ei maistuis kamalalta. Viimeks kun oon tonnaria ostanu, ni siel purkiss oli myös jotain epäilyttävännäkösiä mustia, ihan niinkuin jotain siemeniä. Joku maanantaikappale kai. Mut tuli niin paha mieli etten oo enää ostanu. Mikä ois hyvä merkki? Ku tuntuu, et tulee nopeemmin ylös kuin menee alas. Ootteko keksiny jotain komboja, millä maun saa peitettyä helposti ilman isompaa kokkailua? Mulla on Ehrmankiintiö täyttymässä taas vaihteeks, ni pitää katella muita protskulähteitä iltasapuskaks.

Mulla kans tuppas olemaan samaa vikaa, löin 50/50 sekotuksen raejuustoa ja tonnaria ja lotrasin rypsäriä perään pari rkl. Tuli paljon "kosteampaa" ja se peitti sen tunan maun suht hyvin, maitoa vielä juomaksi niin saa huuhdottua kivasti alas.

Aika voimakkaan makuinen kalahan toi on, vaikea sitä kokonaan on peittää juuri millään.

Mun mielestä John Westin tonnikaloista löytyy makunsa puolesta helvetin hyviä vaihtoehtoja. Tuppaavat tosin olemaan melko paljon kalliimpia kuin perus Rainbow-setit yms.

Löytyy myös näitä käteviä pussitonnikaloja vaikka reissuun. Tosin aina pitää ottaa pari kpl messiin koska yhdessä on aika vähän itse kalaa.

christie-international-banner.swf

Erittäin hyvänmakuisia ovat tonnikalat, joissa mukana joku maustesoosi, esim. curry tai chili. Merkkiä en nyt muista, mutta eiköhän niitä löydy melkein joka kaupasta. Haittana tietysti, että niissä on sitten aika paljon muutakin kuin pelkkää proteiinia.

John westillä ja abballa on hyviä maustettuja tonnikaloja esim semmonen joku tomaattikastikesetti. Maksavat vaan sitten sen reilu 2e purkki. :s

Dooh, tosiaan mitä tossa ylempänä ehdoteltiin niin toi raejuusto-tuna-mix menee kyllä alas paremmin ku pelkkä tonnikala. Tonnikala-ananas-raejuusto-kombo on kans kokeilemisen arvonen.

Tonnikala-ananas-raejuusto-kombo on kans kokeilemisen arvonen.
Oon tuota pari kertaa miettinyt. Raejuusto-Ananas on hyvää ja raejuusto-tuna on hyvää. Kaikkia kolmea en ole uskaltanut hämmentää... Pitääpä koittaa joku kerta.

Rainbow Vaaleaa Tonnikalaa on vähän parempilaatuista tavaraa kans, 1.49€

Pirkkakin taisi olla ennen hyvää mut ovatkohan vaihtaneet sisältöä purkin uudistamisen myötä, sieltä löytyy kans ihme rojua nykyään, "ruotoja" ja jotain mustaa madonkaltaista juttua niinkun useimmista muistakin halvimmista tunista.

En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää syödä pelkkää raejuustoa ja tonnikalaa. Ihmekkös tuo jos kyllästyy. Kannattaisi vähän käyttää mielikuvitusta ja kierrättää useita eri lihalähteitä.

Tonnikalaa vedessä, vedet pois, extra virgin oliiviöljyä tilalle ja hieman chilitahnaa. Sekota kaikki keskenää ja parempaa mättöä ei voi löytää.

Siis kaikki säilötty tonnikala on ylikeitetty kittanaksi ja pahaa. Jos oikeasti hyvää tonnikalaa haluatte, ostakaa tuoretta tai pakastettua filettä ja paistakaa pannulla ihan vaan pinnalta, niin että pihvi jää sisältä punaiseksi. Ai että kun on namia.

Ei tosin oo järin halpaa.

Tonnikalaa, sipulia, kidneypapuja, raejuustoa -> sekotat kaikki noi keskenään ja juomaksi tuttu turvallinen rasvaton maito! :kuola::kuola:

Abban paloina öljyssä. Ei ole ikinä tullut sattumia vastaan ja liha on todella laadukasta.

Paras hinta/laatu -suhde ehkäpä Rainbow vaaleissa paloissa. Ei ihan samaa tasoa kuin Abba tai John West, mutta siedettävää. Joskus ollut jotain suolenpätkiä mukana. Samaan kategoriaan menee myös Pirkka, se on myös vaaleeta palaa.

Ala-arvoisimpia on kaikki tummat eli ei vaaleat palat sekä hiutaleet. Niistä olen sitten löytänyt kaikenmaailman kalanpaskaa, ruotoja, luita, suolenpätkiä, silmiä, suomuja ja ties mitä.

Ala-arvoisimpia on kaikki tummat eli ei vaaleat palat sekä hiutaleet. Niistä olen sitten löytänyt kaikenmaailman kalanpaskaa, ruotoja, luita, suolenpätkiä, silmiä, suomuja ja ties mitä.

Täytyykin kokeilla tota abbaa välillä... Rainbowin kätevissä pikkupurkeissa on kyllä melkoista tavaraa välillä, on tummaa ja vaikka mitä. "Delfinfriendly", paskat. Tiedä mitä on lyöty oikeasti purkkeihin... :rolleyes:

Mut mikä tuota ihan ala-arvoista sitten on? Ylipäätään tumma vai? Ja tuossa paljon vetämässäni rainbowin pikkupurkeissa pitäisi olla vaaleaa tonnikalaa, mutta joskus on kyllä tosiaan jonkun muunkin näköistä, jonka voisi luulla olevan jostain karhusta. Olkoon mitä tahansa, kai siitäkin roteiinit saa... :hyvä:

:david:

Rainbown tillitonnikala on parasta hinta-laatusuhteeltaan. Ravintoarvot kyseisessä tunassa ovat samat kuin tavallisessa purkissa paloja öljyssä. Siinä ei siis ole mitään kastiketta vaan pelkkiä tillinpalasia joukossa. Eikä oo muuten koskaan mitään suolta tai suomuakaan löytynyt, vaikka tulee keskimäärin purkki päivässä kiskottua. Turussa tuo maksaa 1e/prk.

Täytyykin kokeilla tota abbaa välillä... Rainbowin kätevissä pikkupurkeissa on kyllä melkoista tavaraa välillä, on tummaa ja vaikka mitä. "Delfinfriendly", paskat. Tiedä mitä on lyöty oikeasti purkkeihin... :rolleyes:

Mut mikä tuota ihan ala-arvoista sitten on? Ylipäätään tumma vai? Ja tuossa paljon vetämässäni rainbowin pikkupurkeissa pitäisi olla vaaleaa tonnikalaa, mutta joskus on kyllä tosiaan jonkun muunkin näköistä, jonka voisi luulla olevan jostain karhusta. Olkoon mitä tahansa, kai siitäkin roteiinit saa... :hyvä:

:david:
Paskimpia on tavallinen Rainbow, Eldorado, Euroshopper ja mitä noita halpismerkkejä nyt onkaan. Ei voi muistaa kun en enää kaupassa katsokaan noihin päin tai rupeaa käytävillä virtaamaan oksennus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom