Toinen käsi heikompi, mitä tehdä sille ja nivelten naksuminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hansu82
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Hei!

Just olen vasta tämän harrastuksen aloittanut ja huomasin et toisella kädellä vähän fuskaan kun teen esim. rintalihaksia käsipainoilla. Jotenkain vähän kierrän kättä kun nosta, kun taas toinen käsi nousee niin kuin pitääkin. Hirojakin sanoi et vasen käsi on heikompi kun oli enemmän jumissa vai mitenhän tuon nyt sanoisi. Ja oikea kätinen olen joten silläkin tuo vasen jää vähän heikomalle käytössä.

Hieroja sanoin ette kannata nostaa painoja ennen kuin vahvistuu mut ei malttaisi odottaa kun toisella kädellä jo nousisi raskaampikin paino. Ja oikeastaan tuon kyllä huomaan vain niissä rintalihasliikkeissä, hauiksille ja muille kun tekee niin voimat on kyl mielestäni samat. Ja muissa liikkeissä olenkin jo painoja nostanut.

Eli mitä kannattais tehdä, ylimääräisiä toistoja vasemmalle kädelle vai odottaa vain et vahvistuu kevyempää painoa käyttäen?

Laitetaan nyt sit kaikki ongelmat samaan. Eli vasemman käden nivelet myös myös naksuu. Olasta ja kyynärpäästä,kipeää ei ota mutta nakse kuuluu ja tuntuu. Hieroja sanoi et niin kauan kun ei ota kipeää voi huoletta tehdä. Voisko johtua tuosta käden heikkoudesta, oikea ei naksu.

Ja vielä yksi. Kykkyjä tehdessä tanko painaa oliko nyt epäkäs mihin toi tanko laitetaan mut tuntuu et vähän niinkuin henkin tavallaan salpaantuu. Auttaisikohan siihen jos laittais pehmusteen tankoon. Vai onko se liian raskas selälle,mut jaloille ei tosiaankaan ole liian raskas.

No siinä aikki jospa löytyis vastauksia mun ongelmiin.

Pari pointtia:

- jos olet huomannut, että toisen kätesi liikerata on erilainen, niin keskity ihan ekaksi siihen, että korjaat tuon ongelman. Veikkaan, että sitä kautta korjaantuu myös lihastasapaino ainakin johonkin rajaan asti. Älä siis käytä kovin raskaita painoja vielä vaan keskity jonkin aikaa siihen, miten teet liikkeet.
- ihan harrastuksen alussa tanko varmasti tuntuu epämukavalta selässä. Vähän pehmustetta tangolle saat sillä, että ennenkuin otat tangon selkään, vedät lapaluut yhteen. Älä pidä tankoa niskassa, vaan hieman alempana selässä. Tanko voi levätä osittain myös käsien varassa, silloin se pysyy tukevammin paikoillaan.

Mulla on kans vasen käsi heikompi, itse asiassa melkein koko vartalo on heikompi vasemmalta puolelta. Olkanivel naksuu jonkin verran mutta ei liikkeitä tehdessä. Itse teen siten että käsipainoilla tehdessä teen ensin vasemman puolen ja sitten oikealla saman verran siitä huolimatta että oikea on vahvempi ja jaksaisi tehdä muutaman toiston lisää.

mullakin naksuu moni paikka, ja lääkärin mukaan se johtuu nivelten löysyydestä...mulla naksuu siis olkapäät, polvet, ranteet, nilkat, jopa lonkat...

Mä oon tehnyt heikommalle jalalle rankaisusarjoja, eli kun teen vuorotellen, aloitan ja lopetan heikommalla jalalla. Heikompi koipi saa täten yhden ylimääräisen sarjan, mieluiten vähän isommilla painoilla ja lyhempi sarja että varmasti juuri voima kehittyisi.

Tanko laitetaan niskaan epäkkään päälle (kuten PMLats totesi, yläselkä tiukaksi!) ja sen pitäisi pysyä siellä lähes ilman käsiä. En suosittelisi varaamaan tankoa käsien varaan, helposti tulee ranteet kipeiksi ja isommilla raudoilla ei kyllä homma enää oikein toimi luotettavasti. Oonko mä ainoa täällä, jolla on selässä/ niskassa sopiva kuoppa tankoa varten?

Mulla ei ole toinen käsi heikompi, mutta vasemman käden hauis on pienempi. Kiinnittyy myös hieman erilailla kuin oikea hauis. Tämä häiritsee...

Lisäksi mun nilkat naksuvat joskus, ja ovat tosi löysät, sen huomaa kävellessä. Jalka kiertää ja kaartaa...

Itse keskityn punttaillessa tekniikkaan vielä enemmän vasemman käden kohdalla, että tuo tasapaino parantuisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom