Toimiiko rasvanpolttajat?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Käsiini sattui uusin K&F ja siellä mainokset erinäisistä fat burning -pillereistä. Toimiiko tämmöiset pillerit, vai onko ne ihan huuhaata :confused:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse en ole ikinä semmoisia pillereitä kokeillut koska a) ne on kalliita b) ne kuulemma kuormittaa maksaa c) ei ole takuita että ne toimii. Jos haluat polttaa rasvaa, tee se aerobisella liikunnalla. Omalla kohdallani noin 30min sauvakävelyä ennen aamiasta toimii loistavasti. En tosiaan ole alan expertti, tämä on vain mielipide :) .

Normaalista kaupasta saatavat rasvanpolttajat toimivat osalla ja osalla eivät. Toimintamekaniikka liittyy yleensä kofeiinin, vihreän teen ja chilin/cayannepippurin jne. aiheuttamaan lisääntyneeseen lämmöntuotantoon. Jos syöt paljon tulista ruokaa tai juot kahvia/colaa niin pillerit eivät välttämättä muuta tilannetta mihinkään suuntaan. Kukkaro vain kevenee.

Rasvanpolttajien teho aineenvaihdunnan ja sitä kautta kalorinkulutuksen kiihdyttämisessä on arvioiden mukaan parhaimmillaankin vain 3-5 prosenttia. Eli jos kulutat normaalisti 2000 kcal niin rasvanpolttajilla kulutat 2060-2100 kcal eli vain 60-100 kcal enemmän kuin normaalisti. Yksi kilo rasvaa on energiana 9000 kcal eli aika hitaasti tuo rasva palaa jos pelkkiin rasvanpolttajiin turvautuu - ja kannattaa aina muistaa, että teho heikkenee mitä pitempään pillereitä napsii. Kroppa tottuu.

Aerobinen liikunta on avainasemassa. Se riittää ihan yksinään rasvanpolttoon. Voit toki kokeilla rasvanpolttajia aerobisen yhteydessä - kofeiini ainakin piristää ja voi saada aerobiseen lisää tehoa kun huhkit huisia tahtia.
Lisätehoa saa kuitenkin ihan jo pelkkiä kofeiinitabletteja napsimalla - ja ne maksavat apteekissa vain pari euroa. Rasvanpolttajat pahimmillaan 50 egeä purkki.

Kotikutoiset rasvanpolttajat:
- ota 1-2 kofeiinitablettia ennen aerobista tai juo kuppi kahvia / vihreää teetä
- lisää chiliä/cayannea yms. vahvoja mausteita ruokaasi
- juo vihreää teetä pitkin päivää pari kuppia

Ja muista juoda vettä! 5 litraa päivässä on hyvä määrä jos liikut.

Ai niin:
Älkää uskoko mitä lehdissä lukee. Product placement ja tuotebullshittiä sisältävät advertoriaalit ovat saavuttaneet Suomen. Kuntoilu, body, fitnessalan lehdet ovat sisältäneet jo pitkään "toimituksellista" sisältöä, jonka ainoa tarkoitus on nuoleskella mainostajia ja lisätä näiden myyntiä (jotta mainostaisivat jatkossakin). Mitään yhteyttä tuotteiden oikeaan toimivuuteen ei ole. Testit ovat fiilispohjalta tehtyjä ja niihin on helppo vaikuttaa.

Naistenlehdet sortuivat tähän jo aikoja sitten. Ihmiset eivät vain ole huomanneet... ryppyvoidetesti... takkutukan suoristajat -testi... syksyn makeimmat kynsilakat... näitähän riittää. Aika hyvin on valmistajat, tuotteet, myyjät, hinnat jne. esillä. Mistäköhän johtuu...? Ostamme/Tilaamme kotiin mainospostia - ja luemme sitä ilomielin!

Eli: Jos jossain lehdessä kehutaan tiettyä rasvanpolttajaa niin se on 99% todennäköisyydellä potaskaa. Maksettu mainos tai toimittajan sinisilmäisyyttä. Suomen / EU:n lainsäädännöllä oikeasti tehokkaita ei saa pistää myyntiin ilman superhypertarkkaa tutkimusta - joka vie vuosia.

Uusin innovaatio, vuoden mahtavin keksintö jne. ei voi pitää paikkaansa - kyllä siinä nyt ainakin 10 vuotta menee saada myyntilupa tällaisille aineille!

Tehokkaimmat rasvanpolttajat saanee edelleen lekurilta, reseptillä ja vain jos olet sairaalloisen ylipainoinen.

Mä oon koittanu c4 ja söin niitä sen pari purkkia, mulla kyllä tehos jonku verran mut kait se sit on niin et toisille käy ja toisille ei!

Zone-sarja -42%
Gabriella, oletko varma, ettet samalla huomaamattasi syönyt vähemmän ja/tai liikkunut enemmän? Koska satavarmaa on, että ilman reseptiä myytävät "rasvanpoltto"tuotteet eivät yksin kenenkään läskiongelmaa ratkaise.

Enpä ite mene noiden toimivuudesta muutakuin epäilemään. Mutta haluan tuohon kofeiini, vihreä tee, chili-, cayennepippuri listaan lisätä kanelin. Joku täällä pakkiksella väitti, että se on termogeeninen ja kanelin ystävänä tuli tämä kerran todistettua kun humautin vahingossa ananasrahka komboon runsaan sijaan rutosti kanelia(ok, liika on liikaa, ei ollu enää niin hyvää). Oli hieman lämpimämpi ja hikosin salilla enemmän ku muinakertoina samalla syönnillä,juonnilla ja treenillä.

CLA-ta on tullut muun ohessa käytettyä,mutta ei sen vuoksi että luulisin sen jotenkin kummasti verottavan tätä vararavintoa, vaan enemmän lihastasuojaavan vaikutuksen vuoksi. Toimiko? :rolleyes:

On niita sellaisiakin aineita jotka kiihdyttaa aineenvaihduntaa, ihan naita luonnollisia tuotteita kuten kahvi, mausteet yms lukuunottamatta.
Myytavana jopa luontaistuotekaupassa ja apteekissa, ainakin taalla Epsanjassa, mutta Suomen saannoksista en tieda mita sielta on hankittavissa...??
Ja kylla niilla on ihan laaketieteellisesti todistettu vaikutus (jos se nyt on joku tarkea kriteeri jollekin), jonka voi tarkistaa ihan mista vaan lahteista.

Eihan mitkaan tollaset "kiihdyttajat" pitkaan kaytettyna terveellisia ole...
mutta jos jonkun tollasen kuurin satunnaisesti vetasee niin ei se kuolemaan tai sen suurempiin vaurioihin varmaan johda,
sitten pitaa vaan tietaa toiset konstit joitten avulla samanaikaisesti tukee kuormittuvien elinten toimintaa.

En tuomitse enka puolla, kokeillut olen ja toimii kylla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis ainakin taalla ilman reseptia, mielestani olen jotain niista nahnyt myos Suomessa jossain lisaravinneliikkeessa.
Eika niilla mitaan kilo tolkulla rasvaa polteta, mutta "viimeistelyssa" helpottaa.

ite olen aikoinaan syöny sillon tällön Twinlabin diet fuelia,siinä mm. gingeriä..mikä on suomenkielinen sana?? eli kofeiinin tyylistä. Oli kyllä apua painon pudotuksessa, mutta käyvätkö nämäkin "luotettavammat" tavarat maksanpäälle?mites sitä tunteeki ittensä niin tietämättömäksi...

itse oon kokeillu rasvanpolttajia sen verran että treeneissa joskus käyttäny c4 juomaa- siitä puuttuu hiilihappo ja se ei ole niin ällömakea. sisältää kofeiinia-tauriinia-guaranaa... en mitään erikoisempaa vaikutusta ole huomannu kuin että ehkä pikkasen enemmän puhtia on vetää aerobista vielä puntin jälkeen...

ite olen aikoinaan syöny sillon tällön Twinlabin diet fuelia,siinä mm. gingeriä..mikä on suomenkielinen sana?? eli kofeiinin tyylistä. Oli kyllä apua painon pudotuksessa, mutta käyvätkö nämäkin "luotettavammat" tavarat maksanpäälle?mites sitä tunteeki ittensä niin tietämättömäksi...

eihän siinä mitää inkivääriä olekkaa kun Kofeiinia ja guoranaa tms. heh. mutta nyt ei niistäkään oikeen apua ole.

CLA kai luetaan jonkin asteisiksi rasvanpolttajiksi, vaikka sen tarkoitus on kai ennemminkin liikunnan avulla muuntaa läskiä lihakseksi. Itse olen käyttänyt tuota ennemminkin veriarvojen takia! Rautakapseleiden takia meni masu sekaisin, mutta ihan vain yhtäkkiä tajusin että CLA on nostanu mun veriarvot VIIMEIN sinne missä niiden pitää ollakin, hemoglobiinista siis nyt höpisen :)

Kokemuksesta sanosin että ne ei toimi kaikilla tai jos toimii niin ei ainakaan kovin pitkää aikaa ja lisäksi ne on yleensä sellasia valmisteita mitä pitää käyttää sitten säännöllisesti. Mun vanhempien naapurissa asuu sellanen luontaistuotekauppias joka mulle kuskas jokunen vuosi takaperin kaikkii rasvanpolttajia, CLAta jnejne... eli oon kokeillu aika montaa valmistetta ja todennu että mun kohdalla ne on hyödyttömiä.

Oikeanlainen ruokavalio, oikeanlainen reeni ja riittävä lepo, siinä ne on avaimet. :)

Mä taas väittäisin, että oikeanlaisen ruokavalion, oikeanlaisen treenin ja riittävän levon LISÄNÄ rasvanpolttajat voivat edistää rasvan palamista. Vasta kun nämä kolme osa-aluetta on kunnossa, rahojensa sijoitusta rasvanpolttajiin kannattaa vasta alkaa harkita. Niitä kannattaa käyttää nimenomaan vain dieetillä, eikä säännöllisesti (toki mm. CLA:ta voi käyttää lähinnä hyvien rasvahappojen saamiseen ihan säännöllisestikin).

Joka tapauksessa ilmankin kaiken maailman fatburnereita diettaus onnistuu. Kyse on siis vain marginaalisista, mutta joissain tapauksissa kuitenkin olennaisesti hommaa helpottavista eroista verrattuna diettiin, jossa rasvanpolttajia ei käytetä.

Tosiaan ruokavalio ja liikunta aina ensin kuntoon ennenkuin aletaan kokeilla rasvanpolttajia. Melkein joka päivä joutuu korjaamaan asiakkaiden väärinkäsityksiä, ei mitään ihmepillereitä ole olemassakaan. Esim. CLA:ta täytyy ottaa n. 3 g /pvä että tuloksia tulee. Samalla muita hyviä rasvoja ruokavalioon ettei CLA ala paikkaamaan puuttuvia rasvoja elimistössä, vaan pääsisi tekemään sitä mitä pitääkin, eli polttamaan sitä ihonalaista rasvaa.
Kreatiinipyruvaatti on yks OK tuote jos osaa käyttää oikein ja treenaa samalla reilusti.

Latest posts

Back
Ylös Bottom