Todettu välilevyn kuluma + yliliikkuvat SI-nivelet. Miten toimisin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Amnesiac
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei vaan,

en tiennyt laittaako aloittelijapalstalle vai tänne, mutta uskoin täällä pyörivän eniten omasta asiastani tietäviä joten tällä mennään.

Ongelmani on siis se, että jo 16-17 -vuotiaana aloin kärsiä alanselän todella kovista kivuista, en tajunnu mistä pirusta se voisi johtua. Lopulta kävi magneettikuvista selväksi että alaselässäni on välilevyn kuluma (nesteet lähteneet lipettiin) joka aiheuttaa kivun. Lisäksi muuan underground-kuuluisuus Markku Turunen diagnosoi minulla yliliikkuva SI-nivelet (molemmilla puolilla) joita hän yritti manipuloida paikalleen. Toimi jotenkuten, mutta onnistuin saamaan ne joka kerta väärään asentoon. Nyt SI-nivelet ovat todella ärsyttävässä jamassa, jos kyykistyn vähänkään väärin tai teen muuta erikoisempaa, niin tunnen heti lievää kipua SI-nivelissä (väärässä asennossa kun ovat). Tuo kipu todella vie elämänlaadusta koska joudun koko ajan olemaan kivusta tietoinen.

Lisäksi nyt ihan viime kuukausina selkäni nikamat ovat alkaneet naksumaan. Noin 5-10 kertaa päivässä, sanoisin. Sitä se ei ole koskaan aiemmin tehnyt, ja yleensä tätä naksahtamista edeltää tavallista kovempi kipu. Tämä kipu laukeaa kunhan naksautan taas nikaman. Ei tässä muuta, mutta eivätkö ne löysty tuosta? En haluaisi tuosta taas uutta vaivaa. :/

Eikä tässä vielä kaikki... en ole aiemmin salilla käytännössä käynytkään, ja aloin kesällä kotikonstein treenaamaan vatsoja, leukoja yms. Taisin jotenkin vetää leuat yli sillä viime kuukauden olen kärsinyt nivelkivusta kyynärpäissä niitä tehdessä. Mitä tekisin tälle asialle? Yritin sen antaa olla useamman viikon mutta eipä tuo täysin pois lähde.

Tiedän että postini on pitkä, mutta jos joku osaa johonkin antaa neuvoja tai ennen kaikkea vastata siihen, että uskallanko tässä kondiksessa salitreeniä edes aloittaa? Kyllä minä olen jo kivun kanssa oppinut elämään, kunhan ei vaan pahemmaksi treeni sitä tekisi, se on se mitä pelkään. Miten on?

Suosittelen jatkamaan Turusen hoivissa, saat sieltä hitosti parempaa infoa kuin täältä. Ei se yks kerta SI-nivelen manipulointia riitä, sun tapauksessa voisin veikata n. 6krt hoitojaksoa ja siitä eteenpäin miten Turunen näkee sen kannattavana.

Tai sitten meet vaan sinne paikan päälle ja keskustelet suoraan, kuinka monta hoitokertaa on järkevä käydä, jos ei tuloksia saada. Kai se anto sulle kotiohjeet?

Se ei toimi ihan noin SI-nivelten kanssa. Markku sanoi jo itsekin mulle että se joko pysyy tai ei pysy, monille riittää yksi manipulaatio, minulle ei. Olen nyt jo 21 ja ihana vakuutusyhtiö on ottanu kaikki selän hoidot pois vakuutuksesta, joten en yksityisellä enää hirveästi jaksa juosta. :/ Olen nähnyt niin fysiatreja, fysioterapeutteja sekä oropedeja eikä jengi vaan osaa auttaa minua ikinä. Siispä olen antanut asian lähinnä olla.:wall:

Se ei toimi ihan noin SI-nivelten kanssa. Markku sanoi jo itsekin mulle että se joko pysyy tai ei pysy, monille riittää yksi manipulaatio, minulle ei.

Turusta en henkilökohtaisesti tunne, mutta sanoikohan noin? Kyllä se mun mielestä on OMT:lle jo lottovoitto, jos se sen SI-nivelen saa pysymään paikoillaan lopun aikaa sillä yhdellä manipulaatiohoidolla. Vai menikö toi nivel paikoiltaan jonkun iskun, kaatumisen, tyhjään astumisen kautta? Antoiko se sulle kotiohjeita?

Ymmärrän kyllä turhautumisesi tämän asian suhteen, jos olet rampannut jo hyvän aikaa hoidoissa eikä mistään tunnu olevan apua. Toki toi sun tilannekin jo kuulostaa aika haasteelliselta.

Back
Ylös Bottom