• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Tinder

Hmm mä en kyllä koe tota mitenkään pakkien pehmennyksenä. Päinvastoin. Nyt tuntuu, että sitä jäi ikäänkuin tyhjän päälle vailla tietoa siitä, että oliko kyseessä vain tekosyy vai oliko henkilö oikeasti myös kiinnostunut. Mieluummin kuulisin rehelliset pakit suoraan. Ei sikäli että tässä kyseiselle tilanteelle mtn enää voisi. Mies teki ratkaisunsa.
Kirjotin huonosti, se siis sanojalle pehmentää pakkeja kun ei tarvi suoraan sanoa ei, vaan voi sanoa että juu kyllä minä muuten mutta kun ei nyt olosuhteiden pakosta. Tunnustan itse syyllistyneeni joskus vastaavaan maitonaamailuun, kun ei suoraan halua sanoa. Vaikka ei se välttämättä edes toiselle ole se kivempi vaihtoehto.

Mutta jos ei ollut ihan niin kiinnostunut että lähtisi uudestaan ulos, onko sillä oikeastaan väliä oliko tuo tekosyy vai oikea syy?

Juu ei ole syyllä merkitystä, kun lopputulema on sama. Mutta voishan sitä mun mielestä rehellisesti sanoa jos ei ollut samoilla fiiliksilllä. Ja siis viestillä mies tosta ilmoitti, että sikäli ymmärrän ettei face-to-face ehkä niin kehtaa antaa pakkeja. Mutta viestin muodossa ei luulis olevan vaikeeta.

Juu ei ole syyllä merkitystä, kun lopputulema on sama. Mutta voishan sitä mun mielestä rehellisesti sanoa jos ei ollut samoilla fiiliksilllä. Ja siis viestillä mies tosta ilmoitti, että sikäli ymmärrän ettei face-to-face ehkä niin kehtaa antaa pakkeja. Mutta viestin muodossa ei luulis olevan vaikeeta.
Mä sanoin ihan suoraan kiertelemättä yhdelle niin siitä meinas tulla riesa, parempi keksiä vaikka mitä valeita kuin olla liian rehellinen jos ei halua kuulla olevansa ties mitä.

Kaikilla ei tunnekontrolli niin pelaa.. minulla vastaava kokemus, sanoin suoraan niin ystävällisesti kuin mahdollista, seurauksena kunnon kilarit ja vihaisia viestejä perään loukkauksineen. Tuollaisen jälkeen tulee väkisinkin varovaiseksi. Kaikki eivät kertakaikkiaan pysty hyväksymään eivätkä käsittelemään torjuntaa.

Kaikilla ei tunnekontrolli niin pelaa.. minulla vastaava kokemus, sanoin suoraan niin ystävällisesti kuin mahdollista, seurauksena kunnon kilarit ja vihaisia viestejä perään loukkauksineen. Tuollaisen jälkeen tulee väkisinkin varovaiseksi. Kaikki eivät kertakaikkiaan pysty hyväksymään eivätkä käsittelemään torjuntaa.
Samaa täällä, ensin tungetaan tissiä naamaan ja seuraavana päivänä ei oltukkaan kiinnostuneita kun olit sellainen ja tälläinen...

Brodo.Shaggins

Supreme leader
Joo, täällä vastaavia kokemuksia myös. En tiedä sitten onko tuossa tarkoituksena syyllistää sitä pakkeja antavaa osapuolta ja sitä kautta saada ne pakit peruttua? Tästä syystä pakkeja antaessa on mun mielestä tärkeää olla eräänlainen game plan ja selkärankaa pysyä siinä vaikka toinen kuinka kaataisi paskaa niskaan.

Yhden red flagin naisten tinder kuvista olen oppinut taas tunnistamaan! Nimittäin se jos naisen asunnosta löytyy vain 90cm leveä sänky. Joskus tinder kuvissa saattaa näkyä tuo epäkohta, mutta silloin ei voi vielä täysin varma olla, että kyseessä on juuri naisen asunto, missä kuva otettu. Jos kylään pääsee vierailemaan ja vahvistamaan asian, niin tästä voi päätellä että kyseessä on sitoutumiskammoinen / ääripään nirso tapaus, jolle ei ole koskaan kelvannut yksikään mies suhteeseen. Ei ole sitten ollut tarvetta yhtään isommalle sängylle.

Näitä aika harvoin vastaan tulee, mutta tuollaiseen törmätessä voi jo suurinpiirtein samantien luovuttaa parisuhde haaveet. Vähintäänkin erittäin suurella varauksella eteenpäin.

Hmm osittain osuva analyysi, mutta ei ihan aukoton. Ensinnäkin aika monella sinkulla on 120cm sänky vaikkei olisi ikinä parisuhteessa ollutkaan😅 eli sikäli 120cm tai isompi sänky ei myöskään automaattisesti tarkoita sitä, että olisi aiempia parisuhteita takana.

Ja toisaalta 90cm sänky voi nimenomaan tarkoittaa sitä, että parisuhteen toinen osapuoli vei sen isomman sängyn, joten itselle on jäänyt serkun kaiman kaimalta saatu vanha pieni sänky😄

Mutta täytyy kyllä sanoa, että 90cm on kyllä tänäpäivänä aika harvinaisuus...? Siis aikuisilla ihmisillä. Olin sinkku tai ei, niin kyllä se on vähintään 120cm oltava!

Jos asuntoon ei mahdu leveämpää sänkyä, ei ole ollut rahaa/aikaa vielä ostaa isompaa...

Minun sänky on 160 cm. Juuri ja juuri mahdun minä ja kaksi kissaa :LOL:

Kysyvaan on kyllä vakaumuksellinen "kelpaamisen" kannattaja.

Delgado

Base animal
Ikä
35
En tiedä sitten onko tuossa tarkoituksena syyllistää sitä pakkeja antavaa osapuolta ja sitä kautta saada ne pakit peruttua? Tästä syystä pakkeja antaessa on mun mielestä tärkeää olla eräänlainen game plan ja selkärankaa pysyä siinä vaikka toinen kuinka kaataisi paskaa niskaan.
Mä luulen, että siellä ei ole välttämättä taustalla todellista uskoa pakkien perumiseen vaan kunhan nyt raivostuttaa niin helvetisti, että se purkautuu joka ilmansuuntaan. Olisi kiva päästä näkemään toisaalta sellaisen tyypin pään sisään, joka todella saa jonkun raivoamalla perumaan pakit (koska varmaan näinkin joskus käy) että miten hän itselleen selittää toisen motiivit jäädä suhteeseen. Vähän vastaava tilanne musta on alkaa uhkailla itsemurhalla, elämän pilaamisella, lasten nappaamisella, lemmikin tappamisella yms ettei toinen jättäisi. Tiedostaako tällainen ihminen lainkaan, että jos suhde jatkuu, sillä ei ole mitään tekemistä enää häneen kohdistuvan kiintymyksen kanssa vaan se on vain alistumista pakon edessä? Miten hän selittää tilanteen itselleen?

Brodo.Shaggins

Supreme leader
Olisi kiva päästä näkemään toisaalta sellaisen tyypin pään sisään, joka todella saa jonkun raivoamalla perumaan pakit (koska varmaan näinkin joskus käy) että miten hän itselleen selittää toisen motiivit jäädä suhteeseen. Vähän vastaava tilanne musta on alkaa uhkailla itsemurhalla, elämän pilaamisella, lasten nappaamisella, lemmikin tappamisella yms ettei toinen jättäisi. Tiedostaako tällainen ihminen lainkaan, että jos suhde jatkuu, sillä ei ole mitään tekemistä enää häneen kohdistuvan kiintymyksen kanssa vaan se on vain alistumista pakon edessä? Miten hän selittää tilanteen itselleen?
Toki joka tilanne on erilainen, mutta monesti se pakkien saaja tuntuu olevan juuri sillä hetkellä aika kaukana minkään sortin logiikasta tai rationaalisesta ajattelusta. Pakkien saaminen varmaankin tuntuu monesti jopa epätodelliselta ja tietyssä mielessä johdannaiselta jostain väärinkäsityksestä, joka olisi voitu korjata ihan tosta noin vaan, eikä siinä pakkeja saadessa osaa/pysty ymmärtämään, että se toinen on ihan oikeasti miettinyt asian ihan loppuun asti. Luulen siis, että tähän ei varsinaisesti tarvita mitään oikeutusta, koska se jätetty osapuoli, joka saa ne pakit peruttua raivoamalla ja syyllitämällä, ihan aidosti uskoo sillä hetkellä siihen, että yhdessä on parempi.

Kaupunki
Itä-Suomi
Minusta on eri asia puhutaanko ”ei tämä ehkä toimi/ole se juttu” ekojen tai muutamien treffien jälkeen pakeista vai eroamisesta pidemmästä suhteesta. Tai ylipäätään suhteesta, ei sen nyt niin pitkäkään tartte olla. Voisin kuvitella että jos omassa päässään on vienyt asioita pidemmälle kuin ne todellisuudessa on niin voisin kuvitella että tilanne voi olla just tuollainen kuin Brodo tuossa sanoi. Voiko siinä tilanteessa olla myös sellaista ”anna mun näyttää että me oltais hyvä pari” -ajatusta? Eli sitä että kun nyt saisin tilaisuuden niin tämä kääntyisi toisin? Siis jotenkin ajatus siitä että voi toiselle osoittaa hänen olevan väärässä. En tiä.

Nuo Delgadon mainitsemat erotilanteeseen liittyvä raivoaminen, uhkailut, kiristäminen ja kaikenlainen manipulointi suhteen jatkumiseksi on nähdäkseni sen osapuolen omia asioita. Siis kaikki se toiminta on lähtöisin siitä mitä se riehuva osapuoli haluaa ja tarvitsee (sen toisen ihmisen/suhteen) tai ei kestä (yksinolo/ero/hylätyksi tuleminen) eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, millainen se suhde tulee olemaan tai on ylipäätään ollut. Siinä hetkessä se ei näyttele mitään roolia vaikka toinen ei halua olla siinä suhteessa tai että jos eroa ei tulisikaan niin millainen se suhde on. Tällaisissa tilanteissa se suhde itsessään on usein jo peruspalikoiltaan ollut aika kenollaan tai sitten eroa on tehty hyvin pimennossa toiselta. Silloin kun on joko kieltänyt ajatukset erosta tai toisen eropäätös tulee yllätyksenä niin ihmiset toimii ihan käsittämättömillä tavoilla.
Tai noh, ihmiset yleensä erotilanteissa tuntuu käyttäytyvän aika erikoisilla tavoilla. :confused:

Sitten on näitä tyyppejä jotka ihmettelee kun ei halua olla toisen kanssa kaveria, olipa sitten se jättäjä tai jätetty.
Tässä tarkoitan tilannetta kun muutamien tapailukertojen jälkeen jompikumpi toteaa että ei tuu mitään.
Eihän se este ole ja voi tulla hyviäkin kaverisuhteita mutta jos toinen sanoo ettei nyt huvita sen enempää viestitellä niin toinen alkaa siitä skitsoomaan.

Kaupunki
Itä-Suomi
Mun mielestä siinä on kyse siitä että se toinen ajattelee että kun toi jäis tähän kaveeraamaan niin jossain kohtaa tulee uusi mahku lämmittää asioita. Se skitsoilu johtuu siitä että takaovi ei jää auki. Jos on ihminen joka haluaa vaan paljon ihmisiä ympärilleen niin miksi se skitsoisi? Sillähän oletettavasti on niitä ihmisiä ympärillään niin mitä se yksi joka ei halua siinä ulkoringillä olla merkkailee?

Delgado

Base animal
Ikä
35
^Voisiko olla myös sitäkin, että vaikkei suhdetta haluaisikaan niin tuntuu vain pahalta että joku sanoo ettei tahdo olla sun kanssa tekemisissä tai kaveri, koska siitä jo itsessään tulee epäkelpo tai arvoton olo. Luulisin, että se tuntuu isolta asialta erityisesti jos itsetunto on huono ja valmiiksi on jotain kokemuksia tai pelkoa, etteivät muut pidä ja hylkäävät tms.

Kaupunki
Itä-Suomi
Toki ja varmasti osalla voi olla taustalla joku samanmoinen torjutuksi tulemisen tilanne historiassa joka aktivoituu vaikka ei huono itsetunto olekaan. Se siis nivoutuu niin moneen. Yleensä niiden ihmisten kohdalla jotka kokee pettymykset ja erilaiset torjunnat kovin hankalina -ja kokevat helposti ne loukkauksina, asiat onkin paljon monimutkaisempia kuin vain huono itsetunto. Siis heidän mielessään. Mulle ehdoton no go, myös kavereina. Sellaisten ihmisten kanssa elämä on millä tahansa sektorilla mulle vaikiaa.

Mä näkisin, että se torjutuksi tullut ikään kuin ylireagoiden irtisanoutuu toisesta julistaen tämän kelvottomaksi ihmiseksi. Tavallaan huijaa itseään ajattelemaan että on parempi näin, koska toinen onkin aivan paska, huolimatta siitä että ennen pakkeja oli vielä kiinnostunut. Tuo sitten pitää tehdä toisellekin selväksi jotta pääsee voittajana eteenpäin.