Tinder

Brodo.Shaggins

Supreme leader
Varmasti heitäkin on. Ilmeisesti päädyt aika usein valikoimaan seuraa nimenomaan heistä?
Joko näitä on todella suuri osa naisista tai sitten itse onnistun jollain ilveellä valitsemaan sieltä juuri tälläiset tyypit. Toki itsekkin tavoittelen siellä niitä fiksuimman ja näteimmän oloisia naisia, joilla monilla on varmasti varaa valita siinä määrin, ettei yksittäiseen mieheen jaksa juuri panostaa ennen kun tämä on tehnyt syvemmän vaikutuksen.

Tässä on nyt monta viestiä välissä jo, eikä liity Tinderiin yhtään, mutta piti tuohon kysyvaan:n alkoholiongelmaan ottaa kantaa. Mä olen tainnut joskus aiemminkin paasata että ei kyllä tasan ole niin että kaikki naiset vaatisi alkon käyttöä puolisolta. Itse väittäisin niin päin oman tuttavapiirin perusteella (koostuu toki paljolti urheilijoista ja liikunnallista elämäntapaa suosivista ihmisistä), että naiset päinvastoin suuresti arvostavat miehessä vähäistä alkon käyttöä tai absolutismia, sitä pidetään fiksuna, ja juomattomat miehet on paljon kiinnostavampaa ja halutumpaa tavaraa kuin tissuttelijat ja baarikärpäset. Absolutismi tai vähäinen viinankäyttö on niin iso plussa että sillä saa anteeksi aika paljon ärsyttäviä luonteenpiirteitä (tarkoitan tässä esim sotkuisuutta, myöhästelyä tai niihin verrattavia juttuja, en mitään pettämistä tai hakkaamista). Itsekin kuulun tähän genreen vahvasti. En ole absolutisti mutta todella huonosti viina maistuu. Miehen juominen (myös ihan kohtuukäyttö jos se on siellä kohtuuraamien yläpuolikkaalla) on tosi iso turn-off, enkä tajua miksi se alkoholi pitää aina kuulua ihan kaikkeen mitä elämässä tapahtuu ja kaveriakaan ei voi ikinä nähdä ilman lasillista. En tietysti juomattomuutta vaadi, jokainen päättäköön asiasta ihan itse, mutta alituiseen naukkailevaa ja baareissa viihtyvää miestä en kauaa katselisi. Joku satunnainen juoma silloin tällöin ei hetkauta vielä mihinkään.

Mutta miten kun en yhtään tavoita tuota naisten negatiivista suhtautumista viinattomiin miehiin, mutta sitten taas toisinpäin ajatus on kyllä tuttu. Alkoholista kieltäytyvää naista kavahdetaan, siihen yhdistetään ikäviä ominaisuuksia kuten tiukkapipoisuus, kireys, nalkutustaipumus, joustamattomuus, jopa pahantuulisuus. Eikä sellaista vaimoksi haluta. Kumminkin kitisisi ja paasaisi minun kaljoista kaikki päivät eikä päästäisi poikien kanssa mökille. Seksiäkin saisi vaan pimeässä peiton alla kerran kuussa ja senkin ajan makaisi lahnana.

En tiiä, ehkä se on niin että ääripäät (tai ei edes ääripäät vaan erilaiset juomatavat) vaan kavahtelevat toisiaan sukupuolesta riippumatta ja helpommin sujuu kun valikoi sellaisen jolla on itsen kanssa samankaltainen suhtautuminen alkoholiin. Näinhän se on taidettu todeta aiemminkin kun on asiasta täällä jossain ketjussa keskusteltu. Löytyisikö niitä alkottomuutta arvostavia naisia paremmin kysyvaan:lle paremmin vaikka salilta tai muiden sporttiharrastusten parista kuin Tinderistä? Ei ne nyt tietysti niin luonnikkaita pariutumisympäristöjä ole kuin deittisovellukset, joissa ollaan nimenomaan sitä pariutumista varten, ja salille taas on tultu treenin vuoksi, mutta jos pitää silmät auki niin ei ikinä tiiä kenen kanssa katse kohtaa joku päivä :)

Kaupunki
Indonesia
Väittäisin, että ikä ja kohdeympäristö vaikuttaa paljon. Nuorempana monet etsivät kumppania enemmän sillä ajatuksella, että mitä kaikkea olisi kivaa tehdä yhdessä (matkustella, bilettää, harrastaa,...) ja sitten vanhempana noiden asioiden painoarvo hieman laskee ja tilalle nousee yleinen kunnollisuus, kun suhde on päättynyt liian monta kertaa siihen, että matkustelun, biletyksen ja harrastamisen ulkopuolella suhde ei ole toiminut yhtään.

Hieron myös sen verran verta nenästäni, että alkoholista puhuttaessa koulutustausta tai jonkinlainen sosioekonominen luokkayhteiskunnan jäänne korreloivat asenteiden kanssa. Vaikka yliopistolla jengi rännää kohtuu huolella opiskeluaikoina, niin siellä mun nähdäkseni juomattomuutta tai vähäistä juomista katsotaan aika hyväksyttävästi - ja varsinkin sen jälkeen, kun on jo valmistunut ja siirtynyt työelämään. Samanlaisia havaintoja mulla on myös siitä, kun olin töissä ns. duunarihommissa, niin aika paljon taukojutustelu tai keskustelu töiden lomassa oli sitä, miten paljon oli kiskottu viinaa viime viikonloppuna. Vaikka tuo on tavallista pidemmälle kouluttautuneen työväestön keskuudessa, niin suhteellisissa määrissä näkee silti aika selkeän eron.

Joko näitä on todella suuri osa naisista tai sitten itse onnistun jollain ilveellä valitsemaan sieltä juuri tälläiset tyypit. Toki itsekkin tavoittelen siellä niitä fiksuimman ja näteimmän oloisia naisia, joilla monilla on varmasti varaa valita siinä määrin, ettei yksittäiseen mieheen jaksa juuri panostaa ennen kun tämä on tehnyt syvemmän vaikutuksen.
Suuressa viisaudessani oon havainnu ainakin omalla kohdallani sen, että aiheutin itse aika hyvin ne ongelmat, jotka huikealla tinderurallani miehissä kohtasin ja joista varmaan täälläkin vänisin. Sitten tajusin että jos suurella osalla mun tapaamista miehistä on negatiivinen piirre X, pitää miettiä mikä on yhdistävä tekijä. Selkeinhän on se, että minä oon kaikki ihan ite sieltä seulonut, joten ensin ajattelin että vika on mun seulontakriteereissä. Etsin sieltä ihmisiä joilla on positiiviset ominaisuudet Y ja Z, tajuamatta että siihen ryhmään kuuluvilla on usein (mutta ei aina) miinuspuolella X. En keksinyt miten alkaa etsiä tyyppejä jotka ovat Y ja Z, mutta EI X, kunnes tajusin että voin tehdä itsestäni epäkiinnostavan Xlle, jotka karsivat sen jälkeen itse itsensä pois ja haaviin jää Y ja Z.

Sun Y ja Z on fiksu ja nätti, sun X on vaatimus siitä että teet ison vaikutuksen ennen kun he vaivautuu panostamaan markkaakaan. X kertoo paljon ihmisen luonteesta, mutta nyt oot vaan vakuuttunut että se tulee samaan pakettiin Yn ja Zn kanssa etkä voi etsiä profiileja jotka ei ole X. Mutta voitko olla epäkiinnostava ihmisille jotka etsii kaveria tekemään Suurta Vaikutusta ennen kun vaivautuvat edes keskustelemaan ilman Johtovastuuta?

Tämä, tai sit naiset ei vaan yleisesti ottaen oo niin kiinnostuneita miehistä tai parisuhteista että jaksasivat panostaa. Sillon Johtovastuulla saa ehkä paimennettua pari erilleen laumasta.

Brodo.Shaggins

Supreme leader
Suuressa viisaudessani oon havainnu ainakin omalla kohdallani sen, että aiheutin itse aika hyvin ne ongelmat, jotka huikealla tinderurallani miehissä kohtasin ja joista varmaan täälläkin vänisin. Sitten tajusin että jos suurella osalla mun tapaamista miehistä on negatiivinen piirre X, pitää miettiä mikä on yhdistävä tekijä. Selkeinhän on se, että minä oon kaikki ihan ite sieltä seulonut, joten ensin ajattelin että vika on mun seulontakriteereissä. Etsin sieltä ihmisiä joilla on positiiviset ominaisuudet Y ja Z, tajuamatta että siihen ryhmään kuuluvilla on usein (mutta ei aina) miinuspuolella X. En keksinyt miten alkaa etsiä tyyppejä jotka ovat Y ja Z, mutta EI X, kunnes tajusin että voin tehdä itsestäni epäkiinnostavan Xlle, jotka karsivat sen jälkeen itse itsensä pois ja haaviin jää Y ja Z.

Sun Y ja Z on fiksu ja nätti, sun X on vaatimus siitä että teet ison vaikutuksen ennen kun he vaivautuu panostamaan markkaakaan. X kertoo paljon ihmisen luonteesta, mutta nyt oot vaan vakuuttunut että se tulee samaan pakettiin Yn ja Zn kanssa etkä voi etsiä profiileja jotka ei ole X. Mutta voitko olla epäkiinnostava ihmisille jotka etsii kaveria tekemään Suurta Vaikutusta ennen kun vaivautuvat edes keskustelemaan ilman Johtovastuuta?

Tämä, tai sit naiset ei vaan yleisesti ottaen oo niin kiinnostuneita miehistä tai parisuhteista että jaksasivat panostaa. Sillon Johtovastuulla saa ehkä paimennettua pari erilleen laumasta.
Joo, kyllä tässä ensisijaisesti pitää vikaa itsestä etsiä. Mun mielestä on perusteltua olettaa, että omassa tapauksessani tuo X tulee usein samaan pakettiin kuin Z ja Y, joskin poikkeuksia toki löytyy. Joskus kun löydän tälläisen poikkeuksen, joka sattuu vielä olemaan kiinnostunut minusta, niin homma lähtisi varmaan rullaamaan.

Itsensä tekeminen epäkiinnostavaksi vääränlaisille ihmisille on oikeastaan hyvä pointti. Tätä pohdinkin täällä joskus viime kesänä kokiessani, että vedän puoleeni liian pintaliitoista porukkaa. Tällä hetkellä olen toteuttanut tämän niin, että olen kirjoittanut biooni ilman mitään (passiivis)agressiivisuutta lyhyesti parista itselleni tärkeästä arvosta. Kaikki eivät toki lue profiilitekstejä tai vaikka lukisivatkin, niin eivät sisäistä sitä, mitä näissä oikeasti yritetään sanoa, mutta koen, että olen silti pystynyt filtteröimään mätsejä hieman sopivimmiksi.

Joo, kyllä tässä ensisijaisesti pitää vikaa itsestä etsiä. Mun mielestä on perusteltua olettaa, että omassa tapauksessani tuo X tulee usein samaan pakettiin kuin Z ja Y, joskin poikkeuksia toki löytyy. Joskus kun löydän tälläisen poikkeuksen, joka sattuu vielä olemaan kiinnostunut minusta, niin homma lähtisi varmaan rullaamaan.
Juu, ei kannata korjata sitä mikä ei oo rikki. Jos ei häiritse olla se kiinnostusveturi eikä haittaa jos siippa on vähän high maintenance, niin ei ongelmaa. Mutta niihin poikkeuksiin törmää tosi harvoin, jos käyttää aikansa valtaosan kanssa.

Kaupunki
Oulu
Tämä ei oikeastaan liity sinänsä tinderiin vaan mun normaaliin käyttäytymiseen, mutta olen huomannut että koska olen kohtuullisen hillitty, luotettavan oloinen ja vakaa ihminen, niin minusta viehättyvät naiset ovat yleensä itse kohtalaisen tuuliajoilla elämässään. Eivät he tunnu mitään pelastajaa hakevan, vaan ihmistä joka sietäisi heidän koomailujaan ja ihmistä jonka luokse olisi mukava palata aina kun elämä vähän kolhii. No minut paremmin tuntevat ihmiset kyllä tietää että en ole kuitenkaan heidän etsimänsä kaltainen ihminen ja että pikemminkin välttelen kyseisten naisten tyyppistä seuraa. Toisaalta sellaiset itseni kaltaiset hillityt ja vakaat naiset etsivät monesti miehestä jotain lisäjännitystä ja/tai ovat jo parisuhteessa ja muutenkaan niitä ei tahdo oikein löytää mistään ja lisäksi ovat vielä monien muidenkin miesten mieleen. Joten heidänkin suhteensa olen pahasti alakynnessä ja pitäisi esittää jotain mitä en ole, jotta saisin heidän huomionsa ja pääsisin alkukarsinnoista jatkoon.

Brodo.Shaggins

Supreme leader
Juu, ei kannata korjata sitä mikä ei oo rikki. Jos ei häiritse olla se kiinnostusveturi eikä haittaa jos siippa on vähän high maintenance, niin ei ongelmaa. Mutta niihin poikkeuksiin törmää tosi harvoin, jos käyttää aikansa valtaosan kanssa.
Käytännössä vaan mahdotonta erottaa, kuka on poikkeus ja kuka ei. Tai toki mä voin alkaa targetoimaan selkeästi vähemmän viehättäviä elämämkoululaisia tai muita omasta naisihanteestani poikkeavia tyyppejä, mutta ehkä olen kuitenkin ennemmin yksin tai painin satunnaisen vitutuksen kanssa.

Käytännössä vaan mahdotonta erottaa, kuka on poikkeus ja kuka ei. Tai toki mä voin alkaa targetoimaan selkeästi vähemmän viehättäviä elämämkoululaisia tai muita omasta naisihanteestani poikkeavia tyyppejä, mutta ehkä olen kuitenkin ennemmin yksin tai painin satunnaisen vitutuksen kanssa.
No entä jos vaan varaat enemmän aikaa ja viet ne mätsit sen kummemmin miettimättä etukäteen kävelyille yms tervehenkistä harrastusta mitä muutenkin haluaisit tehdä muttei yksin tuu lähettyä. Elämänhallinnan epäonnistujat ei tule, koska ne ei osaa järjestää aikaa sellaiselle eikö tunne kalenteria, ja lopuista vaan sit fiilistelet, että toimiiko vuorovaikutus, keksittekö yhdessä hauskoja juttuja, värähtääkö viisari ja onko elämänhaaveet samaan suuntaan.

Väkisin tossakin törmää niihin vähemmän viehättäviin, mutta kuitenkin pitää olla kiitollinen, että nekin antoivat sulle kallisarvoisintaan eli aikaansa, ja jokainen ihminen on mielenkiintoinen omalla tavallaan. Kaikista ei vaan voi leipoa elämänkumppaniaan, mutta niiltä voi oppia jotain muuta.

Niin, voi olla että oot oikeessa ja kaikki nätit tytöt vaan on vaikeita. Ei tietenkään sillon kannata ottaa rumaa ja mukavaa, vaan koittaa kestää se vaikeus ja ottaa nätti fiksu vaikea tyttö. Toistaiseksi toiminut hyvin mutta miksipä muuttaa toimivaa, kuten sanottua. Tosin niin kauan kun hikoilee niiden vaikeiden kanssa, ei jää kovin paljon aikaa ottaa selville onko poikkeuksiakin.

Millä sitten erottaa nätti tyttö jonka kanssa joutuu ottamaan vetovastuun kaikesta sellaisesta nätistä tytöstä, jonka kanssa ei joudu ottamaan vetovastuuta kaikesta? Turha ja tarpeeton kysymys, jos veturina toimiminen on ihan ok uhraus nätistä ja fiksusta tytöstä.

Brodo.Shaggins

Supreme leader
No entä jos vaan varaat enemmän aikaa ja viet ne mätsit sen kummemmin miettimättä etukäteen kävelyille yms tervehenkistä harrastusta mitä muutenkin haluaisit tehdä muttei yksin tuu lähettyä. Elämänhallinnan epäonnistujat ei tule, koska ne ei osaa järjestää aikaa sellaiselle eikö tunne kalenteria, ja lopuista vaan sit fiilistelet, että toimiiko vuorovaikutus, keksittekö yhdessä hauskoja juttuja, värähtääkö viisari ja onko elämänhaaveet samaan suuntaan.

Väkisin tossakin törmää niihin vähemmän viehättäviin, mutta kuitenkin pitää olla kiitollinen, että nekin antoivat sulle kallisarvoisintaan eli aikaansa, ja jokainen ihminen on mielenkiintoinen omalla tavallaan. Kaikista ei vaan voi leipoa elämänkumppaniaan, mutta niiltä voi oppia jotain muuta.
Kyllä siinä siltikin jäisi liikaa naisia kävelytettäväksi. Pakko pyrkiä filtteröimään niitä itselle sopivimpia sieltä, koska en halua jo ennestään vähäistä vapaa-aikaani tyyppeihin, joiden kanssa ei synkkaakkaan yhtään. Tällä hetkellä hyödynnän sitä, että pyrin tekemään itsestäni epäviehättävän niille, jotka eivät omaan makuuni istu ja pyrin muutenkin tekemään etukäteiskarsintaa mahdollisuuksien puitteissa. En mä oikein keksi muuta mahdollisuutta, kun tarpoa eteenpäin ja toivoa parasta. :)

Brodo.Shaggins

Supreme leader
Niin, voi olla että oot oikeessa ja kaikki nätit tytöt vaan on vaikeita. Ei tietenkään sillon kannata ottaa rumaa ja mukavaa, vaan koittaa kestää se vaikeus ja ottaa nätti fiksu vaikea tyttö. Toistaiseksi toiminut hyvin mutta miksipä muuttaa toimivaa, kuten sanottua. Tosin niin kauan kun hikoilee niiden vaikeiden kanssa, ei jää kovin paljon aikaa ottaa selville onko poikkeuksiakin.

Millä sitten erottaa nätti tyttö jonka kanssa joutuu ottamaan vetovastuun kaikesta sellaisesta nätistä tytöstä, jonka kanssa ei joudu ottamaan vetovastuuta kaikesta? Turha ja tarpeeton kysymys, jos veturina toimiminen on ihan ok uhraus nätistä ja fiksusta tytöstä.
En mä ole missään vaiheessa sanonut, että kaikki nätit tytöt ovat vaikeita. Siitä tosin olen hyvinkin varma, että vaikeus on ominaisuus, joka on enemmän läsnä näteissä tytöissä, koska heillä nyt vaan on varaa olla vaikeita. Tavoitteena löytää nainen, joka on sekä nätti, fiksu, että kiva. Uskon, että näitäkin on olemassa ja siksi en ole määritellyt targetoimaani ryhmää uudelleen. Kaksi ensimmäistä ominaisuutta pystyy melko usein selvittämään alustavasti pelkän profiilin perusteella, mutta viimeinen selviää pelkällä trial and errorilla.

Miksei mies treffaa ainoastaan naisia, jotka ovat nättejä ja helppoja?
Miksei nainen treffaa ainoastaan miehiä joissa on sitä jotakin ja haluavat sitoutua?
Miksei aina ole lauantai?

En mä ole missään vaiheessa sanonut, että kaikki nätit tytöt ovat vaikeita. Siitä tosin olen hyvinkin varma, että vaikeus on ominaisuus, joka on enemmän läsnä näteissä tytöissä, koska heillä nyt vaan on varaa olla vaikeita. Tavoitteena löytää nainen, joka on sekä nätti, fiksu, että kiva. Uskon, että näitäkin on olemassa ja siksi en ole määritellyt targetoimaani ryhmää uudelleen. Kaksi ensimmäistä ominaisuutta pystyy melko usein selvittämään alustavasti pelkän profiilin perusteella, mutta viimeinen selviää pelkällä trial and errorilla.
Et sanonutkaan, sanoit että poikkeuksiakin löytyy. Pointti oli siinä harmittaako sua se vaikeus niin paljoa, että haluisit karsia ne vaikeat ulos jo kättelyssä, ja vain poikkeukset pääsis jatkoon. Mutta jos ongelma ei oo näin merkittävä, ei toimenpiteitä vaadita. Jatkakaa. :)

Brodo.Shaggins

Supreme leader
Et sanonutkaan, sanoit että poikkeuksiakin löytyy. Pointti oli siinä harmittaako sua se vaikeus niin paljoa, että haluisit karsia ne vaikeat ulos jo kättelyssä, ja vain poikkeukset pääsis jatkoon. Mutta jos ongelma ei oo näin merkittävä, ei toimenpiteitä vaadita. Jatkakaa. :)
Haluaisin toki, mutta en usko, että pystyisin tekemään niin ilman, että karsisin ne hyvät tapaukset samalla. Jos keksisin vielä jotain, joilla edistäisin asiaani enemmän kuin hankaloittaisin sitä, niin tietenkin olisin valmis toimenpiteisiin. Mutta eipä tässä tosiaan auta muu, kun tarpoa eteenpäin.

Miksei mies treffaa ainoastaan naisia, jotka ovat nättejä ja helppoja?
Miksei nainen treffaa ainoastaan miehiä joissa on sitä jotakin ja haluavat sitoutua?
Miksei aina ole lauantai?
Niin. Oot jälleen kerran niin nokkelikkona oikeessa. Kuka minä oon kieltämään ihmisiä deittailemasta vaikeita naisia vaan siksi etten ite siitä tykkää?

Pointtihan ei ollu siinä että älä ikunas mee ulos vaikean tyypin kanssa, vaan että jos huomaat toistuvasti löytäväs ittes treffeiltä väärien ihmisten kanssa ja se harmittaa, voi pohtia oisko asialle tehtävissä jotain, tai omilla tekemisillä vaikutusta asiaan. Toki jos tilanne ei harmita, niin samaan malliin saa jatkaa. Joskushan sitä voi toimia täysin samalla tavalla kun ennenkin aivan eri tuloksin, mistäs sen tietää.

Tai, ota vaikeista naisista se vähiten ärsyttävä, ihan kivoista miehistä se kohdalle osunut, tai elä ikuista torstaita jos se tuntuu omalta jutulta. Sekin on ihan ok. Saa siitäkin valittaa jos haluaa.

Sitä paitsi kaikki naisethan on vaikeita. Nöhöhö.

Haluaisin toki, mutta en usko, että pystyisin tekemään niin ilman, että karsisin ne hyvät tapaukset samalla. Jos keksisin vielä jotain, joilla edistäisin asiaani enemmän kuin hankaloittaisin sitä, niin tietenkin olisin valmis toimenpiteisiin. Mutta eipä tässä tosiaan auta muu, kun tarpoa eteenpäin.
Näin voi olla ja onhan se soista maastoa. Ehkä sieltä hankalan ja työlään alun takaa paljastuu helppo ihminen.

Kaupunki
Kotka
Mielenkiintoista seurata tän pelin kehittymistä vaihtopenkiltä. Kavereiden puheiden perusteella voin vaan hämmästellä miten kieroutuneeks se on lopulta menny. Parhaat pelurit voittais varmaan parhaan näyttelijän palkintoja, kultainen kuvaaja pystin ja runoudesta runebergin tittelin heh heh.
Sodassa ja rakkaudessa kaikkihan on sallittua :D

Antakaa rohkeutta pyytää miestä katsomaan X-Men Dark Phoenixia mun kanssa Tinderistä :D Toisaalta oisko se parempi kokemus yksinään niin saisi rauhassa nörttäillä eikä tarvitsis ketään viihdyttää. Mutta pari kertaa käynyt leffassa yksin ja on se vaan mälsä, kun ei oo ketään kenen kanssa puhua siitä.

Antakaa rohkeutta pyytää miestä katsomaan X-Men Dark Phoenixia mun kanssa Tinderistä :D Toisaalta oisko se parempi kokemus yksinään niin saisi rauhassa nörttäillä eikä tarvitsis ketään viihdyttää. Mutta pari kertaa käynyt leffassa yksin ja on se vaan mälsä, kun ei oo ketään kenen kanssa puhua siitä.
Tuollaseen leffaan pitää keskittyä. Ota hiljanen ja huomaamaton seuralainen.