Tinder

Ehdottomuudet on kyllä välillä haastavia. Olisko sulle hyväksyttävää että sun puoliskosi joisi toisinaan viiniä tai kävisi kavereiden kanssa ulkona ja tulisi hiprakassa kotiin?
Olisi. Sitähän tuossa viestissäni juuri sanoinkin ylempänä. Lähden ihan mielelläni puolison ja hänen kavereidensa mukaan baariinkin istumaan mukaan ja kuskiksi. Sinkkunakin käyn omien kavereiden mukana baareissa. Vähän olisi kyllä toiveena, ettei puoliso ihan joka viikonloppu ympäri vuoden kuitenkaan itseään sammumispisteeseen joisi. Nämä asiat tuon kyllä aina selvästi esille, kun alkoholin käytöstä aletaan kumppani ehdokkaiden kanssa keskustella.

Ongelma ei ole, etten minä hyväksyisi toisen alkoholin käyttöä. Ongelma on siinä, ettei nuo naiset hyväksy minun juomattomuuttani. Olen tuon palautteen saanut myös ihan suoraan muutamankin naisen suusta, ettei riitä että olen vain mukana, kun pitäisi myös juoda jos on mukana.

Yleensä tuo vaatimus on myös helppo huomata kun tapailu ja tutustuminen loppuu heti sen jälkeen kun asia tulee esille.

Edit: Vielä lisäkysymys: Miksi ehdottomuus esim kahvin juomattomuudesta tai tupakan polttamattomuudesta ei koeta haasteeksi, vaikka ne ovat samalla tapaa ehdottomuuksia?

Viimeksi muokattu:
Sitten taas käytännössä kaikki aloitteet siellä ovat tyyliin ”moi”, joka on ennemminkin miehelle lupa avata keskustelu ja ottaa vetovastuu kuin kunnollinen aloite.
Tällä logiikalla mä tein Tinderissä ihan törkeän paljon alotteita, koska 90 % miehistä avas pelin sanomalla "Moi" tai "Mitäs ya-ya". Siis niistä jotka jotain sanoo, valtaosahan siellä on hissukseen ja swaippailee. Niin ja siis todellisuudessa en mielestäni tehnyt kovin paljoa, laskisin siitä pelkästä moistakin pisteen sinne toiseen päätyyn.

Mä luulen että sellaset henkilöt jotka kokee joko haluavansa tai joutuvansa ottamaan vetovastuun siitä että keskustelu etenee, tapaamiset etenee, suhde etenee, eteneminen etenee,kohtaa keskimääräistä enemmän vastapuolia jotka lähinnä kelluskelee oma elämänsä kumiveneinä elämässä eteenpäin. Mietin vai että jos suhteen alkuun saamikseksi on pitänyt tehdä kaikki kevätjuhlatemput ja vuodattaa verta, hikeä ja kyyneliä, millanenkohan se vastapuolen olettama on sitten panostuksen määrälle suhteessa? Mutta kukapa ei sitten prinsessansa vuoksi menisi vaikka solmulle.

Epävarmuuden sieto siinä alussa on kyllä ärsyttävin osa uutta suhdetta. Senkin määrään voi kyllä osin seuran valinnalla vaikuttaa, vähän nyt edes.

Olen tuon palautteen saanut myös ihan suoraan muutamankin naisen suusta, ettei riitä että olen vain mukana, kun pitäisi myös juoda jos on mukana.

Edit: Vielä lisäkysymys: Miksi ehdottomuus esim kahvin juomattomuudesta tai tupakan polttamattomuudesta ei koeta haasteeksi, vaikka ne ovat samalla tapaa ehdottomuuksia?
No noista kommenteista päätellen oot tapaillut melko nuoria ja epäkypsiä tapauksia, jos vaaditaan juomaan seurassa. Toivottavasti löydät kypsempää seuraa.

Ja vastauksena, koska suomalaiset ja yleinen alkoholikulttuuri :coffee:

Brodo.Shaggins

Supreme leader
Tällä logiikalla mä tein Tinderissä ihan törkeän paljon alotteita, koska 90 % miehistä avas pelin sanomalla "Moi" tai "Mitäs ya-ya". Siis niistä jotka jotain sanoo, valtaosahan siellä on hissukseen ja swaippailee. Niin ja siis todellisuudessa en mielestäni tehnyt kovin paljoa, laskisin siitä pelkästä moistakin pisteen sinne toiseen päätyyn.

Mä luulen että sellaset henkilöt jotka kokee joko haluavansa tai joutuvansa ottamaan vetovastuun siitä että keskustelu etenee, tapaamiset etenee, suhde etenee, eteneminen etenee,kohtaa keskimääräistä enemmän vastapuolia jotka lähinnä kelluskelee oma elämänsä kumiveneinä elämässä eteenpäin. Mietin vai että jos suhteen alkuun saamikseksi on pitänyt tehdä kaikki kevätjuhlatemput ja vuodattaa verta, hikeä ja kyyneliä, millanenkohan se vastapuolen olettama on sitten panostuksen määrälle suhteessa? Mutta kukapa ei sitten prinsessansa vuoksi menisi vaikka solmulle.
Voi toki olla, että mulla on turhan kovat odotukset ihmisten keskustelutaitoa kohtaan.

Mä en koe deittailleeni näitä ”kumiveneitä” (toki näitäkin tulee vastaan, mutta karsin ne usein pois parin ensimmäisen viestin jälkeen) vaan enimmäkseen kuitenkin korkeakoulutettuja ja ainakin paperilla fiksuja tapauksia. Kyllä mä koen, että se vetovastuu silti mulle lankeaa jossain määrin. Naiset, joiden kanssa homma toimii, lähtevät pääosin mielellään treffeille, mutta harvoin kuitenkaan tekevät itse aloitetta tapaamisen suhteen.

Toki homma toimii usein niin, että se kiinnostuneempi osapuoli on aktiivisempi ja ehken sitten ole vielä ihan löytänyt tapausta, joka olisi oikeasti tarpeeksi kiinnostunut musta.

Niin ja kun tumputtaa kunnolla ennen treffejä, niin nainen katsoo että siinäpä rento mies joka ei vaikuta epätoivoiselta. Hymyilee vaan. Score.
Tässä on sitten se ongelma, että tumputtamisen jälkeen ei huvita lähestyä naisia ollenkaan. :whistle:

Itse koin että paras positio yritys/rentous akselilta löytyy, kun suhtautuu deittailuun samaan tyyliin kuin metsästykseen.
Molemmissa on tietyt asiat, jotka pitää osata, mutta taidon merkitys on lopulta pienehkö. Tärkeintä on viettää paljon aikaa pyyntimaastoissa. Onnistumista auttaa, kun löytää oikeat maastot. Täytyy myös jaksaa vääntäytyä aamuvarhaisella soitimelle tai iltamyöhällä treffeille. Lopulta saalis kuitenkin annetaan eikä oteta. Tätä lakia pyyntimiehen tulee kunnioittaa tai Tapio ja Cupido kääntävät selkänsä.
Voi olla että tulee kymmenen kuivaa reissua putkeen, vaikka kuinka yrittää. Sitten yhtenä päivänä teeri ilmestyy kuin tyhjästä ja istahtaa paljaalle oksalle nenän eteen. Tai nainen kävelee vieteiselle baarijakkaralle ja haistaa sitä jotakin. Tuhannen taalan paikankin voi tietty tyriä jos empii liikaa. Kaverilla istu kerran parikymmenpäinen teerikarja haulikonkantaman päähän. Se ei osannut heti päättää minkä niistä ampuisi ja empi niin pitkään, että karja pölähti lentoon.
Yleensä naisetkaan ei kovin pitkää hollilla istu, joten iskusarjan tulisi lähteä kohtuu ahneesti. Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla.

Koirasta on myös paljon hyötyä molemmissa harrastuksissa. :cool:

No noista kommenteista päätellen oot tapaillut melko nuoria ja epäkypsiä tapauksia, jos vaaditaan juomaan seurassa. Toivottavasti löydät kypsempää seuraa.

Ja vastauksena, koska suomalaiset ja yleinen alkoholikulttuuri :coffee:
Tuntuu sitten riittävän epäkypsiä tapauksia koko ikähaarukalta 20-30v. Kaikista naisten vaatimuksista ja kriteereistä tuo alkoholinkäyttöpakko parisuhteen perusedellytyksenä on varmaankin kaikista sairain vaatimus johon olen törmännyt.

Siis aivan sairasta vaatia kumppanilta päihteiden käyttöä. Harmillisen yleinen vielä.

Liityt johonkin streittari/sXe-keskusteluryhmään?
Pitää varmaan noitakin koittaa katsella.

Toki homma toimii usein niin, että se kiinnostuneempi osapuoli on aktiivisempi ja ehken sitten ole vielä ihan löytänyt tapausta, joka olisi oikeasti tarpeeksi kiinnostunut musta.
Melkein väittäisin, että jos toista joutuu kovin aktiivisesti paahtamaan mukaan keskusteluun, tapaamaan tai juuri mihinkään, se ei ole kiinnostunut ihmeemmin joko mistään (emmä tiä, sano sää) tai sitten siitä paahtajasta (no on se silleen ihan kiva...). Toki poikkeuksena tyypit joiden mielestä muun maailman kuuluukin paahtaa heidän puolestaan, mutta niissä tapauksessa enemmän sitä samaa on sitten suhteen aikana luvassa.

Kaikista naisten vaatimuksista ja kriteereistä tuo alkoholinkäyttöpakko parisuhteen perusedellytyksenä on varmaankin kaikista sairain vaatimus johon olen törmännyt.
Mun vaatimus sun kuvasi perusteella olisi että sun pitäisi syödä enemmän pullaa. Pehmeämmässä kainalossa on kivempi makoilla.

Toki poikkeuksena tyypit joiden mielestä muun maailman kuuluukin paahtaa heidän puolestaan, mutta niissä tapauksessa enemmän sitä samaa on sitten suhteen aikana luvassa.
Ja tämä on muuten raskasta, jos toinen heittäytyy kaikessa päättämättömäksi ja siirtää vastuun puolisolle. Toki joku voi tykätä siitä, että on kaikki päätäntävalta.

Melkein väittäisin, että jos toista joutuu kovin aktiivisesti paahtamaan mukaan keskusteluun, tapaamaan tai juuri mihinkään, se ei ole kiinnostunut ihmeemmin joko mistään (emmä tiä, sano sää) tai sitten siitä paahtajasta (no on se silleen ihan kiva...). Toki poikkeuksena tyypit joiden mielestä muun maailman kuuluukin paahtaa heidän puolestaan, mutta niissä tapauksessa enemmän sitä samaa on sitten suhteen aikana luvassa.
Mäkin uskon tähän.

Voihan kiinnostus joskus tietysti syttyä eri tahtiin, mutta siinä vaiheessa kun se syttyy, niin kyllä sitä yhteydenottoa ja tapaamisehdotusta tulee. Alussa voi hyvin ollakin, että vaan toinen on kiinnostuneempi ja pommittelee ehdotuksilla, mutta jos tilanne jatkuu pitkään tai toinen on pitkään nihkeä, niin ei auta kuin nöyrtyä ja hyväksyä, että en nyt saanut toista innostumaan itsestäni. Se on kipeää, ja voi tuntua helpommalta kuvitella, että se kuuluu jotenkin toisen sukupuolen käytökseen tms yleistä.

Brodo.Shaggins

Supreme leader
Toki osalla johtuu varmaan puhtaasti tästäkin, mutta kyllä mä uskaltaisin väittää, että siellä on myös aika reilusti niitäkin, jotka ovat kiinnostuneita, mutta lykkäävät silti vetovastuun miehelle. Aika monella tuntuu olevan vieläkin hommaan sellainen asenne, että se nyt vaan on mies, jonka kuuluu ne aloitteet tehdä ja viedä hommaa eteenpäin.

Kaupunki
Oulu
Toki osalla johtuu varmaan puhtaasti tästäkin, mutta kyllä mä uskaltaisin väittää, että siellä on myös aika reilusti niitäkin, jotka ovat kiinnostuneita, mutta lykkäävät silti vetovastuun miehelle. Aika monella tuntuu olevan vieläkin hommaan sellainen asenne, että se nyt vaan on mies, jonka kuuluu ne aloitteet tehdä ja viedä hommaa eteenpäin.
Minä olen mieheksi kovin passiivinen näissä iskemisasioissa ja muutenkin hidas syttymään, niin oon törmännyt tähän monesti. Nuorempana eräs nainen oli vilkuillut minua ehkä pari vuotta kun pyörittiin samoissa piireissä, mutta ei koskaan tullu juttelemaan. No yks kesäilta se sattu patiolla yhtä aikaa tiskille ja aloin juttelemaan ja nimen jälkeen ehkä toinen asia mitä se sano oli että miksi en ole tullu aikaisemmin iskemään. Siihen oli väärä vastaus että en kyllä tiennyt iskeväni nytkään. Mutta ilmeisesti minulla olisi pitänyt olla enemmän taka-ajatuksia. Tää nainen muuten vilkuilee satunnaisesti baarissa törmätessämme vieläkin vaikka on välillä ollut miestäkin kainalossa.

Näin se on. Toki uskon, että tälläkin palstalla on naisia, jotka toimivat itse, mutta useammin on kuitenkin pohdittu miksei se kiinnostava mies älyä tehdä mitään tai miksi se lopetti yhteydenpidon. Livenä havaitut aktiiviset naiset on järkiään kaheleita.

Suhteen edetessä homma kääntyy kuitenkin päälaelleen. Sitten kun nainen tuntee olonsa turvalliseksi niin vetohalukkuutta alkaa löytyä ja parin vuoden päästä mies joutuu jo olemaan suhteen jarruna, kun ei vaan pysty kaikkeen mitä nainen ehdottelee. Naiset välttelee käsittääkseni riskiä ei niinkään ideointia. Riskinotto ja siitä seuraava pettymysten kohtaaminen on edelleen miesten hommaa.

Minusta se on ihan tervettä, että mies joutuu haastamaan itseään pariutumisrosessissa. Elämä on muuten niin helppoa, ettei miehistymishaasteita ole kauheasti tarjolla. Jos nainen kävisi noutamassa pojan suoraan äidin hoivista naisvetoiseen suhteeseen niin siinä olisi suuri uhka, ettei poika koskaan ota onnea omiin käsiinsä ja reipastu mieheksi. Sitten koko loppuelämää varjostaisi naista vastaan kapinointi ja pannuhuoneessa tissuttelu.

Brodo.Shaggins

Supreme leader
Minusta se on ihan tervettä, että mies joutuu haastamaan itseään pariutumisrosessissa. Elämä on muuten niin helppoa, ettei miehistymishaasteita ole kauheasti tarjolla. Jos nainen kävisi noutamassa pojan suoraan äidin hoivista naisvetoiseen suhteeseen niin siinä olisi suuri uhka, ettei poika koskaan ota onnea omiin käsiinsä ja reipastu mieheksi. Sitten koko loppuelämää varjostaisi naista vastaan kapinointi ja pannuhuoneessa tissuttelu.
Olen myös sitä mieltä, että on tavallaan todella hyvä juttu, että joutuu näkemään vaivaa ja kehittämään itseään miehenä kelvatakseen naisille. Tätä kautta on tullut paljon sellaisia oivalluksia, jotka ovat sovellettavissa muun muassa työelämään tai ihan yleiseen sosiaaliseen elämään. Jos kaiken olisi aina saanut hopeatarjottimella, olisi näistä jääty paitsi ja passivoiduttu.

Delgado

Base animal
Ikä
35
Näin se on. Toki uskon, että tälläkin palstalla on naisia, jotka toimivat itse, mutta useammin on kuitenkin pohdittu miksei se kiinnostava mies älyä tehdä mitään tai miksi se lopetti yhteydenpidon. Livenä havaitut aktiiviset naiset on järkiään kaheleita.
Olen kuullut, että osa naisista jättäytyy passiiviseksi, koska ei halunnut leimautua tähän stereotyyppiin. Joka ilmeisesti on paikoin vahvempi tai heikompi, koska itse olen törmännyt siihen hyvin vähän. Onneksi.

Kaupunki
Oulu
Olen kuullut, että osa naisista jättäytyy passiiviseksi, koska ei halunnut leimautua tähän stereotyyppiin. Joka ilmeisesti on paikoin vahvempi tai heikompi, koska itse olen törmännyt siihen hyvin vähän. Onneksi.
Eli miehenkin olisi suotavaa heittäytyä passiiviseksi että ei leimaudu känniääliöksi ja/tai epätoivoiseksi vonkaajaksi, koska näitähän varmaan suurin osa aloitteen tekevistä miehistä mun havaintojen mukaan on ainakin baareissa.

Delgado

Base animal
Ikä
35
Eli miehenkin olisi suotavaa heittäytyä passiiviseksi että ei leimaudu känniääliöksi ja/tai epätoivoiseksi vonkaajaksi, koska näitähän varmaan suurin osa aloitteen tekevistä miehistä mun havaintojen mukaan on ainakin baareissa.
Minusta hiukan erikoinen johtopäätös tuosta viestistäni, koska itse asiassa olen täysin päinvastaista mieltä: en käytänössä koskaan kannusta ihmisiä vahvistamaan typeriä stereotyyppejä pidättäytymällä käytöksestä, jossa heillä olisi mahdollisuus todistaa stereotyypin olevan väärässä. Ennemmin paheksuin ylipäänsä tätä stereotyyppiä ja yritin sanoa, että sillä on haitallinen, aktiivisuutta vähentävä vaikutus.

Nyt kun asia kuitenkin tuli puheeksi, minun on silti sanottava, että en ole kuullut että yleisesti ottaen koko ryhmä "aloitteelliset miehet" stereotyypitettäisiin känniääliöiksi tai epätoivoisiksi vonkaajiksi. Joskus olen kuullut, että baarissa käyvät miehet niputetaan näin.

Viimeksi muokattu: