• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Time/Volume training

Liittynyt
7.9.2007
Viestejä
2 876
Kaupunki
Oulu
Kulkee myös nimellä Consolidation training tai Escalating Density training (Poliquin).

Minusta tuo toimii ihan hyvin. Ja teoriakin on ihan järkevä: Kun pidennetään taukoja, lyhennetään sarjoja niin lihas pysyy "vireessä" paremmin eikä ylikuormitu = Enemmän lihassoluja aktivoitu treenin aikana kun pystytään liikuttaan isompia rautoja.

Maastaveto 10x3 on aika kamala sessio.
 
Liittynyt
11.9.2003
Viestejä
3 005
Tuttu oli taannoin Poliquinin bodycomp-internship kurssilla ja sain sieltä tuliaisina tuon tyylisiä ohjelmia. Yksi treeni oli, että laitettiin penkkiin ja leuanvetoon painot millä tulisi about 8 toistoa. Sitten niitä veivattiin vuorotellen 2 toistoa leukaa, 2 toistoa penkkiä puolen tunnin ajan ilman taukoja.

Berardin Scrawny to Brawny -proggiksessa vedeltiin maastavetoa puoli tuntia putkeen myös. Kyllä siinä viikon verran meni, että sai vaimo kierittää aamusin sängystä ylös.

Hirveetä hommaa mutta kai ne toimii. Tuo EDT-kirjayhdistelmä mun mielestä vilisee Hulkin treeniohjelmissa aika usein.
 
Liittynyt
8.11.2010
Viestejä
674
Käyhän tuo järkeen. Mitenhän tuossa kannataisi progressio hoitaa tuollaisessa ohjelmassa..?
 
Liittynyt
28.3.2011
Viestejä
14
Eli periaattessa tällä tavalla voisi saada massaa hyödyntäen pelkästään kehon omaa painoa(?)
 
Liittynyt
2.3.2008
Viestejä
2 614
Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta. Tekis mieli soveltaa leuanvetoihin selkätreenin yhteydessä. Onko tässä tarkoitus sitten jättää muut liikkeet pois, mitä normaalisti tekis? Eli onko tää systeemi mahdollisesti liian "rankka" kropalle, jos vaikka 15 minuutin leuanvetojen päälle ottaa vielä kulmasoudut ja taljat?
 
Liittynyt
7.9.2007
Viestejä
2 876
Kaupunki
Oulu
Eli periaattessa tällä tavalla voisi saada massaa hyödyntäen pelkästään kehon omaa painoa(?)
Kyllä! Ehdottomasti! Jos liike vaan on tarpeeksi vaikea.

Ei paras mahdollinen vaihtoehto (lisäpainoilla saa vähemmällä värkkäyksellä suuremman lihasaktiivisuuden) mutta helvetin hyvä jos ei esim kahvakuulia ole tai jotain.

Imho yks ehottomasti parhaista EDT-treeneistä on kahella kahvakuulalla Rive+pystypunnerrus & rive+etukyykky. Voi helveeto että tekee gutaa. Varsinkin kun takoo just 2-3 toisoa maksimissaan sellasilla painoilla että jaksaa max 6-8 kertaa nostaa.

....Tiiänpä mitä teen perjantaina. :kuola:

Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta. Tekis mieli soveltaa leuanvetoihin selkätreenin yhteydessä. Onko tässä tarkoitus sitten jättää muut liikkeet pois, mitä normaalisti tekis? Eli onko tää systeemi mahdollisesti liian "rankka" kropalle, jos vaikka 15 minuutin leuanvetojen päälle ottaa vielä kulmasoudut ja taljat?
En ole JTO, mutta olen aika salaatti että leuoista tulee jo sen verran hittiä käsivarsille ja yläkropalle että kulmasoudut ja taljat on turhaa nussimista ja hermoston rasitusta. Nosta vaikka jalat L-asentoon tai nojaa taaksepäin vetäessä leukoja = vaikeampi/raskaampi liike. Tai lisää lisäpainot.

EDTtä käsittääkseni suositellaan nimenomaan isoille liikkeille ja ne sitten pidetään ainoana liikesarjoina sille treenikerralle. Esim just toi poliquinin esimerkki Pullan postissa, tai sitten megamörssäri Mike Mahlerin kahvakuulahelvetti: Turkkilainen & Rive+etukyykky

Selälle tekisin ite JOKO leukoja TAI kulmasoutua tolla EDTllä ja jos ei treeniohjelmaa kuse ihan totaalisesti, niin vastakkaislihasryhmäharjoite kaveriksi. Esim Leuat + dipit.
 
Liittynyt
2.3.2008
Viestejä
2 614
En ole JTO, mutta olen aika salaatti että leuoista tulee jo sen verran hittiä käsivarsille ja yläkropalle että kulmasoudut ja taljat on turhaa nussimista ja hermoston rasitusta. Nosta vaikka jalat L-asentoon tai nojaa taaksepäin vetäessä leukoja = vaikeampi/raskaampi liike. Tai lisää lisäpainot.

EDTtä käsittääkseni suositellaan nimenomaan isoille liikkeille ja ne sitten pidetään ainoana liikesarjoina sille treenikerralle. Esim just toi poliquinin esimerkki Pullan postissa, tai sitten megamörssäri Mike Mahlerin kahvakuulahelvetti: Turkkilainen & Rive+etukyykky

Selälle tekisin ite JOKO leukoja TAI kulmasoutua tolla EDTllä ja jos ei treeniohjelmaa kuse ihan totaalisesti, niin vastakkaislihasryhmäharjoite kaveriksi. Esim Leuat + dipit.
En nyt omasta treenityylistäni ole tämän takia luopumassa, mutta ehkä joskus ajoittain voisi tätä sitten soveltaa. Eli Jonkun viikon selkätreeni olisi sitten 15 min leukoja tai kulmasoutua tangolla.
 
Liittynyt
28.3.2011
Viestejä
14
Kokeilin tätä tänään. Melko rankkaahan tämä oli. Jatkan nyt pari kolme kuukautta, ja syön mahdollisimman hyvin, niin katsoo sitten, että tuleeko tämän kanssa tulosta. Salille en ole vielä uskaltautunut menemään, joten tämä sopii mulle loistavasti. :rock: Kertokaas kuinka nopeasti pitäs näkyä tulosta? Olen hiukan läski ja ei varmaan paljoa lihastakaan ole. Noin 4-5kg ylipainoa
 
Liittynyt
8.11.2010
Viestejä
674
Kokeilin tätä tänään. Melko rankkaahan tämä oli. Jatkan nyt pari kolme kuukautta, ja syön mahdollisimman hyvin, niin katsoo sitten, että tuleeko tämän kanssa tulosta. Salille en ole vielä uskaltautunut menemään, joten tämä sopii mulle loistavasti. :rock: Kertokaas kuinka nopeasti pitäs näkyä tulosta? Olen hiukan läski ja ei varmaan paljoa lihastakaan ole. Noin 4-5kg ylipainoa
Olet siis aloittelija? Uskaltaudu nyt ihmeessä sinne salille, mutta minä en suosittelisi tällaista treenitapaa aloittelijalle heti kärkeen kyllä..
 
Ylös