• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Tietääkö mikä laite toi on? Aito HIIT-laite!!!

Tietääkö kukaan mikä tuo laite on, jossa poljetaan jaloilla ja vedetään ja työnnetään käsillä samaan aikaan hullun lailla?

Brock Lesnarin treenivideossa kohdassa 3:35.

View: https://www.youtube.com/watch?v=-hx-DamA8F4

Olen ymmärtänyt, että HIIT-termiä käytetään aika laveesti, mutta tosiasiassa normi pulliainen ei edes pysty tekemään kunnon HIIT-treeniä, koska lihaskunto ei yleensä salli lyhyessä ajassa tehojen ulosmittaamista ja hapenoton parantumista aidossa HIIT-merkityksessä. Ainakaan siinä mielessä, joka alunperin kehitettiin Japanin pikaluistelumaajoukkueelle (Tabata).

Itse en ainakaan 30 sekunnin intervalleissa saa tarvittavaa tykitystä juoksemalla tai edes kuntopyörälläkään oikeastaan. Tuollainen laite ottaisi koko kropasta mehut pois. Olisi loistava vehje kotiin!

Kertokaa, jos tiedätte mikä laite kyseessä. Itse en löytänyt netistä heti oikeaa termiä laitteelle...

HIIT on treenisysteeminä aika joustava. Ei se 30 sekuntia ole kiveen hakattu vaan vaan intervalli harjoittelua voi suorittaa missä aikaikkunassa lystää. esim 30/10s 20/20s 45/15s jne variaatioita on paljon.

ja kyllä, "normipulliainen" pystyy hyödyntämään intervalliharjoittelun tuomat hyödyt ja edut harjoittelussaan vaikka tehon ulosmittaaminen ja hapenotto ei olisikaan pikaluistelijan tasolla, tässäkin asiassa kannattanee pitää suhteellisuus mielessä.
Voihan sitä käydä salillakin vaikka ei olekkaan jouko aholan voimat ja phil heathin lihasmassat.

Näinkö se maailma toistaa itseään. Tuli kunnon flachback nuoruuteen :D

Aikoinaan kateltiin Rocky videolta ja ihasteltiin, miten Ivan Drago veti salilla mm. tolla laitteella.
Tänä päivänä Ivan on vaan muuttunut Brockiksi ja boxing sali mma saliksi, muuten sama toistuu :D
Rocky -> Brocky