The Simpsons - Simpsonit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tästä keskustelua ja voin sanoa, että periaatteessa alkaa olemaan nuo jaksot tylsää tavaraa. Ei jaksa illalla katsoa ja kaikenlisäksi vielä uusintoja.

Noh, ei se sarja kyllä mikään paska itsessään ole, ideat vaan vähän vähissä kenties.

Mutta se on paskaa, että Suomessa tämä on sitten vissiin lastenohjelmien kastissa automaattisesti, koska tämä on piirretty! No huhhuh, samahan olisi, että kaikki sarjakuvat olisi lapsille, koska yleensä lapset lukee sarjakuvia. Ohjelmassa hitokseen periaatteessa poliittisia ja amerikkaan liittyviin yleistyksiin perustuvaa sarkasmia, mutta eih. Sehän on piirretty ja joksikin tavaksi on tullut, että Suomessa useat alle 10 v -penskat katsoo sitä suu ammollaan, kun sehän menee lasten aamun piirretystä, mitä se ei tod. ole.

Elokuva, mikä muuten tulee 27.7.07 muistaakseni, on dubattu suomeksi ja luin yhdestä paikkaa jutun, että mukana Kimi Räikkönen ja Anna Abreu. Ei toivottavasti pidä paikkansa. Miksei samantien Taru Sormusten Herrasta -trilogiaa dubatuksi :david: ?

Ei siinä imo mitään vikaa, että lapsetkin kattoo Simpsoneita, ei ne niitä läppiä kuitenkaan tajua:). Muistan itekki ku penskana katoin faijan kaa Simpsoneita ja se räkätti vieressä kun itteäni ei joku kohta naurattanu sitte yhtää.

Mistä helvetistä ne Räikkösen on siihen kaivaneet?
E: Mielestäni ihan hyvä sarja, ei niitä uusintoja tarvitse katsella.

Siis mitenniin, mikä pointti tässä jutussa edes oli? Simpsonit-leffa dubataan suomeksi vai? Big deal.

Samaa mietin tässä... Tämä Penska-nimimerkki on jäänyt useasta tredistä viime aikoina mieleen, lähinnä oudoista mutta ei kuitenkaan räikeästi yli menevistä posteista. Kieliasukin on kunnossa... :confused:

Ja itse päivän kuumimpaan aiheeseen kommentoiden, ensinnäkin tornihuhulta kuulostaa että suomeksi dubattaisiin ja Räkä olisi asialla. Ja jos olisi niin harvinaisen perseestä. Nyt nukkumaan. :zzzz:

Ja itse päivän kuumimpaan aiheeseen kommentoiden, ensinnäkin tornihuhulta kuulostaa että suomeksi dubattaisiin ja Räkä olisi asialla. Ja jos olisi niin harvinaisen perseestä. Nyt nukkumaan. :zzzz:

Täältä löytyy lista äänensä Suomenkieliseen versioon antaneista. Itse dubbaus oli ainakin lehtitietojen mukaan leffan tekijöiden lähes ehdoton vaatimus. Ainoastaan Ruotsi oli pystynyt keplottelemaan tästä irti, näin muistan lukeneeni jostain lehdestä. Suomessa on levityksessä 65 kopiota, joista suomenkielisiä 15.

Viimeksi muokattu:
"Tämä Penska-nimimerkki on jäänyt useasta tredistä viime aikoina mieleen, lähinnä oudoista mutta ei kuitenkaan räikeästi yli menevistä posteista. Kieliasukin on kunnossa... :confused:"

Niin, voi olla että on mieleen jäänyt kun on yli 600 viestiä kirjottanut viime helmikuusta :jahas:

Penska: mitä sitten jos alle 10-vuotiaat sitä kattoo? Itsekin katsoin. Ja jos se jonkun mielestä on lasten ohjelma niin eipä se ainakaan minua hirviästi liikuta.

Niin ja jos siinä lukisi vaikka, että 150, kun tuskin kukaan minun posteja kyttää, niin et tajuaisikaan, että "oho, tolla on 600 postia xDDD".

Siinähän katsovat alle 10-vuotiaat, niin muistaakseni minäkin. Se vaan ihmetyttää, miksi sitä markkinoidaan alle 10-vuotiaille, kun se ei mikään lastenohjelma ole ja juttujen tarkoitukset menee lapsilta ohi ja ne vaan aattelee "hihii, piirrettyä filmiä" ja sitten tantat päättää, että piirretythän tehdään yleensä lapsille. Niin ja eipä se ole niiden lasten vika.

Pistänyt vaan silmään.

Mitä sitten jos muksut sitä katsovat? Lapset kyllä viihtyvät simpsoneita katsellessa, kuten aikuisetkin. Osittain eri asioista kiinnostuneina kylläkin.

Sitäpaitsi aivan turha alkaa aliarvioimaan lapsen ymmärryksen kapasiteettia, kuten vaikkapa teletappi- ohjelmat tekevät. Se on hyvä vaan jos piirrettykin antaa ajattelemisen aihetta.

Itsekin kyselin joskus n.15 vuotta sitten isältä, että: "mitä noi oikeen on?", kun simpsonien jaksossa tarkasteltiin Homerin ja Smithersin siittiöitä. Sain turhankin kattavan vastauksen, mutta olin taas hiukan "viisaampi" :D

Edit: Tottakai sitä markkinoidaan lapsille, jos se niihin uppoaa. Raha puhuu, mitäs ihmeellistä siinä on. Tv-shopissa markkinoidaan paljon pahempaa shittiä ja se uppoaa jopa aikuisille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin ja jos siinä lukisi vaikka, että 150, kun tuskin kukaan minun posteja kyttää, niin et tajuaisikaan, että "oho, tolla on 600 postia xDDD".

Siinähän katsovat alle 10-vuotiaat, niin muistaakseni minäkin. Se vaan ihmetyttää, miksi sitä markkinoidaan alle 10-vuotiaille, kun se ei mikään lastenohjelma ole ja juttujen tarkoitukset menee lapsilta ohi ja ne vaan aattelee "hihii, piirrettyä filmiä" ja sitten tantat päättää, että piirretythän tehdään yleensä lapsille. Niin ja eipä se ole niiden lasten vika.

Pistänyt vaan silmään.

Markkinoidaan missä? Anyway mua ei ainakaan kiinnosta mitä "tantat" ajattelevat piirretyistä,sarjakuvista tai ylipäänsä mistään.

Edit. keskieuroopassa sarjakuvien lukijoiden keski-ikä on muistaakseni jotain 30v.

Siis mitä? Mulla meni pointti kokonaan ohi?

Simpsonithan on siis ihan huikeita! Koko pienen ikäni oon niitä kattonu eikä ikinä oo alkanu kyllästyttämään. Samaa parhautta ne kaikki jaksot on! Valinnanvaraakin on, mitä onko jenkkilässä 19 tuottis menossa...

Mulla on ainakin ihan sama, kattooko simpsoneita 2- tai 100 vuotias. Kummallekin voi upota ihan samalla tavalla.

Eihän se nyt tietenkään ole minulta tai keneltäkään pois, jos Simpsoneita katsovat lapset. Olen tosin nähnyt erään 7-vuotiaan hiukan hämmästelevän Itchy & Scratchy-materiaalia..mutta ei siinä mitään. Ja mitä Simpsonien laatuun tai uusintoihin tulee, minulla ei ole mitään valittamista kummastakaan.

Toisaalta välillä ärsyttää suomalaisten tapa mieltää kaikki animaatiot automaattisesti lapsille suunnatuiksi. Täällä varmaan joku japanilainen s&m-hentaikin miellettäisiin näiden ns.tanttojen toimista lasten ohjelmaksi. Hiukan liioiteltua, mutta kuitenkin. Taidamme onneksi kuitenkin olla kasvamassa tässä asiassa hiukan järkevämpään suuntaan, kun aikuiset äijätkin katsovat piirrettyjä ja lukevat sarjakuvia. Tai sitten ne ovat vain niin lapsellisia..

Aika turha avautuminen asiasta. Se nyt on minulle aivan sama, että lasketaanko animaatiot minkäkin ikäryhmän viihteeksi. Meika kattelee vieläkin mielellään jotain animaatioelokuvia, vaikka ovatkin lapsille suunnattuja. Simpsoneidenhan yksi hienous on siinä, että se viihdyttää kaikenikäisiä. Kaikki "törkeämmät" vitsit kun on kerrottu niin, että mukulat ei niitä ymmärrä. Ainoastaan ne Itchy ja Scratchy -materiaalit on sellaisia, jotka on vähän siinä soveliaisuuden rajalla.

Palaa hermo MTV3:n kanssa.

Koska tulee uusin mahdollinen jakso?

Esim. tänään su tulee kaksi jaksoa. Klo 14 ja klo 14:30.

Maikkarin loistavan sekavilla sivuilla samalta sivulta tietoa:

"Uudet jaksot lauantai-iltapäivisin 23.9. alkaen!"
"Uudet, 18. tuotantokauden jaksot sunnuntai-iltapäivisin"

:down:

Onko se nyt niin saatanan vaikea kirjoittaa ohjelmatietoon "uusinta"?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom