The IT Crowd - brittihuumorin kirsikka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Solid10
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
"The IT Crowd" (viralliset kotisivut) on vuonna 2006 maailmaan syntynyt brittiläisen komedian uusi helmi. Sarjan ensimmäinen tuotantokausi, joka valitettavasti sisälsi vain kuusi jaksoa, sai aivan uskomattoman kiinnostuneen vastaanoton.

gallery2.jpg

Sarja kertoo nimensä mukaisesti suuren yrityksen atk-tukihenkilöstöstä, eli kahdesta nörtistä. Roy ja Moss muodostavat tämän tiimin, ja ensimmäisessä jaksossa he saavat uudeksi pomokseen firmaan itsensä huijanneen Jenin.

Sarja on brittiläiseen tyyliin pääasiallisesti mustaa huumoria. Uponnee parhaiten it-alan ihmisiin koska sisältää jonkin verran sisäpiirin läppää, mutta toimii hienosti myös "taviksiin" :D Esim. tuoreimmassa jaksossa käsiteltiin piratismin syntejä.

Ohessa video sarjasta. Kohtauksessa Roy ja Moss alkavat katsomaan waretettua elokuvaa:

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/MTbX1aMajow"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/MTbX1aMajow" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Sarjan toista tuotantokautta on alettu esittämään Briteissä 24.08 kuluvaa vuotta, ja sitä tulee ilmeisesti kahdeksan jaksoa.

Suosittelen varauksetta kaikille brittihuumorin ystäville!

DVD:n voi tilata esim. Amazonista. Jos kiinnostaa, kannattaa katsoa vaikkapa YouTubesta vähän miltä vaikuttaa. Ensimmäisen jakson perusteella ei kannata mielestäni tehdä vielä mitään päätelmiä, sarja parantaa tasoaan jatkuvasti kuin sika juoksuaan!

Tässä odotellaan taas uutta jaksoa, ilmeisesti 14.9 pitäisi tulla 4. jakso tätä toista tuotantokautta.

"Gentlemen, when I first started Reynholm Industries I had just two things in my possession; a dream and six million pounds. Today, I have a business empire the like of which the world hasn't seen the like of which. I hope it doesn't seem arrogant when I say 'I am the greatest man in the world!" - Denholm

Kiitos vihjeestä tosiaan, luulen että tuo on minun makuun. "Tilasin" juuri kaikki yhdeksän tähänastista jaksoa ruotsista...

Pistäkäähän kommenttia sitten kun olette sarjaa katsoneet! Itse satuin törmäämään sarjaan täysin vahingossa, joten ei ollut mitään ennakko-odotuksia, enpä ole pitkään aikaan yllättynyt mistään sarjasta näin positiivisesti!

IMDB-rating on muuten 8.9, mikä on aika pirun hyvä!

Kiitos vihjeestä tosiaan, luulen että tuo on minun makuun. "Tilasin" juuri kaikki yhdeksän tähänastista jaksoa ruotsista...

jeps kuullostaa mielenkintoiselta, taidampa minäkin toiseltapuoleta lahtea käydä tilaamassa pari jaksoa...

tästähän näyttäis myös jenkit tehneen taas oman version. eipä ilmeisesti jenkkeihin iske brittihuumori, tai sitten ne ei vaan ymmärrä brittien englantia...
imdb

edit.
haha aika mielenkiintoiset subit saa tähän:
"On the UK DVD of The IT Crowd, one of the subtitle options comes up in '1337' or 'leet' speak. 1337, based on the term 'elite', is a language of slang predominantly used by gamers and Internet users, and so fits in with the characters and general humour of The IT Crowd."

Suositut

Back
Ylös Bottom