Kyllä, ja myöskin miettiä mihin lähteisiin luottaa: someguruihin vai asiantuntijoihin.Ottamatta ollenkaan kantaa siihen, syödäkö kasvi- vai mikäpohjaisesti, kannattanee ehkä perehtyä aiheeseen prosessoitu valmisruoka ja terveys.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä, ja myöskin miettiä mihin lähteisiin luottaa: someguruihin vai asiantuntijoihin.Ottamatta ollenkaan kantaa siihen, syödäkö kasvi- vai mikäpohjaisesti, kannattanee ehkä perehtyä aiheeseen prosessoitu valmisruoka ja terveys.
Heh, onkohan sentään.homeesta valmistettu sieni
Eiköhän noiden korvikkeiden idea ole siinä, että niitä on yhtä helppo tai jopa helpompi käyttää kuin lihaa, siinä mielessä nuo valmisteet puoltavat paikkaansa. Mutta kyllä, miksi ei ostaisi vaikkapa papuja ja kaurahiutaleita, papuja voi keittää isommankin annoksen kerralla ja vaikka pakastaa. Tietää mitä ruualle on tehty ja paljon halvempaa.En ole tuhatpäisiä perheitä vielä yhtään nähnyt. *vitsi* Aika huonosti on maito maailmalla siedetty muualla kun Skandinaviassa.
Mutta en minä kyllä ymmärrä miksi noita tulisi korvikkeita kenekään syödä? Eikö voi syödä pavut papuina jne pakkoko ne on prosessoituina syödä? Eniten mennään metsään juuri siksi että pyritään saamaan kasvis maistumaan lihalta. Jos näin niin syökää ihmeessä lihaa se maistuu sille mille kuuluu muuten tehkää hyvää kasvis ruokaa mikä ei miltään osin pyri maistumaan näyttämään tai olemaan ulkoisesti yms mitään lähellekkään lihaa.
Niin, siis ehkä pilkun viilaamista, mutta home on sieni. Tässä tapauksessa kasvatetaan punahometta, josta saadaan sieniproteiinia. Aminohappokoostumus ei niin hyvä, mutta ei se automaattisesti tarkoita, että tuote olisi jotenkin huono tai sitä pitäisi "demonisoida".Quorn – Wikipedia
fi.m.wikipedia.org
Syöhän ne elukatkin paskaa vaan ei kai se lihasta sitä tee?Quorn – Wikipedia
fi.m.wikipedia.org
Eikä tarvitsekaan, vegaanin ehkä kannattaa.En itse jaksa niin kauheasti aminohappoja miettiä. Hera on keksitty. Sillä täydentää aterian niin taas mennään.
Mutta minkä näköisiä kirjoittajat olivat? Olivatko esim. ylipainoisia tai oliko pienet hauikset? Check ja mate.Dietary Protein and Amino Acids in Vegetarian Diets—A Review
While animal products are rich in protein, the adequacy of dietary protein intake from vegetarian/vegan diets has long been controversial. In this review, we examine the protein and amino acid intakes from vegetarian diets followed by adults in western countries and gather information in terms...www.mdpi.com
Siitäpä suht tuore ja laaja tutkimus kyseisestä teemasta. Jos syöt vege proteiini lähteitä ei ole mitään hätää minkää aminohapon tai riittävän proteiinin saannin kanssa.
oliko lähteitä tässä tutkinussa nyt yli 100 että ei perustu yhteen ”repäistyyn” lappuun.
ootko tosissasi?? Uskon että lihavia ja rumia.Mutta minkä näköisiä kirjoittajat olivat? Olivatko esim. ylipainoisia tai oliko pienet hauikset? Check ja mate.
En ole. Heitin vähän läpyskää siitä, kuinka tuossa aiemmin jonkun vegaanin ulkoinen olemus oli jonkinlainen osoitus ruokavalion ja toisaalta myös argumenttien laadusta yleisellä tasolla .ootko tosissasi?? Uskon että lihavia ja rumia.
Mistä ne muut kasveja syövät nisäkkäät sitten taikovat lihaksensa? Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat (ja aikanaan jaoin ihan samat huolet kun kaikki on vaan proteiinin ympärillä) mutta ei tuo voi olla niin yksinkertaista että 1+1=2 kun kehosta puhutaan. Bill pearl jo aikanaan sanoi proteiinin määrän olevan turhan korkea tyyliin 70-80 luvulla.Itse olen vähän skeptinen kasvissafkasta - ilman ihan selkeitä painotuksia proteiiniin - treenaamisessa. Laskin joskus esimerkiksi 100g linssejä + 30g pähkinöitä aterian leusiinit. Melko niukasti menee yli 2g.
Tämäkin pilkku nussittava, mutta esim tavoitteellisesti esim kestävyysurheilua harrastava pääsee hyvinkin helposti vegaanina siihen suosituksen mukaiseen 1,3*bw prot määrään.Miten muut eläimet liittyy ihmiseen?
Pointtina se, että on paljon tutkimuksia, joiden mukaan vasta yli 2-3g leusiinia aiheuttaa kunnon proteiinisynteesin. Tähän on vaikea päästä ilman erillistoimenpiteitä vegaanina.
Minulla ei todellakaan kaikki pyöri proteiinin ympärillä. Syön 3x päivässä, josrmta 90 prosenttia vegaanisafkaa kuten linssejä, viljaa, pinaattia, parsakaalia ja soijaa.
Edit. Puhun koko ajan proteiinista tavoitteellisesti treenaavalla.
Siten että jos syöt pelkkää heinää. Niin ei tule leusiinia tms ”riittävästi” mutta silti ne vaan kasvaa ja vahvistuu.Miten muut eläimet liittyy ihmiseen?
Pointtina se, että on paljon tutkimuksia, joiden mukaan vasta yli 2-3g leusiinia aiheuttaa kunnon proteiinisynteesin. Tähän on vaikea päästä ilman erillistoimenpiteitä vegaanina.
Minulla ei todellakaan kaikki pyöri proteiinin ympärillä. Syön 3x päivässä, josrmta 90 prosenttia vegaanisafkaa kuten linssejä, viljaa, pinaattia, parsakaalia ja soijaa.
Edit. Puhun koko ajan proteiinista tavoitteellisesti treenaavalla.
No mutta minä puhuin että tuo on ”yleinen” saanti suositus kokonais proteiinin osalta näyttelee melko pientä osaa kokonaisuudessa eikä liittynyt tuohon sinun leusiini määrään millään tasolla.Nyt vähän keljuttaa. En ole puhunyt 2g per painokilo proteiinia
Vaan
Yli 2g leusiinia per ateria näyttäisi olevan proteiinisynteesin kytkin.