The Game Changers (kasvisruokavalio)

Päivän HS antaa taas palstatilaa vegeilylle. Jälkimmäisen jutun hc-vegaani ei ehkä omalla habituksellaan osoita, että valittu strategia on paras mahdollinen.
katso liitettä 227618
katso liitettä 227619
katso liitettä 227620
katso liitettä 227621
Tuomas hautala on seka syöjä ja ei näytä fysiikka verraten samoja tuloksia nostaviin ”ei testattuihin” urheilijoihin että on maailman kovin voima urheilija teho/paino suhteeltaan!!! Hautala on ihan omassa luokassaan kun vaan pääsee kisoihin niin puhutaan ympäri maailmaa siitä

Eli ulkonäön perusteella et voi sanoa mitään. Kaikkia ei ole tehty olemaan kireitä ilman suuria uhrauksia vaikka fitness paska niin kaikille uskottelee. Se ei vaan ole valitettavasti mahdollista.

Ja se että on vegaani ei tarkoita etteikö voi syödä ”pullaa” liikaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Päivän HS antaa taas palstatilaa vegeilylle. Jälkimmäisen jutun hc-vegaani ei ehkä omalla habituksellaan osoita, että valittu strategia on paras mahdollinen.
katso liitettä 227618
katso liitettä 227619
katso liitettä 227620
katso liitettä 227621
Mistä tällainen lähes fanaattinen kasvissyönnin vastustaminen oikein kumpuaa? Ja ylipäätään minkä tahansa ruokavalion kiihkomielinen puolustaminen tai vastustaminen. Ymmärrän kyllä asiallisen kommentoinnin ja kritiikinkin, mutta perusteluna ulkoinen habitus pariin lehtikuvaan perustuen, on kyllä ala-arvoinen, varsinkin kun kaverin harrastuksena ei edes ole bodaus vaan voimanosto, tennis ja kulinarismi.
 
Kyllä mua ihmetyttää tää jatkuva lihan demonisointi ja terveydelle kyseenalaisten lihankorvikkeiden ylistäminen mediassa. Suomessa lihantuotanto on niin hyvällä tolalla, että tää on viimenen paika missä se pitäs ajaa alas. Lihan hinnan korotus laittas kyllä tiloja kiinni entistä enemmän. Uskomatonta että joku näkee sen hyvänä asiana kun työttömyys kasvaa, omavaraisuus kärsii ja maaseutu kuolee entisestään. Ja kuitenkin vaikutus globaaliin ilmastoon/päästöihin nollan luokkaa.

Mitä tulee kertojan habitukseen, niin se ei ainakaan tuo lisää uskottavuutta jutuille. Itse harrastan voimanostoa, mutta en kyllä tuolta näytä, enkä halua näyttää. Vaikka painoa on yli 100kg, niin kunto on kuitenkin suht tiukka.
 
Kyllä mua ihmetyttää tää jatkuva lihan demonisointi ja terveydelle kyseenalaisten lihankorvikkeiden ylistäminen mediassa. Suomessa lihantuotanto on niin hyvällä tolalla, että tää on viimenen paika missä se pitäs ajaa alas. Lihan hinnan korotus laittas kyllä tiloja kiinni entistä enemmän. Uskomatonta että joku näkee sen hyvänä asiana kun työttömyys kasvaa, omavaraisuus kärsii ja maaseutu kuolee entisestään. Ja kuitenkin vaikutus globaaliin ilmastoon/päästöihin nollan luokkaa.

Mitä tulee kertojan habitukseen, niin se ei ainakaan tuo lisää uskottavuutta jutuille. Itse harrastan voimanostoa, mutta en kyllä tuolta näytä, enkä halua näyttää. Vaikka painoa on yli 100kg, niin kunto on kuitenkin suht tiukka.
Välillä tulee seurattua tuon kulinaristin twiittejä niin aika kahelin vaikutelman siitä kyllä saa. Saa tietysti näkyvyyttä kun kamuilee Fogelin kans.
 
https://medicalxpress.com/news/2021-04-fat-diets-decrease-testosterone-men.amp

"
The study was a systematic review and meta-analysis, which combined together the results of six well-controlled studies with a total of 206 participants. These studies first put men on a high fat diet (40% fat), and then transferred them to a low fat diet (20% fat), and found their testosterone levels decreased by 10-15% on average. Particularly bad were vegetarian low fat diets causing decreases in testosterone up to 26%.

The authors linked their results to similar studies conducted in humans and mice. These studies found high intakes of monounsaturated fats found in olive oil, avocados, and nuts may boost testosterone production. However, omega 6 polyunsaturated fats predominantly found in vegetable oils, may damage the cells' ability to produce testosterone. This is because highly unsaturated fats such as polyunsaturated fats are more prone to oxidation, which causes cell damage."

Yksi huomioitava asia lisää ruokavaliossa ja rasvanlaadussa.
 
Olen itsekin päätynyt siihen että kasvisruokavaliossa, jota en siis noudata sanottakoon se, isoin ongelma on rasvahappojen laatu (mistä epa dha, liikaa o6) eikä proteiini tai vitaminiit tai rauta.
 
Kyllä mua ihmetyttää tää jatkuva lihan demonisointi ja terveydelle kyseenalaisten lihankorvikkeiden ylistäminen mediassa. Suomessa lihantuotanto on niin hyvällä tolalla, että tää on viimenen paika missä se pitäs ajaa alas. Lihan hinnan korotus laittas kyllä tiloja kiinni entistä enemmän. Uskomatonta että joku näkee sen hyvänä asiana kun työttömyys kasvaa, omavaraisuus kärsii ja maaseutu kuolee entisestään. Ja kuitenkin vaikutus globaaliin ilmastoon/päästöihin nollan luokkaa.

Mitä tulee kertojan habitukseen, niin se ei ainakaan tuo lisää uskottavuutta jutuille. Itse harrastan voimanostoa, mutta en kyllä tuolta näytä, enkä halua näyttää. Vaikka painoa on yli 100kg, niin kunto on kuitenkin suht tiukka.
Se kunto kun ei vaan ole kaikille mahdollinen.

Tuossa olen samaa mieltä että suomentasolla lihan tuotannossa ei ole monikaan maa ja en todellakaan toivo että sitä vähennetään vaan sitä pitäisi markkinoida systeeminä eteenpäin kestävän lihan ja maidon tuotannon mallina. 👍🏼

enkä pidä myöskään siitä että lihan mainostaminen kielletään tai rajoitetaan.
 
Bodaus ja kasvikset:
Syökää pähkinää. Varsinkin saksanpähkinää. Saa protskut ja rasvat, ja saksanpähkinästä tykkää myös siittiöt.
 
Kyllä mua ihmetyttää tää jatkuva lihan demonisointi ja terveydelle kyseenalaisten lihankorvikkeiden ylistäminen mediassa.
Olen osin samaa mieltä, lihasta helposti nykyään kirjoitetaan vain negatiivisessa mielessä, vaikka ravitsemuksellisesti on kuitenkin parhaasta päästä. Tässä taitaa olla usein syynä ei-terveydelliset syyt kuten ilmastonmuutos tai ainakin pelko siitä. Tuo väitteesi lihankorvikkeista yleisellä tasolla tuskin pitää paikkaansa, ei se että papuja, viljaa yms. kypsennetään hienonnetaan ja maustetaan, tee niistä terveydelle kyseenalaisia.
 
Huono strategia mun mielestä sotkea terveyshaitat ja ilmastohaitat. Kansalaiselle tulee vain kusetettu olo. Kyllä porukka jo tietää että pekonin ja jauhelihan välillä on iso ero terveellisyydessä.
 
Kyllä mua ihmetyttää tää jatkuva lihan demonisointi ja terveydelle kyseenalaisten lihankorvikkeiden ylistäminen mediassa. Suomessa lihantuotanto on niin hyvällä tolalla, että tää on viimenen paika missä se pitäs ajaa alas. Lihan hinnan korotus laittas kyllä tiloja kiinni entistä enemmän. Uskomatonta että joku näkee sen hyvänä asiana kun työttömyys kasvaa, omavaraisuus kärsii ja maaseutu kuolee entisestään. Ja kuitenkin vaikutus globaaliin ilmastoon/päästöihin nollan luokkaa.

Mitä tulee kertojan habitukseen, niin se ei ainakaan tuo lisää uskottavuutta jutuille. Itse harrastan voimanostoa, mutta en kyllä tuolta näytä, enkä halua näyttää. Vaikka painoa on yli 100kg, niin kunto on kuitenkin suht tiukka.
Mistäs terveydelle kyseenalaisista lihankorvikkeista puhut ja minkälaista ylistämistä mediassa olet lukenut (jos nyt valmistajan mainoksia ei lasketa)? Vai onko joku Shawn Bakerin twiitti mennyt minulta ohi, kun en ole tällaista kuvaa itse saanut. Arvostan myös sitä, että sinäkin nostit esiin artikkelin henkilön ulkonäön heikentävänä seikkana argumentin vahvuudelle. Olet kyllä ihan omalla tasollasi mielipiteiden perustelussa. Voisit mielestäni tästä edespäin liittää jokaisen viestisi mukaan kuvan itsestäsi ja ylivoimaisesta fysiikastasi, niin tämä nostaisi myös nämä melko paskat argumenttisi yhtä ylivertaiselle tasolle fysiikkasi kanssa.
 
Mistäs terveydelle kyseenalaisista lihankorvikkeista puhut ja minkälaista ylistämistä mediassa olet lukenut (jos nyt valmistajan mainoksia ei lasketa)? Vai onko joku Shawn Bakerin twiitti mennyt minulta ohi, kun en ole tällaista kuvaa itse saanut. Arvostan myös sitä, että sinäkin nostit esiin artikkelin henkilön ulkonäön heikentävänä seikkana argumentin vahvuudelle. Olet kyllä ihan omalla tasollasi mielipiteiden perustelussa. Voisit mielestäni tästä edespäin liittää jokaisen viestisi mukaan kuvan itsestäsi ja ylivoimaisesta fysiikastasi, niin tämä nostaisi myös nämä melko paskat argumenttisi yhtä ylivertaiselle tasolle fysiikkasi kanssa.

Esimerkiks artikkelissa mainuttu Quorn = homeesta valmistettu sieni 😁 mistä on raportoitu tuhansia allergisia reaktioita. Sitten nää oatlyn rapsilitkut mitä hesarin etusivullakin hehkutettiin samalla kun demonisoitiin normaalia maitoa.
 
Ei kai sentään TUHANSIA kuten quornille... Meidänkin perheessä vain yksi on allerginen munille ja maidolle.
En ole tuhatpäisiä perheitä vielä yhtään nähnyt. *vitsi* Aika huonosti on maito maailmalla siedetty muualla kun Skandinaviassa.

Mutta en minä kyllä ymmärrä miksi noita tulisi korvikkeita kenekään syödä? Eikö voi syödä pavut papuina jne pakkoko ne on prosessoituina syödä? Eniten mennään metsään juuri siksi että pyritään saamaan kasvis maistumaan lihalta. Jos näin niin syökää ihmeessä lihaa se maistuu sille mille kuuluu muuten tehkää hyvää kasvis ruokaa mikä ei miltään osin pyri maistumaan näyttämään tai olemaan ulkoisesti yms mitään lähellekkään lihaa.
 
En ole tuhatpäisiä perheitä vielä yhtään nähnyt. *vitsi* Aika huonosti on maito maailmalla siedetty muualla kun Skandinaviassa.

Mutta en minä kyllä ymmärrä miksi noita tulisi korvikkeita kenekään syödä? Eikö voi syödä pavut papuina jne pakkoko ne on prosessoituina syödä? Eniten mennään metsään juuri siksi että pyritään saamaan kasvis maistumaan lihalta. Jos näin niin syökää ihmeessä lihaa se maistuu sille mille kuuluu muuten tehkää hyvää kasvis ruokaa mikä ei miltään osin pyri maistumaan näyttämään tai olemaan ulkoisesti yms mitään lähellekkään lihaa.
Ja ihan vain varmistaakseni, ettei jää epäselvyyksiä: kommenttini oli tosiaan sarkastinen.
 
Tuo väitteesi lihankorvikkeista yleisellä tasolla tuskin pitää paikkaansa, ei se että papuja, viljaa yms. kypsennetään hienonnetaan ja maustetaan, tee niistä terveydelle kyseenalaisia.

Mistäs terveydelle kyseenalaisista lihankorvikkeista puhut ja minkälaista ylistämistä mediassa olet lukenut
Ottamatta ollenkaan kantaa siihen, syödäkö kasvi- vai mikäpohjaisesti, kannattanee ehkä perehtyä aiheeseen prosessoitu valmisruoka ja terveys.
 
Prosessointi on hyväksi, kun sillä parannetaan ruoasta saatavien ravinteiden saantia. Huonosta silloin kun sillä erotetaan ravinnon energia muista ravinneaineista.
 
Back
Ylös Bottom