The Cyan Velvet Project: The Essence Of Disposal

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Alec
  • Aloitettu Aloitettu
Oletko kyllästynyt lähinnä Itä-Berliinin hurjien temppuja lainailemaan,huumoripohjalta tehtyyn suomalaiseen industrialiin?ei hätää,pelastus on koittanut,pelastus tulee Tampereelta,pelustuksen nimi on Cyan Velvet Project,debyyttialbumillaan The Essence Of Disposal.
CVP yhdistelee musiikkiinsa mm.industrialia ja goottimeininkiä,mutta myös ihan pop-koukkuja.tästä syystä voi olla,että CVP on esimerkiksi Rammstein-faneille liian kevyttä.
Yhtyeen musiikkia on kuvattu sanoilla "jos Ministry raiskaisi Depeche Moden,CVP olisi siitä syntyvä äpärälapsi".en tunne kummankaan mainitun yhtyeen musiikkia niin hyvin,että osaisin sanoa mitään kuvauksen paikkaansa pitävyydestä.Välillä mennään raskaammin ja välillä soljutaan goottitunnelmiin.
Bändi käyttää kahta laulajaa:ärjympiä (ei kuitenkaan örinää) miesvokaaleita ja heleää naislaulua.mikään tuore ideahan tämä ei ole,mutta tällä levyllä se ainakin toimii.

Itse tutustuin yhtyeeseen jo demoasteella,ja biisi Luxury for the pigs onkin matkannut ämppärisoittimessani jo vuoden päivät.

Levy iskee varsinkin tasaisuudellaan,ihan hittibiisit ovat jääneet seuraavalle levylle,mutta toisaalta yhtään heikkoakaan esitystä ei ole mukaan mahtunut.
Levy paranee kuuntelun myötä,itsekkin olin ensimmäisen kuuntelun jälkeen vähän pettynyt,mutta kun levyä on soittimessa muutaman kerran pyörittänyt,paljastuukin sieltä ihan kelpo tekele.Tästä on hyvä jatkaa. En oikein tiedä kenelle tätä uskaltaisin suositella,testatkaa itse.
:3:

essence_of_disposal.jpg

01. Over the Noise of the Living
02. City of White Lilies
03. Passive Attack
04. For Some
05. Pagandom
06. Soundtrack for Tragedy
07. Luxury for the Pigs
08. Humbug
09. The Chant
10. Delve Into the Darkness