Thai + lisäravinteet -kysymyksiä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Harrastan thainyrkkeilyä 3 kertaa viikossa (4, sparrin kanssa), pyörailen kuntopyörällä 2 kertaa viikossa 30 min. (teen samassa yhteydessä lihaskuntoliikkeitä, kuten myös thaitreenin jälkeen), ja vedän punttia 2 kertaa viikossa. Keväällä olisi tarkoitus alottaa juoksulenkit tsygäilyn sijaan.

Onko palautusjuoma olennainen thaitreenin jälkeen? Entä pyöraily/lihaskunto -treenin jälkeen? Punttailussa käytän jo whey 3:sta, mutta nyt ostin Reco 2:sta ja ajattelin vaihtaa Wheyn siihen. Mutta otanko sitä myös muiden treenien jälkeen?

Etnä vitamiinit yms.? Minulla on Mivi total plussaa ja Fastin Sports omegas, hyödyllisiä?

Olen jotain 180 pitkä ja painan 90kg, pudotan 80:een dieetillä. Olen harrastanut punttailua pidemmän aikaa eli lihasta löytyy ihan hyvin, Thain alottamisen jälkeen vaihdoin sen yksinkertaisempaan ohjelmaan, pääosin koviin perusliikkeisiin.

Ruokapuoli on ok, tarkkailen ja syön terveellisesti, ja kuten ylempänä lukee, painoa meinaan tiputtaa ja lihakset säilyttää. Reco 2 siihen ok?

Kaikenlaiset kommentit, vinkit ja neuvot tervetulleita.

ps. Searchilla en löytäyt tyydyttäviä vastauksia.

Laitetaan jotain kommenttia, vaikken kamppailulajeja vielä treenaa. Olen vasta aloittelemassa kamppailulajia, mutta punttia jo 14 vuotta. Jotkut mahakkaat voimailijat on varoitellut että lihakset lähtee kamppailulajeissa, mutten usko ja aion todistaa väitteen vääräksi.

Aamuaerobinen ruoasta tyhjällä vatsalla, (rasvanpolttajat ja BCAA jos rahaa) ja 0,5-1 litra vettä vaikka väkisin ennen aamuaerobista. Aamuaerobinen toimii mulla tosi hyvin. Fillarointia inhoan, varsin kun satula puristaa ikävästi.

Vitamiineja reilummin mitä suositukset, noissa multivitoissa yms. on juuri sen verran vitamiinia, ettei edes vahingossa 50kg mummo saa liikaa vitamiinia. Tällä hetkellä otan 2kpl multittabs aamulla ja illalla 2kpl multittabs+2*350mg magnesium.

Optimum kalaöljykapseleja 4 kpl aamulla ja 4 kpl illalla, vähempikin riittäisi, mutta otan noista hyviä rasvoja. Liian rasvaliukoisen vitamiinin saannin riskiä ei ole kun noita ei ole vitaminoitu. Optimumia saa nyt halvalla pakkiksen kaupastakin ja on tietääkseni kaikkein halvin kapseloitu kalaöljy (grammahinta) tällä hetkellä. Lusikalla otettavasta en tykkää kun tulee kalanmakua suuhun ja närästää.

Jos olisi ylimääräistä rahaa ostaisin vahvoja vitamiineja ainakin treenipäivinä. Pakkiksen kaupassakin taisi olla jotain vahvoja vitamiineja kuukauden satsi jos oikein muistan.

Miten on proteiinin kokonaissaanti sinulla oletko laskenut? Vaikka väitetään että 2 g/rasvaton omapaino kg proteiinia riittäisi, niin mä en oikein usko ja otan mieluummin lähemmäs 3 g. Mä en tykkää valmiista palautusjuomasta kuten reco2, kun niissä reilusti hiilaria 50-70% painosta. Liika hiilari pöhöttää ainakin mua ja sixpak ei tule esille. Mä teen palautusjuoman yleensä 1,5-2 dl proteiinia ja vain 0,5 dl maltodekstriiniä. Tossa tulee proteiinia 40-55g, jonkun mielestä voi olla liikaa. Hiilaria vain 25 g. Lisäksi reco2:ssa maksaa liikaa, kun suuri osa on halpaa täytettä, maltodekstriinin kilohinta n.4-7 e/kg riippuen pakkauskoosta.

Myös kamppailulajin jälkeen ottaisin ainakin pienen proteiinidrinkin. Olen myös miettinyt ottaa BCAA kapseleita ennen treeniä voisi olla hyödyksi, en ole vielä testannut.

Eikös juuri rankan aerobisen jälkeen pitäisi vetää hiilaria että varastot täyttyisi eikä kroppa alkaisi vetää lihaksista energiaa? Sen takia ostin Recoa.

Proteiinia saan hyvin, väh. 20 grammaa per ateria.

Ja lisään vielä kun ei eilen ollut aikaa kirjoittaa kunnolla, eikö kamppailulajeissa ja aerobisessa treenaamisessa muutenkin tärkeämpää ole hiilareiden riittävä saaminen kuin proteiinien?

Tällä hetkellä vedän punttia lähinnä säilyttääkseni lihat ja voimataso, ehkä myös lievää lisämassaa hakien, mutta se ei ole pääosassa kuten ennen oli.

Lisäkysymyksenä riittääkö puolen tunnin aamuaerobinen kuntopyörällä? Hiki tuli ainakin hyvin kun veti tarpeeksi rankasti. Pyöräilisin illalla toisen puolituntisen ja vetäisin lihaskuntoa.

Tämä kamppailulaji osio ei taida monia kiinnostaa, siksi ei ole juuri tullut vastauksia. Treeni ja ravinto puolelta voisi saada paremmat vinkit. Mä ottaisin hiilarit hyvistä lähteistä tumma riisi, täyjyvämakaroni ja kaurapuuro. Kun syöt vaikka 1,5-2 h ennen treeniä ei lopu lihaksien energiavarastot. Mulla on töissä usein vihertävä banaani jonka syö ennen salille lähtöä. Maltodekstriini on melkein kuin sokeria söisi pussista, tekee hetkellisen verensokerin lisäyksen, joka menee nopeasti ohi ja ylimääräinen energia kertyy läskiksi.

Taitaa 30min kuntopyörää just riittää. Jos liikaa yrittää tehdä aerobista, niin voi loppua motivaatio ja ei jaksa treenata muita lajeja.

mulla on kolmen vuoden kokemus thai nyrkkeilystä, ja ite en saanut painoani pysymään koossa, välissä oli vuoden tauko jolloin nostin painoni 80 kg, ja jälleen kun aloin harrastaa tosissaan laihdun sen 10(lähtö 70 kg), en tiedä kyllä siinä yritin vedellä prodeja ja safkata, mutta kyllä siinä kumminkin lihat lähti ja nopeesti....en ole kyllä löytäny vastausta siihen miten noi raskaan sarjan äijät pitää tota lihaksistoonsa kunnossa :wall:

japadahoe sanoi:
mulla on kolmen vuoden kokemus thai nyrkkeilystä, ja ite en saanut painoani pysymään koossa, välissä oli vuoden tauko jolloin nostin painoni 80 kg, ja jälleen kun aloin harrastaa tosissaan laihdun sen 10(lähtö 70 kg), en tiedä kyllä siinä yritin vedellä prodeja ja safkata, mutta kyllä siinä kumminkin lihat lähti ja nopeesti....en ole kyllä löytäny vastausta siihen miten noi raskaan sarjan äijät pitää tota lihaksistoonsa kunnossa :wall:

Syömällä (ja lepäämällä) riittävästi :)
Itselläni ainakin painot on pysynyt ihan normisti 86-90kg välissä, vaikka viikossa tuleekin treenipäiviä 5-6.

Itse otan normaalisti palkkarit treenien jälkeen ja päivän kokonaiskalorit treenipäivinä huitelee tuolla 3500-3700 välissä.

Viimeksi muokattu:
en ole kyllä löytäny vastausta siihen miten noi raskaan sarjan äijät pitää tota lihaksistoonsa kunnossa

Itellä on paino paino pysynyt tuossa satasen tuntumassa, vaikka treenaankin potkunyrkkeilyä 3-5 kertaa viikossa ja käyn salilla 2-4 kertaa viikossa. Ruokavalioon ei tule niin hirveästi keskityttyä. Kunhan syö kaksi tai kolme tuhtia liha-ateriaa päivässä ja palautusjuomat salitreenien jälkeen. Kaloreita en ole ikinä laskenut.

Olit sitten ninja tai nörtti, niin samat luonnonlait vaikuttavat: paino putoaa, jos on liian vähän kaloreita. Jos paino putoaa, niin silloin syödään enemmän. Jos ei "pysty" syömään oikeata safkaa, niin vaikka ns. roskaruokaa.....

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
japadahoe sanoi:

Ei kai siinä ole muusta kysymys kuin siitä, että elimistö etsii aina tasapainotilaa kulloinkin harrastamasi liikunnan ja kehon painon kanssa. Ehkä se vaan on niin, että sun optimipainosi thainyrkkeilijänä on lähempänä 70 kiloa kuin 80 kiloa. Bodarina sun optimipainosi voi sitten olla jotain aivan muuta.

Vaikea uskoa että tuo 10 kiloa joka MT-treenaamisen uudelleen alkaessa tippui olisi ollut kokonaan tiukkaa lihasta. ;) Eiköhän siinä lähtenyt aika paljon läskiä ja nestepöhöä kans, ja kuka sellaisilla mitään tekee.

Mikä sulla on taka-ajatuksena painon nostamiselle? Ulkonäkö vai koetko että voimaa puuttuu thaiboksauksessa vai olisiko ylempi sarja jotenkin muuten sopivampi? Eihän thainyrkkeilijät muutenkaan ole kovin massiivisia äijiä, edes raskaammissa sarjoissa. Pituutta on kyllä reilusti mutta ei lihasmassaa.

Elämä on täynnä valintoja. Yksi mahdollisuus on tietysti jakaa vuosi eri kausiin: talvella thainyrkkeillään timminä kuin talviorava ja kesällä on sitten bulkki-, bodaus- ja rantakausi. ;)

niin se voi olla ku meillä oli melko myöhään aina rrenit, ja rahat riitti pelkkään harrastamiseen niin ei se safka politiikka pysyny ihan kuosissa!!muuten niin taukoa tullu taas 4kk ja pitäisi löytää kohta puoleen tiensä jälleen takas, tää on kumminkin paras laji mitä voi harrastaa!!

""Itellä on paino paino pysynyt tuossa satasen tuntumassa, vaikka treenaankin potkunyrkkeilyä 3-5 kertaa viikossa ja käyn salilla 2-4 kertaa viikossa. Ruokavalioon ei tule niin hirveästi keskityttyä. Kunhan syö kaksi tai kolme tuhtia liha-ateriaa päivässä ja palautusjuomat salitreenien jälkeen. Kaloreita en ole ikinä laskenut.""

tohon en voi sanoa kun että kova homma, ite en pystyny puhumattakaan että vetäisi vielä jonain tuplana sali reenit päälle..... :hyper:

Suositut

Back
Ylös Bottom