Vastaa viestiketjuun

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%

Aika kalliita ovat nuo Cerat kun vertaa muihin minipillereihin. Mulla on käytössä Mini Pill ja ne maksavat reilu 8 euroa 3 kk:n satsi.

Mä käytin aikaisemmin monta vuotta Microgynon-yhdistelmäpillereitä, kunnes viime talvena päänsärkyjen takia vaihdettiin minipillereihin. Sopivat kyllä muuten tosi hyvin, enkä tiedä, olivatko pillerit päänsäryn syy. Pillereiden vaihto aiheutti järkyttävän turvotuksen ja rintojen aristuksen. Sinnikkäästi söin minipillereitä 3 kk ja lopetin, kun tuskastuin olooni.

Ekat menkat tulivat noin 4 vkon kuluttua pillereiden lopettamisesta ja samalla muistui mieleen, millaista elämä oli ennen pillereiden käytön aloittamista: järkyttävät kuukautiskivut, joihin ei auta mikään, ja 7-8 päivää kestävät runsaat vuodot. Siihen kun yhdistetään hormonittoman ehkäisyn hankaluus, niin päädyin muutaman kuukauden jälkeen takaisin hormonaaliseen ehkäisyyn. Aloitin uudestaan Mini Pill -pillerit, eikä turvotusta tms. ole tullut ja muutenkin olo on parempi kuin ilman pillereitä. noin 4 viikon välein tulee muutamana päivänä niukkaa vuotoa, mutta mitään PMS-oireita tai mielialan vaihteluja ei ole.

Onhan se niin, että kaikille ei löydy sopivaa hormonaalista ehkäisyä, mutta mä oon ainakin tyytyväisempi minipillereiden kanssa kuin ilman.

Mihin maitojunaa käytetään?
Back
Ylös Bottom