GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Terve vartalomalli

Olen mahdollisesti lievän syömishäiriön kimpussa nahisteleva naikkonen, jonka mielikuva täydellisestä naisvartalosta on hieman romuttunut. Täällä teidän foorumeilla kun pyörii, tulee hyvä mieli kun kaikki vaikuttaa niin tervejärkisiltä etenkin syömisien suhteen. Jaksaisitteko auttaa ja postata tai laittaa linkkiä kuviin naisista, jotka ovat teidän mielestä kauniita ja terveen näköisiä? Semmosia, jotka vastaa teidän ihanteita. Samalla jos kertoisitte kans vähän, mikä on teidän mielestä kaunista naisen vartalossa. :) Ite haluisin jo vaihtaa nää thinspiraatiot ihan niihin oikeisiin inspiraatioihin. Danke!

Edit. Oikeessa oot Taskuamatsoni, nähtävästi luin tosi huolimattomasti avausviestin. Poistin nyt linkin kokonaan kun ei varmaankaan oo parasta mahdollista katseltavaa syömishäiriöiselle.

Olen mahdollisesti lievän syömishäiriön kimpussa nahisteleva naikkonen, jonka mielikuva täydellisestä naisvartalosta on hieman romuttunut. Täällä teidän foorumeilla kun pyörii, tulee hyvä mieli kun kaikki vaikuttaa niin tervejärkisiltä etenkin syömisien suhteen. Jaksaisitteko auttaa ja postata tai laittaa linkkiä kuviin naisista, jotka ovat teidän mielestä kauniita ja terveen näköisiä? Semmosia, jotka vastaa teidän ihanteita. Samalla jos kertoisitte kans vähän, mikä on teidän mielestä kaunista naisen vartalossa. :) Ite haluisin jo vaihtaa nää thinspiraatiot ihan niihin oikeisiin inspiraatioihin. Danke!

Kehottaisin katselemaan hieman ympärilleen: miltä sun äiti näyttää? Tai sisarukset? Miltä sun ympärillä koulussa/töissä/harrastuksissa olevat naiset ja miehet näyttää? Meitä on erilaisia ihmisiä, on laihoja, lihaksikkaita, kurvikkaita, uhkeita, atleettisia, tiimalasivartaloisia, suoravartaloisia jne. Terve kroppa on sellainen, joka tuntuu terveeltä. Sille tulee nälkä, joka tyydytetään, se haluaa välillä liikkua ja välillä levätä. Katsele muitakin kuin katalogien, huippumalli-haussa sarjan tai muiden saippuasarjojen naisia. En voi sanoa suoraan, että esim. urheilijat olisivat tässä kategoriassa, osa on, osa ei. Dove-mainos on aika, kiva, siinä näkee monenmallisia, kauniita naisvartaloita.

Onhan täällä jo vastaavia keskusteluja vaikka kuinka paljon. Joku tahtoo olla pehmeä ja pyöreä, joku toinen kisakireä, kolmas on wanna be bikinimallikroppaa tavoitteleva. Ja mä miellän, että jokainen tavoiltelkoon sitä mikä silmää miellyttää, omaa silmää. Toki anorektikot yms. mielenterveyspotilaat poislukien.

Mikä on terve vartalonmalli. IMO sellainen 20% rasvat ja vahva, toimintakykyinen sporttinen kroppa, jolla jaksaa vedellä reippaasti leukoja, juosta reilu 10 kilometriä ja vaikka kiipeillä ja keikkua missä vaan, ja silti on olo energinen, näyttää aivan varmasti terveeltä. Terveellisyys on tasapainoista ruokavaliota, lepoa ja monipuolista liikuntaa. Kun nämä palikat on olleet kohdallaan pidemmän aikaa, alkaa se väistämättä näkyä myös ulkonäössä. Terveellisesti elävä ihminen näyttää terveeltä.

Taskuamatsonin kanssa samaa mieltä terveen näköisistä ihmisistä.

Kauneus puolestaan tulee mun mielestä itsetunnosta ja siitä, että viihtyy omana itsenään. Ei auta vaikka fysiikka olisi "täydellinen" jos kulkee seiniä pitkin ja hartiat lysyssä omaa varjoaan peläten.

Olen mahdollisesti lievän syömishäiriön kimpussa nahisteleva naikkonen, jonka mielikuva täydellisestä naisvartalosta on hieman romuttunut. Täällä teidän foorumeilla kun pyörii, tulee hyvä mieli kun kaikki vaikuttaa niin tervejärkisiltä etenkin syömisien suhteen. !

No joo..mä luulen, että tällä foorumilla kaikki vaikuttaa tervejäkisiltä syömisten suhteen, mutta onko se sitä oikeasti...??Asiat ei välttämättä ole sitä, miltä ne vaikuttaa. Jatkuvaa syömisten puimista ja syömisten miettimistä..Kehonkuvan kanssa taistelua.Ei varmaan sinun tapauksessa kannata lähteä liikkeelle kalorien laskemisesta. Kisakroppa ei tulisi olla kenenkään tavoite (normielämässä). Se on kaikkea muuta kun terveellinen olotila, puhumattakaan kisojen jälkeisestä ajasta.

Kaunis vartalo on niin moniulotteinen asia. Komppaan muita toteamalla, että henkinen puoli kuntoon ja sieltä tulee se kauneus, kun hyväksyy itsensä sellaisena kun on. Tottakai on tärkeä pitää huolta terveydestä ja hyvinvoinnista harrastamalla monipuolista liikuntaa ja syömällä riittävästi terveellistä sapuskaa. Turha ruokailujen ja treenimäärien miettiminen pois, jos on taipumusta syömishäiriöille.

terveessä naisen vartalossahan on rasvaa.. niin vatsalla, pepussa kuin reisissäkin. Esim. renessanssin taiteessa mun mielestä näkee ihan tavallisia terveitä hoikkia naisia.
Albrecht_D%25C3%25BCrer_033.jpg

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
No joo..mä luulen, että tällä foorumilla kaikki vaikuttaa tervejäkisiltä syömisten suhteen, mutta onko se sitä oikeasti...??Asiat ei välttämättä ole sitä, miltä ne vaikuttaa. Jatkuvaa syömisten puimista ja syömisten miettimistä..Kehonkuvan kanssa taistelua.

Turha ruokailujen ja treenimäärien miettiminen pois, jos on taipumusta syömishäiriöille.

Mä tunnen aika monta pakkismimmiä ja suurin osa ei laske kaloreitaan tai pidä muutenkaan kirjaa siitä mitä söi, monelta ja mikä oli suupalan makroravinnejakauma (kaikki kuitenkin näyttää tosi hyville). Perusasiat terveellisestä ruokavaliosta on varmasti jokaisen hyvä hallita, mutta väitän ettei tavallisen ihmisen, aktiivisesti treenaavankaan, ole mitään syytä laskea jatkuvasti kaloreita. Aivan vastaavasti pitäisi elää sykemittarin kanssa, että voisi laskea jatkuvasti kulutuksen, että VARMASTI on kalorit ja kulutus kohdillaan...:rolleyes:

Monipuolisesti ruokaa ääntä kohti sen verran kuin hyvälle tuntuu, pipoa vähän löysemmälle ja ilo irti elämästä (toivottavasti joku ei luule että tämä tarkoittaa että pitää ahmia itsensä täyteen kaikkea)! Jokaisella on se oma tasapaino syömisten ja treenimäärien suhteen. Ne eivät kuitenkaan määrää meidän olemistamme ihmisinä, kuten välillä tätä palstaa lukiessa saattaisi hairahtua ajattelemaan. Letut ja reilusti hilloa iltapalana eivät tee kenestäkään huonoa ihmistä eivätkä edes lihota, kun ymmärtää kohtuusperiaatteen. Ei pelkällä raejuustollakaan kannata elää.

Tärkeintä on kai sopusointu terveen kropan ja oman tyytyväisyyden välillä. Se että on sekä henkisesti että fyysisesti hyvä olla oma ruumiissaan. Fitneksen vaikeus lieneekin siinä, että toisaalta korostetaan kropan toimivuutta ja jaksamista, toisaalta arvostelussa olennaista on ulkonäkö ja tiukkuus, joka haetaan epäterveellisen pitkällä ja tiukalla dieetillä.

Fitneksen vaikeus lieneekin siinä, että toisaalta korostetaan kropan toimivuutta ja jaksamista, toisaalta arvostelussa olennaista on ulkonäkö ja tiukkuus, joka haetaan epäterveellisen pitkällä ja tiukalla dieetillä.

Joo-o. Mitä enemmän lukee kisaavien mimmien päiväkirjoja, sitä enemmän kyseenalaistaa homman järkevyyden. Mielialavaihteita, menkkojen pois jääntiä jne. Terveellistä? Vaikka onhan se niin, että mikään urheilu ei ole kovin terveellistä kun huipputasolla katsotaan, mutta kyllä tämä menee jo mielestäni yli kaikkien rajojen. Voimanostossa maksiminostossa niksahtava olkapää on pientä siihen verrattuna, että hormonitoiminta menee päin persettä dietatessa ja offkausilla. Onko se sen arvoista? Monien mielestä on, eikä siinä mitään, minusta ei.

Tuntuu itsestä joskus jopa harmilliselta, että osa identiteetistä rakentuu treenaamisen ja vartalon varaan. Minä voin sanoa, että olen tullut liian tietoiseksi omasta kehostani yhden kisadieetin myötä, mikä ei todellakaan ollut ongelmaton, ei hormonitoiminnan eikä muunkaan suhteen.

Kisojen jälkeen olo tuntui jo nopeasti kuitenkin terveemmältä ja vahvemmalta. Painoa tuli parissa viikossa muutama kilo, eikä se minua haitannut, päinvastoin. Treenaaminen alkoi taas tuntua mukavammalta. Kaloreiden laskeminen jäi kuitenkin jotenkin päälle, vaikka syönkin monipuolisesti ja runsaasti sekä paljon vapaammin eri ruoka-aineita ja ruokalajeja, välillä herkutellen.

Valmentaja ja muut toitottivat, että nyt kannattaa aloittaa treenaamaan kovaa, kun on dieetin jälkeen hyvä mahdollisuus kehittyä. Tämä jäi jotenkin takaraivoon ja asetti jopa tietynlaiset paineet. Viikon tauon ja sitä seuraavan viikon treenien jälkeen tuli flunssa ja lämpöä on ollut jo yli viikko. Eli pitää pitää taas taukoa. Vaikka en haluaisi sitä myöntää, niin se ahdistaa minua. Keho oli dieetilläkin usein melkein kuin vihollinen, kun olin välillä niin huonovointinen. Nyt tuntuu taas siltä, että keho on pettänyt minut, vaikka kyse on vain tavallisesta pidemmästä flunssasta. Ei varmasti kaikilla tule niin hirveää ahdistusta siitä, että ei voi flunssan takia liikkua ja tehdä kaikkia normaaleja asioita. Se urheilija-identiteetti ja kilpailu-identiteetti jäi vaan niin vahvasti päälle, että ei olevinaan ole aikaa sairastaa, vaikka uusia kisoja ei ole lähiaikoina edes tiedossa. Sangen typerää tietysti.

Kisakunnossa en haluaisi pysyäkään ja kai ne suuremmat paineet treenien suhteenkin hellittää kun ymmärtää, että ei vuosien työ katoa parissa viikossa kokonaan. On oltava pitkäjänteinen ja asetettava asiat perspektiiviin. Kai sitä on vain ajautunut sellaisen lajin pariin, että asettaa itsensä alttiiksi muiden katseille ja arvosteluille ja sitä kautta liialle itsetietoisuudelle.

Valmentaja ja muut toitottivat, että nyt kannattaa aloittaa treenaamaan kovaa, kun on dieetin jälkeen hyvä mahdollisuus kehittyä. Tämä jäi jotenkin takaraivoon ja asetti jopa tietynlaiset paineet. Viikon tauon ja sitä seuraavan viikon treenien jälkeen tuli flunssa ja lämpöä on ollut jo yli viikko.

Mulla lajina voimanosto, mutta vaikka kisoja varten oon tiukistellutkin vain 1-2 kiloa, kisat ovat jo itsessään niin kauhea rääkki, että pidän nykyisin kisojen jälkeen hyvällä omatunnolla pari viikkoa lepoa/ ihan kevyttä treeniä. Sen jälkeen muutama totuttelutreeni ja sit vasta kunnollista rautaa takas tankoon. Ehkä sun kroppas ei vaan ollut vielä toipunut dieetistä ja valmis kestämään kovaa treeniä.

Mulla lajina voimanosto, mutta vaikka kisoja varten oon tiukistellutkin vain 1-2 kiloa, kisat ovat jo itsessään niin kauhea rääkki, että pidän nykyisin kisojen jälkeen hyvällä omatunnolla pari viikkoa lepoa/ ihan kevyttä treeniä. Sen jälkeen muutama totuttelutreeni ja sit vasta kunnollista rautaa takas tankoon. Ehkä sun kroppas ei vaan ollut vielä toipunut dieetistä ja valmis kestämään kovaa treeniä.

Mielestäni en aloittanut kovinkaan kovasti, mutta ehkä sekin oli liikaa, mitä tein. Varmaan vastustuskyky heikompi, niin iski sitten joku infektio. Nyt on kai liikkeellä ollut melko pitkäkestoisia virustauteja. Mullakin jo 11. päivä, että on lämpöä. Ei auta kun hakata päätä seinään ja odottaa.

Hieman offtopicia tuo äskeinen, mutta aiheeseen liittyen sen verran, että mikään vartalo ei ole mielestäni ihannevartalo, ellei se ole hyvinvoiva ja terve. Nuo asiat on kuitenkin tulleet tärkeämmiksi ainakin itselle.

Suositut

Back
Ylös Bottom