Tennis - Hyvä aerobitinen harjoitus salilla käynnin ohessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stedis
  • Aloitettu Aloitettu
Tein tämän ketjun pitkälti hetken mielijohteesta, katsotaan miten menee. Pahoittelen jo etukäteen, jos ketju oli jo valmiiksi, mutta ei ainakaan heti löytynyt haulla.

Niin eli kuinkakohan hyvä aerobiittinen harjoitus toi tennis oikein on. Itse olen muutaman kerran käynnyt pelaamassa ja tuntuu ihan mukavan kovalta harjoitukselta varsinkin, jos pitää tempoa vähänkin yllä kokoajan.

Voisikohan tämä tenniksen peluu olla hyvä korvike vaikka kevyelle lenkille, kun juokseminen ei ole se ihan mieli harrastus ole. Joku 3-4x/viikossa on nyt kahden viikonaikana tullut pelattua.

Toivon viisampien ja kokeneempien vastaavan kyssäriini :whip:.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä olen nyt kesän aikana pelannut tennistä lähes joka viikko vähintään kaksi kertaa viikossa (viime viikolla tuli jopa viisi kertaa pelattua:D). Sopii musta tosi hyvin puntin kaveriksi, koska ainakaan omat taidot eivät ole vielä niin hyvät, että pystyisin vetämään itseni piippuun kentällä. Kuitenkin yhdestä tenniskerrasta kentälle ja sieltä pois pyöräilyineen tulee mulle 1h 45min liikuntaa, ja keskisyke on noin 130.

Salilla käyn kolmekertaa viikossa ja treenaan kolmijakoisella ohjelmalla. Lisäksi juoksen ja pyöräilen joka viikko, mutta tenniksen tultua mukaan kuvioon tuntuu, että jaksaa noitakin paremmin. Tennis korvaa mulla kevyet aerobiset, jotka muuten tekisin kävelemällä, ja monipuolisuutta tennis ainakin on treenaukseeni tuonut. Kaikki irti kesän tennismahiksista sanon minä! :)

Aikoinaan tuli tennistä pelailtua ja miun mielestä se on kohtuullisen hyvää treeniä, korvaa helposti kevyen lenkin. Sykkeet saa tarvittaessa ylös tai alemmas, ihan pelin tahdin mukaan (tai pisteistä pelaamalla :D). Sykemittaria ei ollu koskaan pelatessa, luulisin että toi Viiwin mainitsema lukema vois olla aika lähellä semmosta reipasta peliä. Erittäin hyvää vaihtelua olis varmaan nytkin, tarttis olla vaan pelikaverin :)

Ihan jeesh, pitää vaan muistaa syödä sitten taas enemmän kun kulutus nousee.

tennis.jpg

Tenniksen erinomaisuus ainakin itsellä perustuu vartalonkierroista tulevaan tukilihaksia kuormittavaan jumppaan, joka parantaa oman selkäni liikkuvuutta ihan selvästi. Maven jälkeen kun menee nuijimaan reiluksi tunniksi palloa, niin että karvat irtoaa, niin olo on seuraavana aamuna ihan erilainen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom