Tempaus, rinnalleveto ja työntö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sinji
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ikä
42
Kiinnostais ihan älyttömästi oppia noihin oikeet taktiikat jotta voisin jossin välissä laittaa niitä mun treeniohjelmaan mukaan. Oon niitä yksikseni pienillä painoilla tehnyt, mutta suurempaan en uskalla mennä ennenkuin on varmuus siitä että en satuta itseäni.

Olisko teillä antaa vinkkiä keneltä voisin kysyä, josko tulisi mukaan salille tsekkaamaan tekniikat oikein? Näin alkuun perusteistakin olisin tosi tyytyväinen ja toki sitten jos joku treineri joka osaa oikeesti opettaa noi niin voin mä siitä toki jotain maksaakin - aika kun on niin harvalle ilmasta tänään:D

Vinkkejä?

Minä olen myös miettinyt, että näitä olisi mukava päästä koittamaan, mutta oikeasta suoritustekniikasta ei ole tietoakaan. Painonnostoliiton sivuilta lueskelin varoituksia huonosta tekniikasta, joten en ole kokeillut mitään yksikseni.

Mitenhän noissa seuroissa suhtaudutaan tämmöisiin yli-ikäisiin harrastelijoihin...:confused: En taida kehdata mennä sieltä kysymään.. :david:

Löytyykö mimmeistä painonnostajia?

Olen jonkin aikaa ko. lajia kokeillut treenimielessä. Tekniikan oppiminen on kyllä ollut pitkätie, mutta kyllä se on syytä harjoitella kunnolla oikealla tekniikalla nostamaan.

Itse harjoittelen Tampereella. Tampereen painonnostajat treenailee pääsääntöisesti nääshallissa. Ja kyllä varmasti joku aina neuvoo, kunhan ei pahimpaan ruuhka-aikaan sinne mene. Viikolla on varmaan paremmat mahdollsiuudet saada opstusta, kun viikonloppusin on aina aikas ruuhkaista painonnostotreeneissä. Ja ensisijaisesti ne kyllä opettaa sitä kilpailevaa porukkaa, mutta jos aikaa on, niin kyllä joku on aina vähän ehtinyt pieniä vinkkejä antamaan.

Ja tietyllä maltilla kannattaa suhtautua hommaan. Se ei ehkä ihan niin helppoa välttämättä ole kuin ehkä alkuun luulisi.

Bongasin toiselta foorumilta painonnostajan, joka treenailee samalla salilla kuin meikäläinen. Rinnallevetotekniikkani on tosin parin treenikerran jälkeen parantunut vain niukasti. Kivaa hommaa, mutta itsellä on sama juttu, että ei tahtoisi sen tekniikan oppia ensin.

Myös Tampereella pääsee - jos tohtii - kyllä helposti pyytämään kokeneilta neuvoja. (Edit. No just niin kuin löllömasu yllä sanoi, siellä Nääshallillahan minäkin joskus tankoa tempailin.) Sitten on tietenkin mahdollisuus hyödyntää palstoja ja treenivideoita. Jos valitsee salinsa oikein, sieltä voi hyvinkin löytyä joku tempausta ja rinnallevetoa vääntävä henkilö. UFS:n palstalta löytyy paljon painonnostoaiheista tietoa.

Tempaus on maailman ihanin liike. Toivon hartaasti oppivani sen joskus paremmin, mutta aina ei ole aikaa kaikelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom