Tehokkain itsepuolustuslaji

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Moi!

Eli oon 13v jannu ja ajattelin alottaa jonkun budo lajin (oon harrastanu enne hokutory ju-jutsua ja judoa) mutta en tiedä yhtään mikä olisi kannattavaa alottaa itsepuolustuksen ja urheilun kanalta eli joku viisas ja tietäväinen voisi vastata.

Kiitos jo etukäteen :worship:

Näitä tredejä on ollu aikasemminkin, en jaksa linkata:jahas:

Ite haluaisin tietää jos nyrkkeilijä, karatekit ja muut pieksennän vakioheput ottais matsia, niin kuka voittas:D

Valkkaa laji, joka kiinnostaa itseäsi eniten. Silloin treenaaminen pysyy mielekkäänä ja on siltä osin tehokasta.

Jos 100 identtistä ihmistä laitettaisiin treenaamaan ensimmäistä kertaa jotakin itsepuolustuslajia, niin eiköhän itsepuolustuksen kannalta tehokkaimpia ole Krav Maga, Shoot Fighting tai vastaava kaikkia osa-alueita yhdistelevä brutaali laji.

Itse diggaan korealaisista lajeista, tekniikoita riittää niin perkeleesti - oppiminen on hidasta kun sieltä täältä ropisee tietoa eikä jäädä runkkaamaan sitä yhtä ja samaa liikettä.

Totanoin. Jos itsepuolustuksen tarkotuksena ei ole teloa vastakkaista kunnottomaksi vaan saada se rauhottumaa ja toimintakyvyttömäks tuottamatta tuskaa, niin suosittene yksinkertaisesti painia, jos ottaa kylmiltää oman kokostaa painijaa vastaan pikku konfliktin niin muutamalla riuhtasulla ja rykäsyllä pitäis olla poijjan maissa. Itse olen alottanut nyrkkeily harrastuksen ja kaverin mätkiessä olen huomannu että suojaaminen yms. on kehittyny huomattavasti.

Moi!
mikä olisi kannattavaa alottaa itsepuolustuksen ja urheilun kanalta
Nuohan nyt aika pitkälti sulkee toisensa pois... Eli vähän valintaa pitäisi tehdä, mitä haluaa. Eihän tämäkään asia tietysti niin yksioikoinen ole, Karelin pärjää varmaan nakkikioskilla, mutta urheiluun keskittyvissä lajeissa mennään lajin kilpailusääntöjen ehdoilla. Esim. judon kilpikonnapuolustus, bjj:n guardiinhyppäämiset, wtf-tkd:n tanssiminen kädet alhaalla. Kannattaa kokeilla kadulla. Toisaalta sitten krav magan munille potkimiset ja kurkunpäänmurskaukset ei ole urheilua sanan varsinaisessa merkityksessä (urheilun määritelmässä yksi keskeinen kriteeri on kilpailusäännöt).

Summa summarum, kannattaa treenata sitä mikä tuntuu itsestä hauskalta ja mielekkäältä.

Mites "pitkälle" muuten pääsee pelkällä puntilla kadulla? Siis tarkotan että jos kehoilu vuosia on takana joku 10 ja yhteistulos huitelee vaikka jossakin 650kg..?

Joo, tiedän että aika :david: kysymys:D

Koko on tottakai pelote ja mitä enemmän on voimaa ja massaa sitä parempi on vääntää! Kolikon toisella puolella taas on lyöntien hitaus ja nopeammin hapoille meneminen. Esimerkiksi yksi kaverini käy painimassa ja nyrkkeilemässä kanssani ja ihan kohtalaisen hyvä jo alkaa olemaan,mutta esim. painissa hän pärjää hetken voimalla,mutta kun alkaa hapot iskemään niin yleensä sen jälkeen saan väännettyä lukon.
Aika pitkälle silti pärjää koolla ja voimalla,mutta jokaiselle hevoselle löytyy kengittäjä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:rolleyes:ilmeisesti pointti meni kokonaan ohi. turhaa nuita alkaa selittään että iso on hidas jne.... aivan sama vaikka ei osais tapella ollenkaan niin isolla kaverilla on aina pienempi riski joutua tappeluun kuin jollain hankisääskellä. pataanhan voi saada ihan keneltä tahansa ja ihan kuka tahansa, olkoon sitten millainen ninja tai körmy tahansa.

ilmeisesti pointti meni kokonaan ohi. turhaa nuita alkaa selittään että iso on hidas jne.... aivan sama vaikka ei osais tapella ollenkaan niin isolla kaverilla on aina pienempi riski joutua tappeluun kuin jollain hankisääskellä. pataanhan voi saada ihan keneltä tahansa ja ihan kuka tahansa, olkoon sitten millainen ninja tai körmy tahansa.

En väittänytkään,että olisi aivan sama minkä kokoinen henkilö on. Mutta kysymys oli kuinka pitkälle koolla ja voimalla pääsee. Joten omasta mielestäni annoin aika rehellisen vastauksen??

Tää aihe lienee käsitelty. Kohta kustaan taas kilpaa ja kehutaan iskää tosi isoks ja voimakkaaks.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom