"Tehokas" auto ~20 000e +/- 3ke

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikkeN
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
2.1.2007
Viestejä
46
Kaupunki
Turku
Moro,
pahasti tuppaa autokuumetta olemaan ilmassa, ja 17-23ke hintanen auto olis tarkotus hommata. Auto saisi omata seuraavat kriteerit:
-Neljä ovea, sedan/farkku
-Sopivuus talviautoksi. Joutunee olemaan taloyhtiön pihaparkkipaikalla lumisateessa talvet, tolppa löytyy mutta esim. sisätilalämmitintä ei saa käyttää..
-Pirteys (joo, se on suhteellista, mutta liikutaan 250hp+)
-Sopiva määrä teknotilpehööriä, meluttomuus ja soveltuvuus matka-ajoon plussaa.
-Mieluusti neliveto. Takavetoja olen katsonut, mutta kuinka nykyiset vempeleet toimii runsaslumisena/jäisenä talvena? Itsellä kun kokemus rajoittuu etu- ja nelivetoihin.

Seuraavia olen katsellut: MB C32 AMG 2001, Audi A8 3.7 2001, Subaru Legacy Blitzen JDM-malli 2005, JDM Evo7/8/Imppu, BMW 735/745, Mazda 6 MPS.
Onko näistä kenelläkään kokemusta, esim huollot, montako tkm pystyy ajamaan huolettomasti, talviominaisuudet, hinta/laatu jne... Esimerkiksi C32 himottaisi, mutta miten on AMG-lisä esim. huollossa ja sitten takapotkuautomaatti noinkin tehokkaana talvella.. Legacy (1kpl Nettiautossa myynnissä) olis varmaan fiksu valinta 42000 ajettuna, mutta ratti taas oikealla puolella. Huollot hieman mietyttää kanssa, kun on vain Japaniin tehty rajoitettu erä. 7-Sarjan bemut tässä hintaluokassa taasen ovat ajettuja sen 200 000, joten vinkkejä thänk juu! :)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mamasaniin yhteyttä. Sieltä löytyy sulle auto!

JDM autojen huollot onnistuu ihan hyvin kotimaassa ja ne osat mitä ei tarvikkeena saa, saa maahantuojan kautta tilaamalla. Sitäpaitsi nettiaikakaudella monesti osat saa nopeammin ja edullisemmin tilaamalla itse ulkomailta.

Blitzenissä ei ole kummoistakaan eroa normaaliin (tuplaturbo)Legacyyn.

Oikealta ohjaamista en pelkäisi. Se 50-60 sentin ero pään paikassa ei paljon ajossa vaikuta. Ohittamisen pieni vaikeutuminen on ainoa oikea haitta mutta teho kompensoi. Ajamaan oppii vartissa ja muutamassa päivässä ajo tulee luonnolliseksi.

Myös Audi ja isot Bemarit löytyy Japanista edullisesti. Ja RHD ohjauksella vieläpä.
 
Esimerkiksi C32 himottaisi, mutta miten on AMG-lisä esim. huollossa ja sitten takapotkuautomaatti noinkin tehokkaana talvella..

Jos luulet että huollot ja varaosat on tuohon AMG:n kalliita niin oot tod näk väärässä, ne on paljon kalliimpia kun osaat arvatakaan. Jossen väärin muista niin pelkät tulpat tuohon koneeseen kustantaa n 500€. Jarulevyjen hinnoissa ei puhuta kympeistä vaan satasista jne. Siis todellakin kallis, mutta hyvä auto..
 
Jos luulet että huollot ja varaosat on tuohon AMG:n kalliita niin oot tod näk väärässä, ne on paljon kalliimpia kun osaat arvatakaan. Jossen väärin muista niin pelkät tulpat tuohon koneeseen kustantaa n 500€. Jarulevyjen hinnoissa ei puhuta kympeistä vaan satasista jne. Siis todellakin kallis, mutta hyvä auto..

Tuolla näyttää hinta olevan reilun kympin/tulppa, eli ei kovin kallista :http://www.partsgeek.com/mmparts/spark_plugs/mercedes/c32_amg.html
 
Zone-sarja -42%
Mamasaniin yhteyttä. Sieltä löytyy sulle auto!

JDM autojen huollot onnistuu ihan hyvin kotimaassa ja ne osat mitä ei tarvikkeena saa, saa maahantuojan kautta tilaamalla. Sitäpaitsi nettiaikakaudella monesti osat saa nopeammin ja edullisemmin tilaamalla itse ulkomailta.

Blitzenissä ei ole kummoistakaan eroa normaaliin (tuplaturbo)Legacyyn.

Oikealta ohjaamista en pelkäisi. Se 50-60 sentin ero pään paikassa ei paljon ajossa vaikuta. Ohittamisen pieni vaikeutuminen on ainoa oikea haitta mutta teho kompensoi. Ajamaan oppii vartissa ja muutamassa päivässä ajo tulee luonnolliseksi.

Myös Audi ja isot Bemarit löytyy Japanista edullisesti. Ja RHD ohjauksella vieläpä.

Jostain muistelen, että uudempia (2001+) JDM-autoja on vaikea saada kilpiin, ellei niitä ole tuotu muuttoautoina.. Esim. tuo Nettiauton Subaru on muuttoauto, ja tausta olis ainakin tiedossa... :) Tietty tuolta Japanista löytys vaikka minkälaista herkkua, esim. uudempikorinen turbo-Caldina joka ei enää näytä perus Avensikselta. Se vaan, että kilpien saamiseen tarviis sitten jos jonkinmoista purkkaviritystä ja onnea, kiitos EUvostoliiton.
 
272 vakiona ja etuveto. Ainakin vanhoissa oli vain 4 vaihteinen loota jolla meni paperin mukaan 7.1 volvollahan taidetaan ilmottaa vielä vähän optimistisesti noi lukemat, en tiedä onko sitten uusissa eri aski. Seuraavaksi, etuveto, ei varmaankaan ihan paras noilla tehoilla ja mikä pahinta volvon ajettavuus, hyvin, hyvin kaukana mistään urheilullisuudesta. Saman ikäisessä V70 awd:ssä mun mielestä melkein nissan maxima -henkinen ajofiilis :D Jos nyt välttämättä haluaa ruotsalaiseen sekaantua niin ehdottomasti joku aerosaabi. On jo niin paljon parempia ajaa. Eikä näytä niin vitun tylsiltä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
S60/v70 R, manuaalina ja automaattina tarjolla ja neliveto. 300hv vakiona, sopivasti tingentangelia + übersiisti sisusta. Tosin saattaa kohtuukilsoilla olevat olla vähän tiukassa tohon hintaluokkaan..
 
272 vakiona ja etuveto. Ainakin vanhoissa oli vain 4 vaihteinen loota jolla meni paperin mukaan 7.1 volvollahan taidetaan ilmottaa vielä vähän optimistisesti noi lukemat, en tiedä onko sitten uusissa eri aski. Seuraavaksi, etuveto, ei varmaankaan ihan paras noilla tehoilla ja mikä pahinta volvon ajettavuus, hyvin, hyvin kaukana mistään urheilullisuudesta. Saman ikäisessä V70 awd:ssä mun mielestä melkein nissan maxima -henkinen ajofiilis :D Jos nyt välttämättä haluaa ruotsalaiseen sekaantua niin ehdottomasti joku aerosaabi. On jo niin paljon parempia ajaa. Eikä näytä niin vitun tylsiltä.

Samaa mieltä. Ja Saabilla on päinvastoin, siellä vähätellään. Testien mukaan kiihtyvyys ja sitkeys on parempi koeajossa kuin tehtaan ilmoittamana paperilla.

Thredin aloittajalle. Osta 93 Saapikas sillä 2.8litrasella bensaturbolla. Lähtee ja on hyvä talvella.
 
No mites olis e46 M3 :) tätä tyrkytän jokaiseen thrediin :D Ite tuollaista himoinnut vain.

Edit, jaa löytyyköhän neliovisen :/
 
Joo, iha varteenotettavia menopelejä tullu tässä. Volgan s60r:ää on tullu kateltua, ja varsin passelilta vaikuttaa.. Mustanaha toi menee erittäin hyvin, mut toi turkoosi vähä pistää silmään :D
Mitäs porukka diggaa S6:sta? Esim. http://www.nettiauto.com/audi/s6/3411021 , onko toi kilometreiltäsä jo ehtoopuolella vai jaksaako tolla vielä porskuttaa? Tarkotuksissa kun oli ostaa autoo vähän pitemmäks aikaa :)

Mutta alkuperäiseen kyssäriin vielä, kun vahvimpana vaihtoehtoina mulla on toi tuplaturbo-Legacy ja sit C32 AMG niin noiden plussat ja miinukset? Samat asiat tietty vois listaa nyt ainakin tolle S60R:lle ja 93 Saabille, S80 olis muuten varmaa iha ok peli mutta ehkä vähän pappa-auto mun makuun.
 
No mites olis e46 M3 :) tätä tyrkytän jokaiseen thrediin :D Ite tuollaista himoinnut vain.

Edit, jaa löytyyköhän neliovisen :/

Hyvä auto tuokin, mutta nelikutosta ämmää ei ole tehty 4-ovisena.
Näin bemarimiehenä on pakko sanoa e39 m5 :rock:
Pitäs olla varmasti "tehokas" ja hyvä ajettava (ainakin kesällä)
 
Hyvä auto tuokin, mutta nelikutosta ämmää ei ole tehty 4-ovisena.
Näin bemarimiehenä on pakko sanoa e39 m5 :rock:
Pitäs olla varmasti "tehokas" ja hyvä ajettava (ainakin kesällä)

Juu kyllä kun ton rattiin pääsi niin kummasti rupes bemarit kiinnostamaan. Aivan täydellinen ajettava. Ainoa vaan että ylläpito maksaa, kaveri just puheli että esim. kytkinremppa oli 2000€.

Lisätään vielä että molempia ajaneena ehdottomasti toi e39 M5 mieluummin muutenkin kuin ovimäärän takia. Kyllähän toi M3 kiihtyy ja kulkee, mutta kyllä se ero noiden välillä on täysin selvä. Toista saa kierrättää ja toisessa tapahtuu jo matalammillakin kierroksilla, vaihteesta riippumatta.
 
Juu kyllä kun ton rattiin pääsi niin kummasti rupes bemarit kiinnostamaan. Aivan täydellinen ajettava. Ainoa vaan että ylläpito maksaa, kaveri just puheli että esim. kytkinremppa oli 2000€.

Lisätään vielä että molempia ajaneena ehdottomasti toi e39 M5 mieluummin muutenkin kuin ovimäärän takia. Kyllähän toi M3 kiihtyy ja kulkee, mutta kyllä se ero noiden välillä on täysin selvä. Toista saa kierrättää ja toisessa tapahtuu jo matalammillakin kierroksilla, vaihteesta riippumatta.

Joo tuosta M5:sta oon kuullu kanssa, että huollot käy kyllä kukkaron päälle, ja mitä nyt pikainen silmäily tässä meikäläisen hintahaarukassa tuotti tulosta, niin kilometrejä on aika runsaalti ja/tai niiden paikkaansapitävyys kuuluu luotettavuudeltaan samaan ryhmään Jyrki Kataisen kanssa..
Mitenkäs nuo 20k luokassa pyörivät Jaguarit, X-Type / S-Type / XK8 / XJ 8? Kalliita ylläpitää / hinta-laatusuhde ? X-Typee ainakin näyttäs olevan nelikkonakin ihan hyvin tarjolla..
 
E39 M5 on hieno kärry jos vähän "vanhemman" olonen ja näkönen malli vaan itseä miellyttää, itse tuommosella pärryyttelin reilun vuoden. Riittihän siinä juu erilaista pientä anturivikaa ja muuta hauskaa, kyllä pelkkiin varaosiin noin 7000euroa taisi mennä tosin onneksi suurin osa ystävällisen autoliikkeen piikkiin. Vaan tuo, ja omasta mielestäni kaikki muut takavetobemmit on vaan täysin turhia laitteita talvella muuta kuin tietenkin hauskanpitomielessä lumisateella.. 5 erimoista bemaria ollut talviomistuksessa itellä ja yksinkertasesti ihan liikaa niitä tilanteita kun löytää ittensä jumista ilman minkäänlaista pitoa suoralta parkkipaikalta pikku sohjokerroksesta, kun mummot ajaa yariksella ohi ja nauraa. Luistonesto ja siis nimenomaan sutimisenesto ON hyvä, ja auttaa asiaa koska ilman sitä ei pääsisi sitäkään vähää, mutta jos yhtään joudut poikkeamaan auratuilta/suolatuilta teiltä itse harkitsisin vakavasti.

Nelivetobemut taitaa taas mennä budjetista ohi aika rytinällä ainakin vielä toistaiseksi.

Tähän väliin on pakko ehdottaa samaa autoa, jollainen itsellä oli pari vuotta sitten talviautona, ja jollaisen itse asiassa juuri hiljattain ostin taas talveksi samanmoisen.

Eli Audi A4 quattro, tuota B7 koppaa eli '05-08. Esim. 2.0TFSI turbokoneella mahtuu jo hintahaarukkaasi nettiautossa useampi yksilö luulisin, ja ohjelmapäivityksellä tehoa on juuri soppelisti ~255hp / 400Nm, ja motissa piisaa bensakoneeksi tosi hyvin vääntöä mutta laulaa myös yläkierroksille. Tietysti jos oikein kunnon kulkua haluaa niin 3.0TDI pannulla ja päivittää sen, ollaan jo lähellä 300hp lukemia ja vääntöä peliin sen mitä nyt voimansiirto sietää.

+ Vielä oikea neliveto, 40/60 takapainotteinen kuten olla pitää. Vinkeä peli ajella lumilla, kiipeää ja etenee ja jos leikkimieli yllättää niin.. =)
+ Todella hiljainen, jämäkkä ajettava ja tuntuu kokoistaan isommalta vaikka eihän se pieni auto edes olekaan.
+ Valitsee sopivan yksilön, niin saa kattavat varusteet ja sisustojakin on monia erilaisia joka makuun.
+ Äänentoisto itselle ollut aina plussa, Bose jakaa mielipiteitä mutta ite tykkään.
+ Melko pieni kulutus tuon suorasuihkutus (TFSI) koneen vuoksi jos sillä ottaa. Matkassa mennään 7-7,5 väliin ja kaupungissakin pysytään käytännössä alle 10 litran.
 
E39 M5 on hieno kärry jos vähän "vanhemman" olonen ja näkönen malli vaan itseä miellyttää, itse tuommosella pärryyttelin reilun vuoden. Riittihän siinä juu erilaista pientä anturivikaa ja muuta hauskaa, kyllä pelkkiin varaosiin noin 7000euroa taisi mennä tosin onneksi suurin osa ystävällisen autoliikkeen piikkiin. Vaan tuo, ja omasta mielestäni kaikki muut takavetobemmit on vaan täysin turhia laitteita talvella muuta kuin tietenkin hauskanpitomielessä lumisateella.. 5 erimoista bemaria ollut talviomistuksessa itellä ja yksinkertasesti ihan liikaa niitä tilanteita kun löytää ittensä jumista ilman minkäänlaista pitoa suoralta parkkipaikalta pikku sohjokerroksesta, kun mummot ajaa yariksella ohi ja nauraa. Luistonesto ja siis nimenomaan sutimisenesto ON hyvä, ja auttaa asiaa koska ilman sitä ei pääsisi sitäkään vähää, mutta jos yhtään joudut poikkeamaan auratuilta/suolatuilta teiltä itse harkitsisin vakavasti.

Nelivetobemut taitaa taas mennä budjetista ohi aika rytinällä ainakin vielä toistaiseksi.

Tähän väliin on pakko ehdottaa samaa autoa, jollainen itsellä oli pari vuotta sitten talviautona, ja jollaisen itse asiassa juuri hiljattain ostin taas talveksi samanmoisen.

Eli Audi A4 quattro, tuota B7 koppaa eli '05-08. Esim. 2.0TFSI turbokoneella mahtuu jo hintahaarukkaasi nettiautossa useampi yksilö luulisin, ja ohjelmapäivityksellä tehoa on juuri soppelisti ~255hp / 400Nm, ja motissa piisaa bensakoneeksi tosi hyvin vääntöä mutta laulaa myös yläkierroksille. Tietysti jos oikein kunnon kulkua haluaa niin 3.0TDI pannulla ja päivittää sen, ollaan jo lähellä 300hp lukemia ja vääntöä peliin sen mitä nyt voimansiirto sietää.

+ Vielä oikea neliveto, 40/60 takapainotteinen kuten olla pitää. Vinkeä peli ajella lumilla, kiipeää ja etenee ja jos leikkimieli yllättää niin.. =)
+ Todella hiljainen, jämäkkä ajettava ja tuntuu kokoistaan isommalta vaikka eihän se pieni auto edes olekaan.
+ Valitsee sopivan yksilön, niin saa kattavat varusteet ja sisustojakin on monia erilaisia joka makuun.
+ Äänentoisto itselle ollut aina plussa, Bose jakaa mielipiteitä mutta ite tykkään.
+ Melko pieni kulutus tuon suorasuihkutus (TFSI) koneen vuoksi jos sillä ottaa. Matkassa mennään 7-7,5 väliin ja kaupungissakin pysytään käytännössä alle 10 litran.

Jooh, tuohan olis vallan passeli peli. Ainoo vaan, että aika harvakseltaan noilla moottoreilla meikäläisen budjettiin mahtuvia autoja löytyy...

http://www.nettiauto.com/bmw/535/3577230 <- Mikähän lienee koira haudattuna tuossa, halvin uudemman korimallin 535 - hintaeroo vastaaviin yli kymppitonnin .... Tuossaha olis jo dingelidongeliaki iha kotitarpeiksi asti :D
 

Suositut

Back
Ylös Bottom