Mulla menee metsään vai meneekö? Olen treenannut reilun kuukauden ”tosissaan” ja sarjapainot ovat nousseet ja vissiin lihastakin on tullut, mutta olen saanut myös läskiä oikeen isolla kädellä. Mitatessa lantiota (ei oikeastaan ole lantion kohta mutta sanon näin kuitenkin) suoraan pakaroiden alta olen saanut lisää KOLME SENTTIÄ! Ja musta tuntuu että se ei ole lihasta…. Käsivarsiin on tullut tavaraa mikä näyttäisi erehdyttävästi lihakselta ja selkään on myös tullut jotain lihaksen alkua. Pitäisikö olla tyytyväinen? Olen kyllä aikonutkin saada lihasmassaa, mutta tuleeko sen kylkiäisenä todellakin näin paljon laardia? Muuten olen (tai ainakin aloittaessani olin) normaalipainon alarajoilla ja hoikka, läskiä reisissä.
Päivässä syön jotakuinkin näin:
Aamupuuro: kaurahiutaleita, soijarouhetta ja auringonkukan siemeniä. Nautitaan kevytmaidon kanssa.
Välipala: Soijaproteiinipirtelö, purkki raejuustoa ja rehuja
Lämminruoka: vaihtelee, mutta rehellistä kotiruokaa tyyliin lasagne, kana ja riisi, nakkikeitto.
Välipala: tonnikalaa ja proteiinipirtelö riippuen siitä mitä oli lämpimänä ruokana, rehuja
Iltapala: purkki rahkaa ja hedelmää, pähkinöitä
Treenipäivänä jätän palautusjuoman takia toisen proteiinipirtelön pois, muuten aika sama.
Syy pirtelöiden popsimiselleni on pieni vatsa: en voi syödä suuria aterioita kerrallaan ja olen muutenkin tottunut hyvin kevyeen ja kasvispitoiseen ruokavalioon, joten en muuten saisi proteiinia tarpeeksi kun en vain jaksa syödä tarpeeksi. (käsittääkseni liha ja maitotuotteet sekä kananmuna ovat parhaita prot. lähteitä?). Pitäisikö jättää pirtelöt pois? Entäs rasva? En ainakaan tarkoituksella lisää sitä mihinkään ja käytän mahdollisimman vähärasvaisia tuotteita.
Treenaan kolme kertaa viikossa tällä ohjelmalla. Aikaa menee n.60 min.:
Jalkaprässi/Kyykky (prässi 2x10 20kg; 1x7 25kg)
Reiden koukistajat (3x15 5kg)
Haarakyykky (3x15 2kg)
Penkki (3x7 5kg)
Ylätalja (2x10 15kg 1x10 20kg)
Jullet (3x15 10kg)
Hauis (3x10 15kg)
Ojentajat (3x8 20kg)
Vatsat
Päivässä syön jotakuinkin näin:
Aamupuuro: kaurahiutaleita, soijarouhetta ja auringonkukan siemeniä. Nautitaan kevytmaidon kanssa.
Välipala: Soijaproteiinipirtelö, purkki raejuustoa ja rehuja
Lämminruoka: vaihtelee, mutta rehellistä kotiruokaa tyyliin lasagne, kana ja riisi, nakkikeitto.
Välipala: tonnikalaa ja proteiinipirtelö riippuen siitä mitä oli lämpimänä ruokana, rehuja
Iltapala: purkki rahkaa ja hedelmää, pähkinöitä
Treenipäivänä jätän palautusjuoman takia toisen proteiinipirtelön pois, muuten aika sama.
Syy pirtelöiden popsimiselleni on pieni vatsa: en voi syödä suuria aterioita kerrallaan ja olen muutenkin tottunut hyvin kevyeen ja kasvispitoiseen ruokavalioon, joten en muuten saisi proteiinia tarpeeksi kun en vain jaksa syödä tarpeeksi. (käsittääkseni liha ja maitotuotteet sekä kananmuna ovat parhaita prot. lähteitä?). Pitäisikö jättää pirtelöt pois? Entäs rasva? En ainakaan tarkoituksella lisää sitä mihinkään ja käytän mahdollisimman vähärasvaisia tuotteita.
Treenaan kolme kertaa viikossa tällä ohjelmalla. Aikaa menee n.60 min.:
Jalkaprässi/Kyykky (prässi 2x10 20kg; 1x7 25kg)
Reiden koukistajat (3x15 5kg)
Haarakyykky (3x15 2kg)
Penkki (3x7 5kg)
Ylätalja (2x10 15kg 1x10 20kg)
Jullet (3x15 10kg)
Hauis (3x10 15kg)
Ojentajat (3x8 20kg)
Vatsat