Tavoitteiden metsästämistä trainerin/valmentajan avulla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kit
  • Aloitettu Aloitettu

kit

Moi kaikki!

Nyt kapailisin teiltä kokeneemmilta pikaisesti neuvoa! Minulla on pitkähkö liikuntahistoria takana, lähinnä erilaisia ryhmäliikuntatunteja, tanssia ja lenkkeilyä on tullut harrastettua. Alkuvuodesta uskaltauduin salille, ja sen jälkeen olen olen ollut aivan myyty! Treenit ovat kulkeneet melko kivasti, ja kehittymistäkin on tapahtunut, mutta nyt huomaan että kaipailisin enenmmän tavoitteita ja selkeyttä treenieni suhteen. Nyt kesän aikana onkin alkanut muhia ajatus jos joskus tulevaisuudessa uskaltautuisi lähtemään kisailemaan, lähinnä fitnessmallikisa tai bikini fitness ovat tällä hetkellä päällimmäisenä mielessä. Ja vaikken ikinä kisaan lähtisikään, olisi motivaation kannalta kiva tähdätä selkeisiin tavoitteisiin Mutta nyt varsinaisen kysymykseni pariin, eli kannattaisiko tässä tilanteessa hankkia itselleen personal trainer tai ehkä jopa valmentaja? Koska ihan ummikkona ja harrastelijapohjalta olen salilla käynyt, ajattelin että voisi ehkä olla fiksua tehdä töitä ammattilaisen kanssa? Mitä te (jotka mahdollisesti olette kisailleet joissain lajissa?) suosittelisitte tekemään tässä tilanteessa? Onko ihan hukkaan heitettyä rahaa ja aikaa, kun vielä olen niin aloitteilja? Ja saa myös vinkata jos jollain on mielessä jokin hyvä traineri tai valmentaja Turun seudulta minun tilanteeseeni sopien?

Suuri kiitos etukäteen jos joku ehtii vastaamaan!

P.s. en oikein osannut päättää, mihin ketjuun viestini sopisi parhaiten, joten saa vapaasti siirtää jos on jokin parempi paikka mielessä

Moi Kit. En ole kisannut/pitkään harrastanut henkilö, mutta ajattelin nyt kuitenkin vastata.

Minä aloitin salilla käymisen vasta kesäkuussa, eli noin puolitoista kuukautta sitten. Olin toki jo pidemmän aikaa kovalla mielenkiinnolla lukenut fitness juttuja netistä ja ollut aiheesta kiinnostunut. Parisen viikkoa sitten päätin että what the h*ll, nythän on juuri paras ajankohta panostaa valmentajaan (tai siis valmentajan kautta itseeni) että en tuhlaa aikaani, vaan saan alusta asti täydet tehot treenistä irti. Tällä viikolla kävin ekaa kertaa valmentajan kanssa salilla, ja olen kyllä ihan mielettömän tyytyväinen päätökseeni. Tämä valmentaja avasi silmiäni monenkin asian suhteen ja nyt on todella sellainen usko, että joku päivä minäkin siellä body fitness lavalla seison.

Hurahtaminen on ihanaa. Yhtäkään treeniä ei ole vielä tehnyt mieli jättää välistä, ja innostus vain kasvaa. Ja ainakin jos meinaa "alkuhuuman" jälkeen jossain vaiheessa tulla laiskempi kausi, niin nyt minulla on valmentaja pitämässä tahtia yllä.

Jos vaan on mahdollista (esim. taloudellisesti) niin kyllä minä panostaisin jo alkutaipaleella ainakin jollakin tasolla hyvään ohjaukseen. Jos sitä ei salilta saa ilmaiseksi, niin ainakin palkkaisin HYVÄN PT:n tekemään ohjelman ja käymään tekniikat läpi. Samalla hän voisi kertoa perusteet järkevästä treenaamisesta ja opettaa sut treenaamaan alusta saakka järkevästi ja kovaa. Monelta on mennyt useita vuosia ns. "hukkaan" kun ei treenaamisessa ole ollut päätä eikä häntää. Alusta asti fiksusti ja jos siihen ei yksin pysty varmuudella, niin sitten se apu kannattaa jostain hankkia.

Muistuttaisin myös, että jos ihan kisalavoille mielii, niin kannattaa panostaa ns. kunnolliseen valmentajaan, eli monesti nämä kuntosalilta saatavat PT:t ovat liikunnanohjaajia, jotka keskittyvät enemmän kuntoiluun kuin lihaskasvuun, ketään siis yhtään väheksymättä! Ammattitaito kisakunnosta tulee myös kokemuksen kautta, eli panostaisin sellaiseen valmentajaan, joka on itsekin kisannut, tai ainakin valmentanut kilpailijoita. Itse olin tyytyväinen valmentajaani (joka oli siis kovan luokan ammattilainen), mutta kroppani sanoi sopimuksen irti, ja tässä vielä parannellaan sitä.

Muoks. Niin ja lavaposeeraukset yms. saat myöskin selkärankaasi näiltä valmentajilta, ne eivät ole ihan tavallisen liikunnanohjaajan heiniä useasti...

Ite oon huomannu salilla, että jotenki mä odotan PT:tä enemmän ku mitä saan. Oon kans miettiny tuota valmentajaa, mutta minkäköhän hintainen semmonen homma on, mitä siihen kuuluu ja miten laskuttaa, siis tunti/kk korvaus?

Mulla on PT ja nimenomaan halusin sellaisen, että saan alusta asti kunnon vauhdin ja homma lähtee oikein käyntiin kun mitään kunnon salitaustaa ei ollut vaan juuri noita ryhmäliikuntatunteja yms. On ollut ehdottomasti rahan arvoista ja apua saa kun tarvitsee, ei tarvitse itsekseen ihmetellä - tai täällä ruudun takana. Kyllä se vaan helppaa suunnattomasti, kun joku on fyysisesti näyttämässä asioita. Ei tietenkään joka kerta, mutta aina kun minusta siltä tuntuu. Mulla Fitfarmin kautta (Turussa vaihtoehdot Käyhty ja Mononen, tsekkaa nettisivut), mutta Turussa toimii myös Markku Tikka. Anglia kyseli hinnoista, nehän vaihtelee ihan hirveästi riippuen siitä mitä haluat, miten usein tapaatte jne. Noita (perus)hintoja on ainakin netissä useimmilla esillä, mitä olen katsonut.

Mä suosittelisin ehottomasti jotain pt:tä/valmentajaa! Mulla on mielettömän hyvä tuuri ku poikaystävä valmistuu kohta pt:ksi :) ja lisäks sillä on tosi paljo ennestään jo tietämystä treenaamisesta, ku on iteki tosissaan käynyt salilla ja hankkinu lihasta muutaman vuoden ajan.
Ne salikerrat ku mukana on kunnon tsemppari, on ehottomasti parhaita :) jotenki tuntuu aivan ku sillon olis vielä enemmän voimaa :D lisäks tietenki saat tosi arvokasta tietoo ravinnosta (mulleki ruoka-ohjelmasta on ollu tosi paljo apua) ja tietysti se on huipputärkeetä että opit heti oikeet tekniikat, ja kuten aiemminki sanottiin ni treenaamaan kovaa, jolloin tuloksiaki syntyy .
Jos mä voisin päättää ni poikaystävä/pt olis joka kerta salilla mukana !

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom