SUPERCARB 1kg -40%

Tavoite?

Kovasti olen miettinyt ja miettinyt.. Tuntuu että tarvitsisin tavoitteen. Fitness-lavoille tuskin koskaan tähtään mutta joku juttu, onko vinkkejä? Joskus oli esim. Muscle & Fitness- lehden kautta kilpailu, mutta en kerinnyt ilmoittautua :wtf:

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mielestäni hyvin yleinen painon väheneminen x kiloa ei ole hyvä mittari, mutta itse voisin kuvitella käyttäväni jotain/joitain seuraavista:

- Tietty prosenttimäärä lisää (tiettyihin) treenipainoihin tietyssä ajassa
- Rasvaprosentin lasku tiettyyn määrään (kehonkoostumusmittaus)
- Vaikka peban/reiden tms. nostatus/kasvatus (seuranta valokuvin ja senttimittauksin)
- x cm pois vyötäröltä
- sixpäck näkyviin

Sitten vähän specifisempiä, kuten:
- x määrä leuanvetoja
- x määrä "miesten punnerruksia"

Onhan noita.

Mä olen miettinyt "kuvatavoitetta". Eli nappaa jostain kuvan naisesta, joka on tämänhetkinen tavoite. Realistinen sellainen, ainakin itselleni, jotta sen voi suht realistisesti ja tarpeeksi pian (esim. 6-12kk) saavuttaa. Sitten kun on päässyt siihen, voi miettiä riittääkö se vai onko tavoitteet muuttuneet.

itsellä tavoite laihana läskinä eli lihaksettomana luikkuna saada lihasprosenttia ylös. Läskiä on aika normaali määrä mutta se on prossina paljon kun lihasta ei ole koskaan ollutkaan.

onko teillä joku tavoitekuva, mielessä tai konkreettisesti? Minkälainen?

Mulla on mielessä aika selkeä tavoitekuva, mutta uskon että se elää ts. kiristyy :D

En halua ottaa ketään toista tavoitekuvaksi, koska mulla olis kuitenkin lyhyemmät jalat ja pienemmät/eri muotoiset tissit kuin jollain fitnessnaisella.

Mun tavoite on pihtimittauksessa rasvat 17% ja paino 54kg, joskin paino menee nyt varmaan sen alle tuota pulleaa vauvaa imettäessä.

Liian laihana ja lihaksettomana eka vaatimaton muttei niin helppo tavoitteeni on saada edes "normaali" lihasmassa ja näyttää urheilulliselta, terveeltä ja vahvalta. Eikä liian laihalta ja jonkun mielestä jopa anorektiselta (jota en todellakaan ole). Tykkä varmaan edustaa aika lailla sitä, ja mulla on myös todella pitkät raajat, joihin massaa on haastavaa luikkuna saada.

Karita Tykän helppo kesätreeni onnistuu missä vain - katso kuvat - Terveys - Ilta-Sanomat

tuohon kun ensin pääsee, voi sitten taas päivittää tavoitetta. Haluan olla realisti ja saavuttaa tavoitteet järkevällä aikavälillä.

Oman kokemukseni mukaan epämääräisesti määriteltävät ulkonäkötavoitteet ovat, ainakin itselleni, suorastaan vahingollisia. Ei se takapuoli ikinä tule olemaan niin kiinteä omaan silmään, että kokisi tavoitteensa olevan saavutettu, ja loputtomalla matkalla ulkonäköään arvioi jatkuvasti peilin edessä tyytymättömänä tuloksiin. Ulkonäkötavoitteet ovat mulla vain kasvattaneet pahaa oloa ja itsekriittisyyttä. Asetan ennemmin selkein numeroin ilmaistuja tavoitteita, mieluiten suorituksiin liittyviä eikä omaan kroppaani. Kehoni painon ja muiden lukemien tarkkailua käytän lähinnä kontrolloidakseni pääasiallisessa tavoitteessa etenemistä - näen siis, syönkö tarpeeksi tai liikaa jne, mutta en jää obsessoimaan ulottuvuuksistani. Kroppa kyllä muokkaantuu nätimmäksi siinä samalla, kun ne muut tulokset nousevat. Toki asetan rajoja painolle, esim. päätän että aloitan dieetin kun paino nousee tietyn lukeman yli ja lopetan kun se laskee tiettyyn kilomäärään ja suunnittelen millä nopeudella asiat tapahtuvat, mutta pääasialliset tavoitteet ovat siinä, montako kiloa salilla nousee rautaa, montako toistoa tulee jne.

Mä en loppujen lopuksi ole (enää) niin kriittinen ulkonäöstäni, että ulkonäkötavoitteet ahdistaisivat. Itse asiassa mua ahdistaisi enemmän asettaa tulostavoitteita, koska tulokseni ovat aina niin surkeat - muihin verrattuna, mikä saattaa johtua kuopparinnasta. Toki kehitystä tapahtuu, mutta tuloksista ei voida puhua. Nuo mainitsemani lukemat ovat oletukseni mukaan mulle todella helppo saavuttaa kun vain treenaan säännöllisesti ja syön terveellisesti, mutta ne pitävät itsekurin kivasti yllä.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mun hyvin kaukainen tavoite on olla senverran hyvässä kunnossa, että pääsisin palomiesten fyysisen testin läpi. En silti aio hakea palomieheksi.
Nainen palomieheksi ? kokeile, selviäisitkö kuntotestistä | Yle Uutiset | yle.fi

Tavoitteissa on paljon tekemistä, lähimpänä noista on istumaannousu, sillä tänään sain minuutissa jo 33. :) Kauimpana lienee penkkipunnerrus, sitten leuanveto ja cooper.

Täähän oli mielenkiintoinen, kiitti vinkistä! Pitääpä tänään ottaa pohjatulokset penkkiin, vatsoihin ja kyykkään. Tuskin on lähellä minimejä, varsinkin kun on tässä pari edellistä viikkoa otettu rennommin loman & flunssan vuoksi..

Mä en loppujen lopuksi ole (enää) niin kriittinen ulkonäöstäni, että ulkonäkötavoitteet ahdistaisivat. Itse asiassa mua ahdistaisi enemmän asettaa tulostavoitteita, koska tulokseni ovat aina niin surkeat - muihin verrattuna, mikä saattaa johtua kuopparinnasta. Toki kehitystä tapahtuu, mutta tuloksista ei voida puhua. Nuo mainitsemani lukemat ovat oletukseni mukaan mulle todella helppo saavuttaa kun vain treenaan säännöllisesti ja syön terveellisesti, mutta ne pitävät itsekurin kivasti yllä.

Mulla sama, mä en jaksa enää tuijottaa numeroita, kirjata ja seurata kaikkea. En huolehdi enää edes rasvaprosentistani, joka suhteessa olemattomiin lihaksiini on korkea, vaikkei muuten niinkään (vaikka jenkkakahvoja ym. näkyy). Mulle riittää yleiset tavoitteet, eli lisää lihasta, sivuprofiilissa reisi paksumpi kuin maha (joo-o, joillakin riisikoivilla on tällaisia ongelmia...), terve ja sporttinen olemus. Painoa saa mieluusti tulla (enemmistö lihaksena), eikä tästä laskea (171 cm, 57-58 kg), mutta en stressaa siitäkään. Vyötäröä mittailen silloin tällöin. En siis vertaa obsessiivisesti tai ylikriittisesti mihinkään kuvaan tai esikuvaan, kunhan vähän suuntaa eli kehotyyppiä. Pääasia, että en kuvittele lähes viisikymppisenä ylikuntoon taipuvaisena ruikkuna tulevani Anna Virmajoeksi (joka on kaunis muttei tavoitteeni) vuodessa enkä ikinä ;). Jos mä rupeen stressaamaan jatkuvasta painojen nostamisesta, progressiivisuudesta, raudasta ym., olen pian taas ylikunnossa. Mulla tämä on ihan täysin hakemista, kuitenkin uutta kun on. Eli olen ihan tyytyväinen itseeni nytkin, vaikka enemmistö täällä luultavasti kiljuisi kauhusta näkiessään mut, mutta kiva kuitenkin harrastaa ja kehittyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom