Taulukoita eri juoksumatkoille?

Yleensä kun treenaa on mukava että on tavoitteita, vai mitä? Tykkään esim. siitä että Cooperin testeissä on selkeät taulukot. Kyllä aikoinaan hymyilytti kun "melko korkea" tulos muuttuikin "korkeaksi" :)

Nyt aivan vastikään olen alkanut juoksemaan 100-1000 metriä ja olisi kiva saada näillekin matkoille taulukkoja, että mikä on aikuiselle miehelle normitulos, mikä on aika hyvä tulos ja missä kulkee kiitettävän raja.

Itselleni tärkeimmät matkat ovat 100 ja 400 metriä, mutta kaikkia matkoja voidaan tässä käsitellä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisko alle 25 vuotiaalle tavis miehelle jotain tällasta...

100m: alle 15 hyvä, alle 14 kiitettävä, alle 13 erinomainen

Tästä tulee aika helposti tappelus, koska en tiedä onko tähän mitään oikeeta tilastotieto olemassa, joten taitaa olla mielipide asioita.

Oikeita taulukoita ei taida tosiaan olla, mutta mielipiteetkin kelpaavat hyvin. Vahinko vaan että olen 26-vuotias, joten mitenköhän antamasi ajat oikein pätevät muhun ;)

Oikeita taulukoita ei taida tosiaan olla, mutta mielipiteetkin kelpaavat hyvin. Vahinko vaan että olen 26-vuotias, joten mitenköhän antamasi ajat oikein pätevät muhun ;)

No tuskin noi pätee keneenkään. Ihan hatusta heitin.

Noita aikoja ajattelin ns. nuorelle ja terveelle miehelle. Ehkä toi 25 vuotta oli turhan tarkka raja :)

Vaikka pikajuoksussa ei varmaankaan ole 'tasaisen vauhdin talukoita', niin olisiko esim. pertti123:lla tai jollakin toisella antaa suuntia seuraavaan pohdintaan. Onko olemassa vertailuaikoja esim. lentävä 20m, 60m, 100m ja 200m. Elikkäs jos juoksee esim. 60m tiettyyn aikaan niin mikä on oletusaika esim 100m juoksussa. Voisi vertailla omia aikoja että onko suurimmat puutteet esim. maksimivauhdissa vai nopuskestävyydessä. Puutteitahan löytyy kaikesta, mutta voisi keskittyä suurimpiin ongelmiin.

Tuo 200m:n tulos on 2*100m tulos kuulostaa uskottavalta kun ottaa huomioon hyytymisen 200m juoksussa ja kiihdytyksen ´aikahäviön´ 100m:llä. Taas tuo ruotsalaistaulukon vertailutulokset vaikuttavat liian yksinkertaistetulta. Esim. 100m tuloksen vertailutulokset lentävillä 30m ja 60m ajoilla ovat suoraan kahdella kerrottuja. Ainakin itselläni 60m lentävä olisi vermaankin enemmän kuin 2*30m lentävän tulos...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom