Tatskan poisto-operaatio

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ninnura
  • Aloitettu Aloitettu
Hyvin alkanut saliharjoitteluni on kokenut kovan kolauksen:(
Aloitin juuri tatuointini poiston laserimenetelmin ja odotan innolla lopputulosta minkä näen n. 5 kk päästä:)
Ainoa ja ei mikään pieni ongelma on että en voi harrastaa salilla käyntiä seuraavaan viikkoon hoidon jälkeen:hyper: Hoito siis tapahtuu aina kerran kuukaudessa. Tämä tieto luonnollisesti säikäytti nyt kun on päässyt niin erinomaiseen alkuun.
Tuo liikkuminen hoidon jälkeen on tieten hieman hoitokohtaista koska tiedän henkilöitä joilta on poistettu tatuointi ja muutamalle lääkäri on sanonut että liikkua saa kunhan se ei aiheuta kipua..? Noh, puoskareitakin on monenlaisia mutta enemmän luulen tuon kiellon olevan päällä nimenomaan hikoilun takia ettei kuva ala siteen alla märkimään.

Olisi mukava kuulla jos muilla täällä olisi ollut samanlaisia kokemuksia ja tietenkin myös ihmetystä aiheuttaa, mitä ihmettä teen aina sen "liikuntakielto" viikon...:eek: ?

Kysymyksestäsi poiketen, esitänkin itse sulle vastakysymyksen ;).. Eli kuinka paljon tuo tatskan poisto maksaa ja onko se todella niin kivuliasta kuin on kerrottu? Onko sulla kuinka iso kuva poistettavana ja miten pitkällä aikatululla tuo poisto hoidetaan?

Ymmärrän, että tuntuu vaikealta olla liikuntakiellossa, kun on tottunut urheilemaan usein ja kovaa. MUTTA... katsopa asiaa siltä kantilta, että tuo on kuitenkin yksi viikko kuukaudessa. Ota tuo kevyenä viikkona. Jos kyse on siis siitä, että et saa hikoilla niin käy jumppailemassa ihan kevyesti näillä viikoilla ja sitten muut viikot normaalisti sata lasissa!

Itsellä on ainakin aina ollut ongelmana nuo kevyet viikot, kun niitä ei malttaisi pitää!

Annabel sanoi:
Kysymyksestäsi poiketen, esitänkin itse sulle vastakysymyksen ;).. Eli kuinka paljon tuo tatskan poisto maksaa ja onko se todella niin kivuliasta kuin on kerrottu? Onko sulla kuinka iso kuva poistettavana ja miten pitkällä aikatululla tuo poisto hoidetaan?

Juu, mullahan on aika iso tatuointi tuossa vasemmassa olkapäässä. Musta tribaali mikä ulottuu olkapäästä aina kyynärpäähän. Juuri 18-vuotta täyttäneenä painelin erään julkkiksen pitämään tatskaliikkeeseen ja tietenkin "mulle ei mitään pientä, naisellista ja siroa"-asenteella ja kas, näin 5 vuotta myöhemmin kaduttaa kuva niin pirusti eli ikuisesta poikatytöstä tulikin oikea neitokainen:)
Hoito maksaa minun tapauksessani n. 300 e/ kerta ja lääkäri ounaili että 6 kertaa vaatisi koko prosessi ( siis tämähän on vain puolet pois tatuoinnista! )
Itselläni ei siis ole tarkoitus ottaa koko tatskaa pois, pituutta vain lyhennän.
Ja niin, siitä kivusta...:) kyllähän se sattuu, verrattavissa pieniin sähköiskuihin iholla mutta toisaalta aika samankaltaista kipua kuin tatuointia ottaessa eli pieniä määriä kestää kerrallaan mutta en halua edes kuvitella että koko tatska-alue käsiteltäisiin kerralla:hyper: Puudutuspiikin saa jos liikaa alkaa sattumaan.
Ja painottaen että kuvan häviäminen on todella henkilökohtaista, joillakin saattaa hävitä jo muutaman hoitokerran jälkeen.

Kyllä ainakin itse suosittelen operaatiota jos tatuointi on alkanut kyllästyttämään tai huonosti tehty. Nykytekniikka on kuitenkin jo niin korkeluokkaista ettei tarvitse loppuelämäänsä kärsiä huonon kuvan kera.

Mutta miettikää ihmiset tarkkaan:rolleyes:

Niin tästä poistosta... Kaveri oli lukenut että noin tulitikku rasian kokoinen tatuointi on helposti poistettavissa pelkällä ihon siirrolla? Olisiko tuossa perää ? ja missä tätä voisi käydä kysymässä? Onko ainut mahdollinen paikka helsingissä? olisin kiitollinen jos voisitte auttaa:worship:

Hei, osaatko sanoa onko missään ennen/jälkeen kuvia tällaisesta poistetuista kuvista? Itselläkin on joskus käynyt mielessä, mutta koska tatska on laaja alainen, olkapäästä-kyynerpäähän, niin olen kovin epäillyt olisiko lopputuloskaan yhtään sen parempi.

www.legacytattoo.fi

Tuolla tehdään myös asiantuntevaa tatuoinnin poistoa laserilla. Hinnoista tai muista en tiedä mitään, mutta lääkäriin verrattuna tietävät varmasti enemmän tatuoinneista. Muistaakseni kuulin joskus, että heillä on joku uudemman tyylinen laite, jota on Suomessa heidän lisäkseen vain yhdellä lääkärillä.

Keho kehittyy levossa... Monella (minä mukaan lukien) on joka tapauksessa 3 viikkoa kovaa työtä salilla ja 1 viikko lepoa. Järjestät vaan salit noiden aikojen ympärille, sen 3 viikkoa teet töitä kovaa ja sen kevyen viikon vaikka käyt kävelyillä ulkona ja venyttelet. Ei siinä tatuoinnin poistossa ikuisuuksia kuitenkaan mene, ties vaikka taukoviikot toisivat yllätyksen. Tai siis kun itse olin kolme viikkoa tauolla flunssan takia oli salille takasin mennessä noussut selän ja jalkojen voimat ihan hirveesti.

Laittakaahan ihmiset kokemuksia tatskojen poistoista?

Itselläni on olkapäässä joskus 15-kesäisenä otettu suttuinen tribaali ja ajattelin nyt aloitella Legacyssä just poisto-operaatiot. Pikaisen googlettelun tuloksena melkein joka puljusta löytyy näitä koneita, ainakin red and white, legacy, hismasters, 69tattoo, ducks jne.. Hirveästi paikkoja, on varaa mistä valita. Kokemukset kiinnostaisi?

Käsittääkseni Q-swtch nd:yag on se uusin ja kätevin tapa poistattaa. Tosin en tiiä näistä tuon taivaallista, mitä nyt netistä lukenut..

Nykyisin vain sairaalat ja jonkin sortin terveysklinikat saavat käyttää noita laitteita. Aloitin eiran sairaalassa vanhan "poistamisen" tai oikeastaan tarkoitus on haalentaa sitä jotta uusi kuva on mahdollista tehdä päälle. 150e kerta ja 6-8 viikon välein käyn. Kipu ei ollut mielestäni niin paha mitä on varoiteltu, jälkihoito taas vaatii aikaa ja varovaisuutta kun iho on hellänä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom