Taskut, varkaat ja taskuvarkaat

Terveisiä rantaloman jälkeisestä pönötyksestä, eli tarkemmin sanottuna käväisin juuri viikon verran Barcelonassa, ja vaikka muuten tosi kiva (turisti)kaupunki onkin, niin röyhkeät taskuvarkaat vähän häiriköivät. Mitään ei lähtenyt taskuista, mutta pari kertaa tuli epäilyttävä parivaljakko jututtamaan ja kädet alkoivat hakeutua meikäläisen taskuille.

Tuolla oli tekniikkana se, että tultiin sivusta/takaviistosta päin morjenstamaan iloisena että "moi, mikä meininki, mistä olette kotoisin" ja koetettiin kätellä. Tässä kohtaa jos oman käden nosti pois taskulta niin kaverin toinen käsi sujahti sinne salamana. Tämän jälkeen lompuuki törkättiin takana tulevalle toiselle jantterille ja molemmat lähtivät eri teille. Oppi hyvin äkkiä että jos vieras tulee jututtamaan niin kannattaa pitää kädet taskuilla, ja jos eksyy kauemmas turistipoluilta niin sitten kannatti liikkua muutaman hengen porukalla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Madridissa yritti kerran joku läski pölliä mun repusta tavaraa. Olin eräässä liikkeessä kaikessa rauhassa katselemassa tavaroita kun tunsin pienen nykäyksen repussa, käännyin salamana toisin päin niin semmonen läski ämmä nosti kädet pystyyn ja alkoi molottamaan siinä jotain. Näytin sormella tangentin suuntaan ja sinne läksi.

Noille pallinaamoille olis hyvä jäynä laittaa joku valelompakko tyrkylle takataskuun ja tulostella se täyteen jotain goatse-seteleitä. :D

edit. typo

Noille pallinaamoille olis hyvä jäynä laittaa joku valelompakko tyrkylle takataskuun ja tulostella se täyteen jotain goatse-seteleitä. :D

edit. typo

Ei ihan paska idea. :D

Äitiltä pöllivät Milanossa laukusta lompakon. Olivat nätisti viiltäneet taskun auki.

käväisin juuri viikon verran Barcelonassa, ja vaikka muuten tosi kiva (turisti)kaupunki onkin, niin röyhkeät taskuvarkaat vähän häiriköivät.

Onpa jännää. Ite olin myöskin juuri viikon Barcelonassa, eikä taskuvarkaista näkynyt kyllä jälkeäkään, vaikka olin kalpeine ihoineni ja vaaleine hiuksineni niin turistin näköinen ku turisti vaan voi olla. Ei kertaakaan edes yritetty tulla tunkeilemaan.

Ai saatana, toi on pakko toteuttaa :D Voi sitten jälkeenpäin hihitellä kun huomaa lompakon kadonneen.

Ei ole noista taskuvarkaista ongelmia kun en ikinä koskaan kanna lompakkoa ulkomailla hotellin safety boxin ulkopuolelle.

Etutaskut on täynnä ryppyisiä seteleitä ja masterit kanssa etutaskun pohjalla. Jossain hienosto raflassa katsovat hieman pitkään kun kaivelee kässiä suoraan taskusta mutta eipä ole ikuna meikäläiseltä pöllitty mitään (paitti kiinassa vanha noksun puhelin) :)

Onpa jännää. Ite olin myöskin juuri viikon Barcelonassa, eikä taskuvarkaista näkynyt kyllä jälkeäkään, vaikka olin kalpeine ihoineni ja vaaleine hiuksineni niin turistin näköinen ku turisti vaan voi olla. Ei kertaakaan edes yritetty tulla tunkeilemaan.

Riippuu missä pyörii. Päivällä ja vilkkailla kaduilla nuo veikot eivät olleet ongelma, mutta heti kun kävelit Ravalin kaupunginosan tai vanhan kaupungin hiemankaan hiljaisempaa katua illalla, ni jopas kavereita ilmaantui seuraksi. Sinänsä harmi, kun samoilta seuduilta olisivat löytyneet myös parhaat pikkubaarit.

Mietin että mikä olisi ollut paras väline häätää kavereita. Joku erittäin kirkas käteen mahtuva superkirkas taskulamppu voisi olla ikävä ylläri, kun sellaisella sohottaa yhtäkkiä silmään :D

Mulla on semmonen pieni lompakko jossa on kiinni lyhyen nauhan päässä klipsi. Klipsi vaan housujen "vyön ohjaimiin" (vai miksi helvetiksi niitä kutsutaan jonka läpi vyö työnnetään?) ja itse lompakko työnnetään sitten housun sisäpuolelle. Jos joku rasvanäppi saa sieltä pöllittyä massit niin on ihme!
Takataskuun sitten houkuttimeksi tuommoinen Goatse-ylläri lompakko.

Ympäristö haltuun.
Kannattais pitää ne silmät auki ja nenä vähän vähemmän pystyssä kun kulkee tuolla. Ite katselen usein esim. keskustassa kuinka helppoa ihmisiltä olis viedä vaikka kengät jalasta. Ja joku järki pitäis olla, vaikka kuinka olis ulkomaalainen ja ihq niin ei kukaan tule kadulla tuntemattomia halailee tai kättelee ilman taka-ajatuksia.

Noh, oonpahan itse saanut aina kulkea rauhassa niin täällä, tukholmassa kuin lattareissakin lompakko perstaskussa. Ammattilaisia ne varkaat on, jos vähänkin näyttää että kaveri seuraa mitä tapahtuu ja voi vieläpä olla nopea, riskejä ei oteta.

Itse olen muutamaan kertaan spotannut aivan selkeät taskuvarkaan työssään. Kyllä sillä omalla toiminnallaan pystyy estämään sen varkauden kunhan vaan jättää sen pilvien tuijottelun ja sinisilmäisyyden pois. Jos joku ihan random tyyppi tulee kaupustelemaan jotain naurettavaa tai muuten vaan tilanne on sellainen ettei tiedä onko tää joku piilokamera, niin hälytyskellojen pitäisi alkaa soimaan, eikä sitä lompakkoa pitäisi ainakaan itse ottaa esille.

Sitten ihan vaan sellainen että katselee vähän mitä porukkaa sitä ympärillää liikkuu. Jos kaikki muut ovat selkeitä turisteja ja muutama paikallinen nuori poika hengailee tai kiertelee siinä lähistöllä, niin on ihan mahdollista että pojat kyttäävät vaan sopivaa tilaisuutta. Mallorcalla kerran jo lentokentän ja kaupungin välissä bussissa pisti silmään yksi nuori paikallinen jannu, joka oli aina muutaman minuutin välein vaihtoi paikkaa aina muutaman metrin bussissa eteenpäin. Selkeästi kyttäsi vaan että onko mahdollisia uhreja. Näin saman tyypin sitten muutaman päivän päästä taas kaupungin ja beachin välisessä bussissa ja tällä kertaa sain itseteosta kiinni. Tyyppi hengaili jonkun vanhemman naisturistin takana ja yhtäkkiä näin kun se käsi alkoi mennä kohti naisen käsilaukkua.Varas vilkaisi vielä kerran ympärilleen ja huomasin sitten että tuijota suoraan sitä. Äkkiä käsi takaisin naisen laukulta ja seuraavalla pysäkillä ulos bussista ja keskaria ikkunan läpi minulle :D

Mitä jos valelompakkoon laittaiskin goatse setelin sijaan 700 000 000 000 000 Zimbabwen dollaria.Säästäis ensinnäkin paljon vaivaa, puhumattakaan se et ne dollarit on arvottamampia kuin se muste jolla painaisit omat setelis :D

Syksyllä luulen että minulta yritettiin varastaa lompakko Turun rautatieasemalta.
Olin ostamassa yhtä kahvikuppia. Otin lompakosta jotain kolikoita ja laitoin lompakon takaisin taskuun, ja jonotin maksamista tiskille. Yhtäkkiä siihen ihan viereeni tuli joku yläasteikäinen poika sanomaan minulle jotain epämääräistä siitä kahviata mitä olin ostamassa ja katosi yhtä ylättäen kuin siihen tulikin. Ensin en oikeastaan reagoinnut siihen mitenkään, mietin vaan että mitähän tuo jätkä oikein nyt yritti selittää, sitten yhtäkkiä tuli mieleen että perhana jos se pölli lompakon, onneksi taskun vetoketju oli vielä kiinni ja lompakko tallessa. Mutta jos olisi viennyt lompakon niin varmaan olisi ehtinyt livahtaa paikalta ennen kuin olisin huomannut mitään.

Mulla lukee varmaan otsassa "Helppo uhri" tjsp. Olen monella reissulla kohdannut omatoimisosialistit työssään. Käytössä on nykyään Jamin metodi, eli tungen rahat farkun taskuun. Silti meinas käydä köpelösti viime Barcelonan reissulla. Tallustelin La Ramblan tungoksessa keskellä päivää. Luontainen karismani toimi yllättävän tehokkaasti ja kimppuun pölähti lauma naisia. Naiset roikkuivat käsivarsissa, kopeloivat munia ja ehdottelivat seksiä. Ilahduin suosiostani, mutta samalla pelästyin, että joku ilkeä taskuvaras saattaisi hyödyntää tilannetta. Revin käteni vapaaksi muutamassa sekunnissa ja painoin kämmenet taskuille. Vieras käsi olikin jo puolimatkassa kohti kalleuksiani. Revin käden pois ja kirosin äänekkäästi koko h*oralauman. Hetki lisää epäröintiä ja setelit olis lähteneet taskunpohjalta.

Tootsin toimintamallia suosi aikoinaan eräs tuttu Madridissa. Tyttönen oli tulossa kaupasta selässään reppu ja kädessään painava muovikassi. Yllättäen hän kertoi tunteneensa vieraan käden repussaan. Tyttö reagoi välittömästi lyömällä kauppakassilla sokkona taaksepäin. Osui kuulemma rosmoa suoraan kupoliin ja rosmo putosi siihen paikkaan. Tyttö oli käynyt Israelin armeijan, joten epäilen, että ihailtavan reippaat otteet oli siellä opittu. :D

Etelä- ja Väli-Amerikassahan suositellaan pitämään mukana kahta lompakkoa. Oikeaa, ja lisänä toista, jonne on runtattu noin 20$ arvosta pikkuseteleitä ja hämäyksenä siellä pitäisi olla muutamia kortteja (vaikka jotain ihan pilipaleja) ja sitten se oikea lompakko jossain syvällä vaatteiden / laukkujen uumenissa. Ja oikean ryöstön kohteeksi joutuessa tietty annetaan se ensin mainittu "valelompakko" rosvolle joka toivon mukaan nappaa sen ja häipyy tiehensä.

Toi vinkki on hyvä turistialueille. Vähän syrjäisemmillä alueilla pitää vaan käteistä ja valokopiota passista mukana. Ne ryöstöt kun voi olla sellasia että vaan kalsarit jää jalkaan. :D

Mulla on yleensä kaupunkilomilla feikkilompakko messissä, sellainen mistä voi luopua jos joku nyt tulisi vaikka puukon kanssa ryöstämään. Siellä on jotain vanhaa kuvallista opiskelijakorttia, näyttää suht aidoilta mutta ei mitään tietoja mitä voisi hyödyntää.

Sitten lisäksi jotain höpöhöpökortteja ja jonkinverran käteistä, loput rahat sitten jemmassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom