tarpeeksi evästä?

Noniin, ajattelin kysästä nyt sellaista yleisarviota ruokapuolesta, että miltä näyttää. Eli bulkkia oon nyt yrittänyt vetää muutaman viikon ajan, salilla käyn neljästi viikkoon, siihen tällä hetkellä vain yhdet lätkätreenit päälle. Pyöräilyä tulee päivittäin noin 10-15km.
Eli riittääkö tällainen roina plussan puolelle, painoa löytyy huimat 67kg ja pituutta 171cm, lämpimät ruoat syön aina niin, että kupu tulee täyteen.

Päivän menu:

aamupala: puuroa, teelusikallinen hilloa, kaksi ruisleipää kalkkunalla ja juustolla, kahvia ja maitoa.
Lounas: Mikroruoka (pastaa, lasagne, mitä noita nyt löytyy) + pieni raejuustopurkki (vähärasvainen) tai tonnikalapurkki

Päivällinen: perus lämmintäruokaa iso lautasellinen.

Iltapala: kaksi ruisleipää, kaksi keitettyä kananmunaa / tonnikalapurkki.

Toivottavasti vois joku heittää edes jonkunnäköistä arvioo noin huterilla tiedoilla, kunhan vain saan itsestäni irti, lasken päivän tarkat kalorit tässä joskus. Lisäksi treenipäivinä vedän palkkarina heraa + kaakaojauhetta 1+1dl, ja ennen treeniä saatan vetäistä leivän tai vastaavan.
Kiitosta vastauksista jo etukäteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei todellakaan riitä. Tuommosellahan voi jopa laihtua. "Six meals at day" eli 2 ateriaa tuohon lisää. Välipala ja vaikkapa palautusjuoma. Sitten illalla jotain rahkaa ja muita maito tuotteita. Ja aamulle vois melkein laittaa 4-6 ruisleipää.

oukei, no välipaloina tulee vedettyä yhtä tai kahta leipää just ennen treeniä, muuten menee aika vähän tossa välissä. Eli pitäs ilmeisesti lisätä noita välipalameininkejä, sopisko rahkat, raejuustot sun muut roinat tähän kuvioon hyvin?

:rock:jep jep vedä ton kaiken lisäks vaikka 4 purkkia ehrmania päivässä joo on paskan makusta mut kaikki pahanmakunen on aina tehokasta....nii ja jaksota ne päivän ajalle noin 3 h:n välein esim.

Ihan karkee mutu... ku ei tiedä tarkkoja arvoja. Voit aika lailla tuplata sun päivän syömiset ja kiinnitä huomiota myös safkan laatuun, jos mahdollista. Laske toi protskun määrä. Vaikuttais vähän alhaiselta. Mieluiten 200g tai vaik +... ei olis pahasta. Sit toi mitä niksi85 sano rahkasta ni ehdottomasti mukaan. Eikä se niin pahaa ole. Mustikkakeittoa rahkan kans ni sadan purkin jälkeen se rupee jo maistuu ihan hyvältä... ehkä!?! :rolleyes: Hyviä treenejä sinne!!:whip:

Aamupalaan rahka/raejuusto/vast. ja päivällisen ja iltapaln väliin reilu välipala. Iltapalasta noi ruisleivät kun vaihdat rahkaan, lisäät tohon tunaan rypsäriä ja otat ton kauttaviivan pois kananmunien ja tonnikalan välistä niin alkaa näyttää paremmalta. Paremminkin tietysti voi syödä mutta tossa helpohko kehitysehdotus, ei tarvitse alkaa hirveästi muuttamaan.

Näyttäs äkkiseltään sun ruokailut aika surkealta...

Mä oon 168cm ja 70-72kg ja syön monta kertaa tollasen määrän. Yleensä syön vain yhden lämpimän ruuan tai en aina ollenkaan, mutta muuten syön noin 2-3 tunnin välein jotain. Eilen esim. meni
aamupala seisovasta pöydästä(puuroa, mehukeittoa, 4 leipää, juustoa, kinkkua, tomaattia, kurkkua, maitoa, appelsiinimehua, jogurttia, kananmuna. Siitä noin 4.5h ja jogurtti+leipä. Siitä noin puoltoista tuntia ja meni 3 suht isoa palaa omatekoista pizzaa(1 pellilinen=750g jauhelihaa, tonnikala purkki, tomaattia, juustoa, kaksi isoa sipulia jne) ja vajaa litra maitoa. Pienet päiväunet(2h) ja sit pikkunen rahka+snickers ja salille. Salin jälkeen palautusjuoma ja vajaan parin tunnin päästä kaks palaa samaa pizzaa ja noin 0.6l maitoa. Lisäks vajaa litra vettä päivän aikana.

Mä oon 168cm ja 70-72kg ja syön monta kertaa tollasen määrän. Yleensä syön vain yhden lämpimän ruuan tai en aina ollenkaan, mutta muuten syön noin 2-3 tunnin välein jotain. Eilen esim. meni
aamupala seisovasta pöydästä(puuroa, mehukeittoa, 4 leipää, juustoa, kinkkua, tomaattia, kurkkua, maitoa, appelsiinimehua, jogurttia, kananmuna. Siitä noin 4.5h ja jogurtti+leipä. Siitä noin puoltoista tuntia ja meni 3 suht isoa palaa omatekoista pizzaa(1 pellilinen=750g jauhelihaa, tonnikala purkki, tomaattia, juustoa, kaksi isoa sipulia jne) ja vajaa litra maitoa. Pienet päiväunet(2h) ja sit pikkunen rahka+snickers ja salille. Salin jälkeen palautusjuoma ja vajaan parin tunnin päästä kaks palaa samaa pizzaa ja noin 0.6l maitoa. Lisäks vajaa litra vettä päivän aikana.

No en nyt tiedä onko tuo kovin paljoa enempää mitä itse syön, koska päivällisellä vetäsen kaksi isoa lautasellista ruokaa, ja illalla tulee mätettyä kyllä kahdessa lastissa evästä, unohdin nimittäin osan. Mutta pitänee varmaankin panostaa noihin välipaloihin, jos joku vain viitsii niin voisi laittaa menua tulemaan, kävin nyt puntarilla niin painoa oli enää 65kg, koska jäällä olen käynyt tällä viikolla useammin. Eli haluaisin noin +250kcal lastin päivälle.

Kuinka monta kaloria 166cm pitkän ja hieman alle 50 kiloisen 24 vuotta vanhan miespuolisen henkilön olisi hyvä saada päivässä, jotta lihas kasvaa maksimaalisesti, mutta ylimääräistä ei tule aivan järkyttävää määrää? Ongelma on siis lähinnä peruskulutuksen arvioimisessa ja kuinka paljon yli peruskulutuksen plussalle kannattaa mennä. Kulutuksesta sen verran että 4 kertaa viikossa käyn salilla ja koiran kanssa kävelen rauhallisesti kerran päivässä, mutta muuten lähinnä kotona ja koulussa oleskelua. Onko esimerkiksi 2 kiloa lisää painoa kuukaudessa liian nopea tahti näin alkuvaiheessa. :david:

Kiitokset jo etukäteen, jos joku viittii vastailla. :)

Hyvä aamupala on esim: Rahka, neljä munan valkuaista, rypsäriä, 2-3dl kaurahiutaleita, hiukan funlightia ja blenderillä sekasin. Vedellä tai maidolla voit säädellä notkeutta! Todella täyttävä setti ja sisältää kaiken tarpeellisen. Illalla/myös päivällä voit vetää samanlaisen, paitsi et korvaat nuo hiutaleet toisella rahkalla! Pitäis ainakin aamu- ja iltapala olla kohdallaan. Itse vedän aamulla vielä pari ruisleipää, juustoa, kinkkua, yhden tomaatin ja kurkkua.

Tuossa on kaloreita jo pelkästään 500 ja ravintosuhteet noin p45%, h35%, r20%.

Titanic: 2600cal voit aloittaa syömään. Sisältää lenkin koiran kanssa, tunnin salitreenin ja +300cal. Protskut kannattaa pitää 30-40% energiatarpeesta ja rasvat noin 15-20%. Noilla pääset hyvin alkuun. Sitten kun paino nousee ja nousu pysähtyy, niin lisää taas syömistä jonkin ajan kuluttua. Itse olen nostanut painoa n. 17kg viidessä vuodessa, eli suht maltillisesti. Paino on kyllä heitellytkin välillä rajusti. Voi olla hyvä, tai sit voisin olla paljon kehittyneempikin, jos olisin alussa jo syönyt paljon paremmin..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom