Tapiola pankki?

Liittynyt
7.9.2002
Viestejä
1 042
Ikä
57
Olen ollut todella pitkään osuuspankin asiakas, enkä sen kummemmin ole miettinyt pankin vaihtoa.. paitsi nyt, ehkä. Tapiolan edustaja kävi piipahtamassa ja juteltiin ensin vakuutuksista. Tekivät paremman tarjouksen kuin nykyinen vakuutusyhtiö. Edustaja kyseli myös pankkiasioista ja sovimme että heidän pankkiedustaja soittelee. Edustaja soittikin nyt perjantaina ja puhuimme pitkään, kyseli kaiken mahdollisen ja aikoi laittaa tarjousta sähköpostiini. Saapa nähdä pystyvätkö lyömään osuuspankin tarjoamat korot? Mutta onko kokemuksia tapiola-pankista? Kannattaisiko vaihto op:sta tapiolaan? Sitäpä tässä pohdin..
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen ollut todella pitkään osuuspankin asiakas, enkä sen kummemmin ole miettinyt pankin vaihtoa.. paitsi nyt, ehkä. Tapiolan edustaja kävi piipahtamassa ja juteltiin ensin vakuutuksista. Tekivät paremman tarjouksen kuin nykyinen vakuutusyhtiö. Edustaja kyseli myös pankkiasioista ja sovimme että heidän pankkiedustaja soittelee. Edustaja soittikin nyt perjantaina ja puhuimme pitkään, kyseli kaiken mahdollisen ja aikoi laittaa tarjousta sähköpostiini. Saapa nähdä pystyvätkö lyömään osuuspankin tarjoamat korot? Mutta onko kokemuksia tapiola-pankista? Kannattaisiko vaihto op:sta tapiolaan? Sitäpä tässä pohdin..
Kaikki hommat toimii erinomaisesti tapiolan pankissa. Vuosi sitten laitoin tilin eikä mulla ole yhtään mitään negatiivista sanottavaa.
 
^ Samoilla linjoilla Fat Ratin kanssa. Ei ole ollut ongelmia maksukorttien tai minkään muunkaan kanssa. Tilien korot on ihan kilpailukykyisiä ja tilejä saa hallittua kätevästi verkossa. Itsekin tein syrjähypyn juuri OP:sta Tapiolaan.
 
Jos ei tartte kassapalveluja, niin toimivin verkkopankki käyttöliittymältään mitä itse olen käyttänyt. Käytettävyydeltään siis omaan makuun selkein. Kokemuksia Sammosta, Nordeasta ja OP:sta. Käytän siis lisäksi Nordean ja OP:n pankkeja niissä olevien lainojen takia. Joista ainakin OP vaikuttaa joskus sekavalta. OP:ssa myös mielestäni huonoa, että postissa tuleva tunnuslukulista on koko A5, ja se pitää aina itse tilata. Pieni asia, mutta niin ärsyttävää lähteä vonkaamaan sitä pientä tunnuslukalistaa pankista. Ja se pitää soittamalla tilata ja aktivoida ja muutenkin niin vaikeeta, kun oma OP on eri paikkakunnalla. Nordeasta ja Tapiolasta ne tulee automatic ja on pienempiä-->menee lompakkoon. Tapiolassa vielä pienempi kuin Nordeassa. Hyvä ominaisuus on myös vakuutukset-osio, josta näkee kaikki Tapiolan vakuutukset. Korotkin on ihan kilpailukykyisiä, tosin itselle niillä ei ole merkitystä. Korttina mulla on OP:n ja Tapiolan Visa electron joita käytän päivittäin, ja ei ole ollut eroja toimivuudessa ulkomailla tai Suomessa.
 
Keväällä kilpailutin pankit asuntolainan oton yhteydessä. Vissiin Aktia oli ainoa tai melkein ainoa, jolta en kysynyt tarjousta ja mainospuhetta.

Tuloksia prosessista:
1) Isot pankit huonoimpia, siis OP, Nordea ja Sampo.
2) Pienillä pankeilla järjestään aina parempi tarjous, kuin isoilla, kärkiehdokkaiksi jäivät Handelsbanken, POP ja Tapiola.
3) Valitsin Tapiolan, koska heiltä sain niin hyviä alennuksia vakuutuksiin ja käyttelytilin ehdot olivat paremmat, kuin parhaimmillakaan kilpailijoilla. Vain S-pankilla on yhtä hyvät käyttelytilin ehdot ja korko, mutta S-pankkia ei oikein muuten voi harkita, on niin kapea-alainen finanssipulju.

Toistaiseksi ei ole Tapiolasta muuta moitittavaa kuin se, etteivät he käsittele käteistä mitenkään muuten, kuin että Otosta sitä saa kiskaistua. Joo, totta on, ettei nykyään paljon muuten käteistä tarvitse pystyäkään käsittelemään, mutta joskus semmoinenkin tarve voi olla. Esim. jos joku satunnainen työnantaja ehdottomasti vaatii saada maksaa palkan käteisenä ja se pitäisi saada sitten tilille, koska lompsassa mä en käteistä kaipaa kummoisia määriä, ei sille sieltä ole muuta käyttöä, kuin ruoka. Heinäkuussa kävi noin. Ostelin sitten heinäkuun ja elokuun ruoat niillä käteisillä. Mutta siis tilillä olisi välttämätöntä olla katetta esim. asuntolainan automaattista lyhennystä varten ja Tapiolalla käteisen liikuttelu lompsasta tilille menee vaikeaksi. Tililtä lompsaan onnistuu toki suitsait, kuten muillakin pankeilla.

POPia ja Handelsbankenia ovat muuten muutamatkin ihmiset kehuneet. Kannattaa niiltäkin kysyä tarjous ja käydä juttusilla.
 
Tiedoksi Tapiolan velallisille: Kävin tänään vaihtamassa viitekorkoa lyhyempään euriboriin, ja pankkineiti oli juuri saanut uudet ohjeet ko. aiheesta. Mulla vielä onnistui ihan vaan pyytämällä, mutta kohta jollakin tapaa homma vaikeutuu. Eli jos viitekoron vaihto mielessä, niin kannattaa toimia nopeasti.
 
Itsellä toinen käyttötili Tapiolassa, ei pahemmin valitettavaa.

Tosin otin sieltä visa electron-kortin siinä toivossa että sillä voisi maksaa netissä yms samaan tapaan kuin Nordeassakin. Eipä vaan ole heillä mahdollisuutta moiseen, tuon voisi ilmoittaa ehkä nettisivuillakin?
 
Tiedoksi Tapiolan velallisille: Kävin tänään vaihtamassa viitekorkoa lyhyempään euriboriin, ja pankkineiti oli juuri saanut uudet ohjeet ko. aiheesta. Mulla vielä onnistui ihan vaan pyytämällä, mutta kohta jollakin tapaa homma vaikeutuu. Eli jos viitekoron vaihto mielessä, niin kannattaa toimia nopeasti.

Joo, minä vaihdoin toissapäivänä lyhempään euriboriin. Pankkineiti sanoi vaihdon maksavan kohta 100 eur/kerta. Ei siihen muuta muutosta pitäisi tulla, mutta toi hinta on kyllä aika suolainen, joten kannattaa äkkiä vaihtaa jos meinaa.
 
Back
Ylös Bottom