Tapahtumien kuvausta & hinta politiikkaa

Helou!

Olen harrastelija kuvaaja (viime kesästä kuvaillut) ja kävin tuossa kuvailemassa konemusiikki tapahtuman pari viikkoa sitten. Sovin järjestäjän kanssa että tulen ilmaiseksi kuvaileen meininkiä, koska se oli ensimmäinen kerta kun kuvaan klubi/yökerho ympäristössä, niin en tietenkään voi mitään vaatiakkaan. Menin siis ihan harrastamaan vaan ja lupasin kuvat ilman minkäänlaista palkkiota vapaaseen käyttöön.

Noh kuvista tuli mielestäni ihan kelpo otoksia kun ottaa huomioon lähtökohdan, varusteeni jne. ja jos vaikka vertaa ammattilaisen ottamiin kuviin (tai sitten luulen vain omiani :D). Nyt mietinkin seuraavaa mahdollista keikkaa...koska saan nyt kohtuullisia kuvia otettua niin voisin jonkinlaista palkkiotakin varmaan jo pyytää, mutta miten hinnoittelen esim. tuollaisen tapahtuman kuvauksen NIIN että se ei samalla polkisi ammattilaisten alaa/hinnoittelujaan? Olen opiskelija ja raha tietenkin tiukassa, mutta tällä tapaa voisi saada edes jonkinlaista pientä rahaa tähän rakkaaseen harrastukseen sijoitettua. Uskaltaisiko tässä ottaa yhteyttä esim. kuvausfirmaan/kuvaajaan joka tekee tuollaisia kuvauksia ja kysellä hintoja vai tuleeko heti "vihat päälle" ? :D

Laitan tähän vielä linkin kuvista mitä otin (facebook: julkinen kansio) ja samalla ammattilaisen version...hmm vai saanko edes linkata heidän kansiotaan!? Ei paljon ole tekijänoikeuksistakaan hajua, mutta jos on julkisessa paikassa kansio niin eihän silloin pitäs olla ongelmaa ? Sori typerät kyselyt :D

Meikän kansio; https://www.facebook.com/media/set/?set=a.3991606327032.1073741831.1787124602&type=1&l=2ca1f89927

ja 10v ammatikseen tehnyt kuvaaja: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.595666510446070.1073741836.137215142957878&type=1

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Pikasella vilkasulla kyllä kansioiden kuvissa aika iso ero... mutta mitä tulee hinnoitteluun, niin kilpailulaji, älä nöyristele.

Nimim. Vielä en itse ole kehdannu rahaa pyytää.